  • 101. Data: 2005-05-13 21:17:53
    Temat: Re: [OT] Prnews o zabezpieczeniach
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Marcin Kasperski napisał(a):

    > No, chyba jest jeszcze opcja by przelewać z tego emaxplusa czy emaxa
    > na konto w innym banku. Acz w praktyce byłoby to ogromnie uciążliwe
    > (jak tu zasilić ekonto...).

    Masz rację, tylko w tym momencie w łeb bierze używanie
    eKonto+eMax+eMaxPlus jako "pakiet".

  • 102. Data: 2005-05-13 21:52:07
    Temat: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Oczywiście. Przecież to takie banalne. Aż strach otworzyć lodówkę...

    To JEST banalne.

    Pozdr.
    JD

  • 103. Data: 2005-05-13 21:52:15
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

  • 104. Data: 2005-05-14 07:27:47
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-05-13, Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> wrote:

    > Skoro 120 tysięcy poszło het, to pewnie nie mają....
    > (no, można mieć niewielką nadzieję że JUŻ mają)

    Ech ..przecież to zależy od profily firmy/osoby ..
    Jak jakaś sp. z o.o przelewa tygodniowo np 300 000 PLN
    i robi średnie transakcje na 30-60 kPLN to co ? - będą
    dzwonić przy każdym przelewie - toż to śmieszne.
    Powinni dzwonić jak nagle ktoś kto robi przelewy do 1000 PLN
    nagle chce przelać np oszczędności rzędu 30 kPLN ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 105. Data: 2005-05-14 09:06:25
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <s...@n...tkb.pl> Marcin Jurczuk napisal(a):
> [...]
    > Powinni dzwonić jak nagle ktoś kto robi przelewy do 1000 PLN
    > nagle chce przelać np oszczędności rzędu 30 kPLN ..

    Są takie systemy fraud detection - tylko je trzeba kupić i wdrożyć.

  • 106. Data: 2005-05-15 00:22:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) napisał(a) w wiadomości: ...
    >[...]
    >Dla mnie dużo ciekawszym zagadnieniem jest konstrukcja psychiczna
    >osobnika, który to robi. Musi być na tyle inteligentny, żeby stworzyć
    >nietrywialny program,

    Śp. Marek Sell mawiał: jeżeli nie wiesz ja napisać wirusa to jesteś
    dupa, nie programista. Ale jeżeli to zrobisz w niecnym celu, jesteś
    skończony. (To nie cytat, ale oddaje sens). Podobnie jak w bolidach
    formuły 1.: każdy musi mieć bieg wsteczny. Ale za skorzystanie z niego
    podczas zawodów jest dyskfalifikacja.
    To oczywiście program nietrywialny (może pakiecik programów), ale
    odpowiednia wiedza w wąskim nawet zakresie wystarczy.

    > na tyle sprytny i przedsiębiorczy, żeby to
    >wszystko zorganizować (lewe konta) i jednocześnie na tyle głupi, żeby
    >sądzić że nie pójdzie na kilka albo kilkanaście lat za kratki.

    Niestety można to zrobić i nie pójść za kratki, Tzn. nie zostać
    wykrytym, bo jak zostać wykrytym i nie pójść za kratki to wystarczy
    poczytać gazety.

    >wreszcie: Z takimi umiejętnościami nie potrafi sobie znaleźć legalnej,
    >dobrze płatnej pracy.

    Np. programista wyrzucony dyscyplinarnie z jakiegoś banku internetowego.

    Arek

  • 107. Data: 2005-05-15 08:04:25
    Od: Artur Karazniewicz <artur.karazniewicz[N0SPAM]@nospam-aster.pl>

    Arek wrote:

    > Śp. Marek Sell mawiał: jeżeli nie wiesz ja napisać wirusa to jesteś
    > dupa, nie programista.

    Równie głupiego stwierdzenia nie słyszałem od lat. No może jedynie to:
    "Nie znasz Pan Worda? Co z Pana za informatyk?" jest w stanie z powyższym
    konkurować.

    Artur

    --
    ,,Wine, jako emulator Windows...'' -- WO, pcoa
    ,,As Wine's name says: "Wine Is Not an Emulator"'' -- WineHQ, FAQ

  • 108. Data: 2005-05-15 09:09:34
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Artur Karazniewicz napisał(a) w wiadomości: <4286ff79$0$27733

    >Równie głupiego stwierdzenia nie słyszałem od lat.

    Za mocne słowa. Chodziło o to, że jest to b. łatwe i nie potrzeba
    do tego "wiedzy tajemnej". W domyśle chodziło o _programistę_
    piszącego dla jedynie słusznych systemów MS (i innych podobnych w
    fillozofii rozwiązań) a nie o _informatyka_.

    >No może jedynie to:
    >"Nie znasz Pan Worda? Co z Pana za informatyk?" jest w stanie z >powyższym
    >konkurować.

    Tu bym się zgodził.

    Arek

  • 109. Data: 2005-05-16 06:19:41
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message 0...@n...onet.pl, S.T.
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Wszystko pod jednym, ale bardzo zawodnym założeniem,
    > że na 100% będziesz pamiętał ile haseł z tych 50-ciu
    > już zdrapałeś.
    > Masz zdrapkę? to przypomnij sobie i sprawdź czy się nie pomyliłeś,
    > pamiętaj że ewentualny złodziej mógł zdrapać 0,1,2 hasła,
    > a może cały rządek, żeby wyglądało podobnie :)

    Masz rację, choć są tacy co zapamiętają.
    Ja akurat patrzyłem z mojego punktu widzenia
    - przez rok zużyłem dopiero 5 haseł :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 110. Data: 2005-05-16 06:36:01
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message m...@d...localdomain, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    > To moze tez dzialac odwrotnie - jak to bedzie zwykla kartka, to
    > od razu zablokujesz, a ew. czekajace przelewy usuniesz, natomiast
    > uznasz ze zdrapka jest bezpieczna, a na ile jest to chyba nie wiesz.

    Masz rację - wszystko ma 2 strony. Na tej samej zasadzie pasy
    bezpieczeństwa,
    lepsze hamulce, lepsze drogi itd zwiększają zagrożenie. Taka
    jest niestety prawda - człowiek jest najsłabszym ogniwem.

    > Jesli ktos wierzy ze zdrapki nie da sie odczytac bez zdrapywania
    > zadnym sposobem to jest naiwny.

    Pewnie zależy od zdrapki. No i w wielu przypadkach jakiegoś
    dodatkowego sprzętu, co utrudnia zadanie.
    Tak naprawdę nie ma zabezpieczeń, które coś uniemożliwiają.
    One jedynie utrudniają. Dzięki temu przedsięwzięcie staje się
    zbyt kosztowne albo zbyt trudne dla wielu przestępców.

    W czasie tej dyskusji o bezpieczeństwie, że karty jednorazowe
    są bezpieczne, a tokeny to już nie do złamania, ciągle mi się
    przypomina notka prasowa o izraelskich zamkach do drzwi,
    których ponoć nie dało się sforsować. Jednak jakiś ślusarz
    znalazł sposób i bardzo szybko radził sobie z tymi zamkami.
    Grunt to sposób - nie kijem go, to pałą.

    Pozdrawiam
    Miroo