  • 41. Data: 2009-03-17 16:37:27
    Temat: Re: SKUR.... BANK !!!!!!
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Pete <n...@n...com> had the courage to write:
    > Ale czy Ty rozumiesz słowo pisane?
    > Dobrze - będzie jak dla ucznia 1 klasy SP.
    > 1. Z interpretacji (prawniczej) zadośćuczynienia: "... Tego rodzaju
    > świadczenie może mieć miejsce jedynie w związku ze szkodą na osobie."
    > 2. Utrata zdolności kredytowej _nie jest_ szkodą w rozumieniu KC.
    > 3. Wniosek jest prosty (zapomniałem, że logika jest trochę później niż w 1
    > klasie):
    > Sąd stwierdza, że utrata zdolności nie jest szkodą na osobie => (i z pkt
    > 1) => sąd stwierdza, że nie ma podstaw do zadośćuczynienia, bo _nie
> [...]

    To jak dla przedszkolaka:
    1. SN stwierdza, że utrata zdolności kredytowej nie jest szkodą na osobie i
    dlatego nie może stanowić roszczenia o OSZKODOWANIE. Przeczytaj wyrok
    dokładnie jeszcze raz.
    2. ZADOŚĆUCZYNIENIE jest przyznawane NIE za szkody na osobie, tylko za
    DOZNANIE KRZYWDY, rzecz subiektywną. Przykłady podałem wcześniej (pomówienie
    itp.).

    Zrozum wreszczie tę różnicę między odszkodowaniem, przyznawanym za
    poniesione szkody na mieniu czy osobie i wymagającym wyceny tychże szkód, i
    zadośćuczynieniem, przyznawanym za zaznaną krzywdę moralną.

    k.

  • 42. Data: 2009-03-18 12:16:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    kashmiri pisze:
> [...]
    > poniesione szkody na mieniu czy osobie i wymagającym wyceny tychże
    > szkód, i zadośćuczynieniem, przyznawanym za zaznaną krzywdę moralną.

    Jednak nie rozumiesz slowa pisanego.

    EOT.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2009-03-18 17:53:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jednak nie rozumiesz slowa pisanego.
    > EOT.

    To chyba ty nie rozumiesz. Sądy są związane wnioskiem zawartym w pozwie.
    Jeśli powód wnioskował o odszkodowanie, to sąd sam z siebie nie może
    zasądzić
    zadośćuczynienia, bo tak jest lepiej dla powoda. Sądy są bezstronne i nie
    mogą
    działać stronniczo na rzecz jednej ze stron.

    Powód wniósł o odszkodowanie, sąd oddalił pozew, gdyż powód nie
    udowodnił żadnej poniesionej w ten sposób szkody i finito. Gdyby powód
    wnioskował o zadośćuczynienie, to są rozpatrywał by ten wniosek i wtedy
    udowodnienie żadnych szkód materialnych nie było by konieczne.

  • 44. Data: 2009-03-18 18:08:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 18:53:08 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > wnioskował o zadośćuczynienie, to są rozpatrywał by ten wniosek i wtedy
    > udowodnienie żadnych szkód materialnych nie było by konieczne.

    Jeszcze jedna różnica - o odszkodowanie się występuje tylko w postępowaniu
    cywilnym (samoistnym lub adhezyjnym), zaś o zadośćuczynienie można zarówno
    w cywilnym jak i w karnym.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 45. Data: 2009-03-18 21:20:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > wnioskował o zadośćuczynienie, to są rozpatrywał by ten wniosek i wtedy
    > udowodnienie żadnych szkód materialnych nie było by konieczne.

    Miał być EOT, ale chyba za miękki jestem.
    Wcześniej zacytowałem, ale niestety wyciąłeś, opis zadośćuczynienia. W
    którym to opisie stało, że zadośćuczynienie można przyznać tylko w
    przypadku wystąpienia szkody.

    Więc w związku z tą "definicją" mam pytanie. Czy ona kłamie (czyli
    zadośćuczynienie i szkoda są zupełnie niezwiązane ze sobą - jak wynika z
    Twojej odpowiedzi) czy jest w niej ziarnko prawdy (tzn powiązanie szkody
    i zadośćuczynienia).

    Niestety nikt do tej pory nie napisał, że to bzdura, albo cokolwiek w
    tym sensie.

    --
    Pete

  • 46. Data: 2009-03-18 23:07:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Wcześniej zacytowałem, ale niestety wyciąłeś, opis zadośćuczynienia. W
    > którym to opisie stało, że zadośćuczynienie można przyznać tylko w
    > przypadku wystąpienia szkody.

