  • 201. Data: 2016-12-02 21:06:23
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Ja oczekuje rzetelnosci. Tej rzetelnosci brakowało, nie dlatego, ze nie
    > było wiedzy. Brakowało jej dlatego, ze pokazywano tylko optymistyczna
    > wersje wydarzen.

    Ale brakowało jej "po obu stronach". Nawet gdyby banki mówiły, to
    klienci by się oburzali/nie przyjmowali do wiadomości.
    KJ
    A definition of teaching: casting fake pearls before real swine.
    -- Bill Cain, "Stand Up Tragedy"

  • 202. Data: 2016-12-02 23:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Ale brakowało jej "po obu stronach". Nawet gdyby banki mówiły, to
    > klienci by się oburzali/nie przyjmowali do wiadomości.

    Byc moze.
    Ale tak to juz jest, ze czasami trzeba isc pod prad.
    Ale ja czesciowej winy klientów nie zaprzeczam.
    Zaprzeczam tylko brakowi winy banków bo tak to dzis jest ustawione.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 203. Data: 2016-12-03 14:56:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Czyli jednak ten walutowy to było wieksze ryzyko...
    > A mimo to była wieksza zdolnosc.

    To są skomplikowane rzeczy, obawiam się że w tej grupie nie będziemy ich
    niestety roztrząsać. W każdym razie do analizy ryzyka trzeba mieć jakąś
    podstawową wiedzę o prawdopodobieństwie. W programie jakiej szkoły teraz
    tego uczą?

    Moim zdaniem, nie można stwierdzić, że kredyty w CHF były bardziej
    ryzykowne. Można jedynie stwierdzić, że w niedawnej _przeszłości_ ryzyko
    związane z CHF się zmaterializowało. Ryzyko dotyczy przyszłości, nie
    przeszłości.

    Ryzyko (w szczegółach zapewne zależnie od banku) w pewien sposób wpływa
    na "zdolność kredytową". Ale _podstawową_ wielkością, która określa
    zdolność kredytową, jest _oprocentowanie_ tego kredytu. Kredyty
    w złotówkach były "droższe" (oprocentowanie było wyższe), i dlatego
    wszyscy mieli większą zdolność kredytową w CHF (walucie tańszej).
    Nawet, jeśli zdolność w CHF była liczona bardziej ostrożnie.

    Nie ma w tym żadnej tajemnicy, a robienie z tego afery jest demagogią.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 204. Data: 2016-12-03 15:22:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 03-12-2016 o 14:56, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > niestety roztrząsać. W każdym razie do analizy ryzyka trzeba mieć jakąś
    > podstawową wiedzę o prawdopodobieństwie. W programie jakiej szkoły teraz

    W liceum na pewno coś jest :), może tylko na poziomie rozszerzonym.
    Ale chyba z 3 metod, którymi rozwiązywałem zadanie na maturze (Z wzoru
    Bernouliego, Z wzoru na prawdopodobieństwo warunkowe, Na chłopski rozum)
    to chyba obecnie znają tylko metodę "Na chłopski rozum" :).
    P.G.

  • 206. Data: 2016-12-03 16:45:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

> [...]
    > niestety roztrząsać. W każdym razie do analizy ryzyka trzeba mieć jakąś
    > podstawową wiedzę o prawdopodobieństwie. W programie jakiej szkoły teraz

    Wbrew pozorom to sa proste rzeczy.
    Rekomendacje ograniczały zdolnosc w PLN ze wzgledu na wysokosc raty.
    To wymyslono CHF bo oprocentowanie nizsze i rata na dzien brania kredytu
    wychodziła nizsza = zdolnosc wieksza.
    Co bedzie sie działo dalej - banku nie interesowało az tak bardzo, ryzyko
    po stronie klienta a dodatkowo przekonywano lientów ze ryzyka praktycznie
    nie ma.

> [...]
    > Nawet, jeśli zdolność w CHF była liczona bardziej ostrożnie.
    >
    > Nie ma w tym żadnej tajemnicy, a robienie z tego afery jest demagogią.