    Nie wiem czy mylisz dwa pojęcia. Ale występuje odszkodowanie i
    zadośćuczynienie.
    Powiedzmy, że miałeś publiczne przemówienie i ktoś obrzucał Cię pomidorami.

    odszkodowanie - może obejmować koszty czyszczenia garnituru i inne pochodne
    uwagi na tą okoliczność (czyszczenie) uciekł ci samolot i musiałeś zapłacić
    za hotel, kupić nowy bilet.

    zadośćuczynienie - nawet jeśli skończyło się na tym, że pomidor nie trafił
    ciebie, tylko ścianę kilka metrów dalej, to możesz skarżyć obrzucającego za
    szkody moralne które wskutek tegoż czynu poniosłeś: utrata autorytetu,
    szydercze docinki po tym zdarzeniu, itp.

> [...]
    > Twojej odpowiedzi) czy jest w niej ziarnko prawdy (tzn powiązanie szkody i

    Aby było zadośćuczynienie musi też być szkoda tylko, że w przypadku
    zadośćuczynienia nie musi ona być materialna, tj. nie musisz wykazać, że w
    związku z danym zdarzeniem poniosłeś koszty w kwocie 12.345,67 zł, może to
    być szkoda w postaci: utraty zaufania, stresu związanego z daną sytuacją i
    wiele innych które nie mają bezpośredniego przełożenia na pieniądze np.
    strata bliskiej osoby.

    > Niestety nikt do tej pory nie napisał, że to bzdura, albo cokolwiek w tym
    > sensie.

    Aby była jakakolwiek odpowiedzialność za szkodę musi być i wina, jednym z
    nielicznych odstępstwem od tej zasady jest zapis o odpowiedzialności na
    zasadzie ryzyka, związanej z prowadzonym przedsiębiorstwem poruszanym siłami
    przyrody.

  • 47. Data: 2009-03-19 08:09:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > obrzucającego za szkody moralne które wskutek tegoż czynu poniosłeś:
    > utrata autorytetu, szydercze docinki po tym zdarzeniu, itp.

    Skarżyć mogę, ale jak się ma do tego praktyka sądowa w takich
    przypadkach (pomijając to, że pomówienie zapewne jest uznawane jako
    szkoda)?.

> [...]
    > może to być szkoda w postaci: utraty zaufania, stresu związanego z daną
    > sytuacją i wiele innych które nie mają bezpośredniego przełożenia na

    Rozmawiamy o konkretnym przypadku.
    Bezpodstawne wpisanie do BIK, i związana z tym utrata zdolności kredytowej.

    Czy w związku z tą sytuacją jest szansa na jakiekolwiek zadośćuczynienie?

    --
    Pete

  • 48. Data: 2009-03-19 16:54:53
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

> [...]
    > kredytowej.
    > Czy w związku z tą sytuacją jest szansa na jakiekolwiek zadośćuczynienie?

    Odszkodowanie - NIE (patrz wyrok SN).
    Zadośćuczynienie - TAK, jeśli się przekona sędziego.

    k.

  • 49. Data: 2009-03-19 22:53:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    kashmiri pisze:
    > Pete <n...@n...com> had the courage to write:
    >
    > Odszkodowanie - NIE (patrz wyrok SN).
    > Zadośćuczynienie - TAK, jeśli się przekona sędziego.

    Twoje zdanie już znam, i mnie ono absolutnie nie interesuje.

    --
    Pete

  • 50. Data: 2009-03-19 23:31:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Skarżyć mogę, ale jak się ma do tego praktyka sądowa w takich przypadkach
    > (pomijając to, że pomówienie zapewne jest uznawane jako szkoda)?.

    Zadośćuczynienie jest przyznawane, czasami nawet w dość kuriozalnych
    przypadkach,
    np. historia kobiety, która złożyła wniosek w banku o kredyt (nie pamiętam
    którym, ale
    wielu z tej grupy zapewne pamięta), kredytu nie dostała, ale za to po kilku
    miesiącach
    dostała z owego banku kartkę z życzeniami na święta. Tak ją to rozzłośiło,
    że podała bank
    do sądu za bezprawne przetwarzanie jej danych osobowych z żądaniem
    zadośćuczynienienia i
    je otrzymała.

    > Rozmawiamy o konkretnym przypadku.
    > Bezpodstawne wpisanie do BIK, i związana z tym utrata zdolności
    > kredytowej.
    > Czy w związku z tą sytuacją jest szansa na jakiekolwiek zadośćuczynienie?

    Oczywiście, że można uzyskać zadośćuczynienie, można nawet uzyskać
    odszkodowanie o ile potrafisz udowodnić, że poniosłeś szkodę materialną.
    Sąd stwierdził tylko jedno - utrata zdolności kredytowej _SAMA_W_SOBIE_ nie
    jest szkodą. Ale jeśli potrafisz udowodnić,
    że w związku z tą utratą zdolności poniosłeś konkretną szkodę, wtedy jak
    najbardziej. Tak samo jak nie jest szkodą śliski oblodzony chodnik w zimie,
    ale jeśli w związku ze stanem tegoż chodnika złamiesz sobie rękę lub nogę,
    to odszkodowanie jak najbardziej uzyskasz.