    To zen ie ma w tym tajemnicy nie zmienia faktu, ze to jest skandaliczne
    podejscie do tematu.
    Nie mozna klientowi wmawiac takich głupot, ze skoro rata w dniu zaciagania
    jest nizsza to stać go na wiekszy kredyt.
    A ze ludzie te głupoty łykali... cóż... skoro bank zapewniał ze jest ok...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 205. Data: 2016-12-03 16:45:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

> [...]
    > Bernouliego, Z wzoru na prawdopodobieństwo warunkowe, Na chłopski rozum)
    > to chyba obecnie znają tylko metodę "Na chłopski rozum" :).

    W liceum było na pewno.
    Ale czy jest obecnie to nie wiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 207. Data: 2016-12-03 16:56:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wbrew pozorom to sa proste rzeczy.
    > Rekomendacje ograniczały zdolnosc w PLN ze wzgledu na wysokosc raty.

    Rekomendacje? Chyba rzeczywistość.

    > To wymyslono CHF bo oprocentowanie nizsze i rata na dzien brania kredytu
    > wychodziła nizsza = zdolnosc wieksza.

    A i gospodarka stabilniejsza, to i stopy długotrwale niższe.
    Nie ma jasnej i łatwej odpowiedzi.

    > Co bedzie sie działo dalej - banku nie interesowało az tak bardzo, ryzyko
    > po stronie klienta a dodatkowo przekonywano lientów ze ryzyka praktycznie
    > nie ma.

    Demagogia.

    [...]

    > To zen ie ma w tym tajemnicy nie zmienia faktu, ze to jest skandaliczne
    > podejscie do tematu.

    Które wtedy wszystkim zainteresowanym pasowało.

    > Nie mozna klientowi wmawiac takich głupot, ze skoro rata w dniu zaciagania
    > jest nizsza to stać go na wiekszy kredyt.

    Dlaczego?

    > A ze ludzie te głupoty łykali... cóż... skoro bank zapewniał ze jest ok...

    Powtarzasz niedopowiedzenie w nadziei, że przylgnie.

    Nie BANK zapewniał, a WSZYSCY zapewniali. Eksperci, analitycy, banki, inni
    klienci, politycy i media. Te dwie ostatnie grupy nawet utrudniały nadzór
    instytucji i Twierdzenie "bank zapewniał" to jest demagogia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 208. Data: 2016-12-03 17:00:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Byc moze.
    > Ale tak to juz jest, ze czasami trzeba isc pod prad.
    > Ale ja czesciowej winy klientów nie zaprzeczam.
    > Zaprzeczam tylko brakowi winy banków bo tak to dzis jest ustawione.

    Nie. Ty chcesz by tylko i wyłacznie banki były winne. Całą dyskusję
    w tą stronę sterujesz mówiąc jacy to analitycy niedobrzy, a klienci
    to nieuświadomione owieczki. A to bzdura.

    Nikt nigdy nie twierdził, że banki nie ponoszą części winy.
    Ale ponoszą winę niedoszacowania ryzyka (jak zresztą wszyscy),
    a nie tego że klient nie rozumiał tego co kupuje (co teraz
    się forsuje, by naciągnąć podatników).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 209. Data: 2016-12-03 17:02:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-03 o 16:45, Budzik pisze:

    > Wbrew pozorom to sa proste rzeczy.
    > Rekomendacje ograniczały zdolnosc w PLN ze wzgledu na wysokosc raty.
    > To wymyslono CHF bo oprocentowanie nizsze i rata na dzien brania kredytu
    > wychodziła nizsza = zdolnosc wieksza.

    I to jest wytłumaczenia dlaczego pojawiły się kredyty w CHF.

    Klienci tego nie wymyślili tylko banki bo chciały więcej zarabiać.

    I tu znowu można zacząć kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej... :-)

  • 210. Data: 2016-12-03 17:44:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:02:44 +0100, z napisał(a):

    > I to jest wytłumaczenia dlaczego pojawiły się kredyty w CHF.
    > Klienci tego nie wymyślili tylko banki bo chciały więcej zarabiać.

    Ale jak wiecej, skoro odsetki mniejsze, marze mniejsze, i tylko
    spready wieksze.

    I jeszcze ten cholerny frank spada i spada ...

    > I tu znowu można zacząć kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej... :-)

    J.