  • 41. Data: 2019-08-31 21:06:10
    Temat: Re: Rekordowe 350 zł premii za założenie konta w BNP Paribas
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Ale nie mówimy o tym, że wyda się wszystko, tylko że wyda się WIĘCEJ.
    >Przestań zmieniać temat.

    Hm, no coz, nigdy nie bylem w takiej sytuacji, to sie nie powiniem
    wypowiadac,
    ale mowisz, ze niektorzy patrza w portfel, ostatnia stuzlotowka, to
    trzeba oszczedzac, dzisiaj nie kupuje szynki/butow/komputera/torebki
    ?

    A banknotow wsadzaja co miesiac czy co tydzien tyle samo - tyle moge
    wydac, reszte oszczedzam na czarna godzine ?

    J.

  • 42. Data: 2019-08-31 21:54:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > ale mowisz, ze niektorzy patrza w portfel, ostatnia stuzlotowka, to
    > trzeba oszczedzac, dzisiaj nie kupuje szynki/butow/komputera/torebki ?

    Nie. Taki przykład: delikwent zarabia, powiedzmy 5 tys./mies.
    Gdy płaci przez miesiąc gotówka - wyda 3000 i 2000 zaoszczędzi.
    Gdy płaci kartą - wyda 3400 i tylko 1600 zaoszczędzi.[1]
    Tak trudno to zrozumieć?

    Prościej nie potrafię więc EOT z mojej strony.
    KJ

    [1] - ten efekt ZTCP wynosi od ~5 do ~10%
    Nothing is but what is not.

  • 43. Data: 2019-08-31 22:04:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Nie. Taki przykład: delikwent zarabia, powiedzmy 5 tys./mies.
    >Gdy płaci przez miesiąc gotówka - wyda 3000 i 2000 zaoszczędzi.
    >Gdy płaci kartą - wyda 3400 i tylko 1600 zaoszczędzi.[1]
    >Tak trudno to zrozumieć?

    Ale dlaczego mialby mniej wydac, jesli w kieszeni ma 5 tys ?
    Ewentualnie ma 500-2 tys, i co pewien czas podchodzi do bankomatu i
    uzupelnia w miare potrzeb.

    IMO - to raczej dotyczylo kart kredytowych.

    No moze czasem zrezygnuje z wiekszego zakupu, bo akurat w portfelu
    brak wystarczajacej gotowki, a po drodze do bankomatu sie namysli ...

    J.

  • 44. Data: 2019-08-31 22:14:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-31 o 18:05, Kamil Jońca pisze:
    > Nie. Brak widoku "uciekających" pieniędzy. Kredytowa oprócz tego dokłada
    > swoje.

    I tu powinno wkroczyć socjalistyczne unijne opiekuńcze państwo...
    Karta powinna mieć wyświetlacz z aktualnym stanem.
    Na pewno się technicznie da i wcale nie będzie koszmarni drogo.

    A jak nie na karcie to wielkimi wołami na czytniku ;-)

    Że RODO? Jeb...ć rodo.

  • 45. Data: 2019-08-31 22:23:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-31 o 21:06, J.F. pisze:
    > Hm, no coz, nigdy nie bylem w takiej sytuacji, to sie nie powiniem
    > wypowiadac,

    Niektórzy twierdzą że reklama działa (np. przebrzydły spamer zakładający
    ten wątek ;-) )
    Tak samo działa wydawanie pieniędzy bez informacji ile jeszcze zostało.
    Znaczy w tyłek Cię nie gryzie ale do kieszeni sięga ;-)

  • 46. Data: 2019-08-31 22:28:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Ale dlaczego mialby mniej wydac, jesli w kieszeni ma 5 tys ?

    nie wiem. Ale efekt jest.
    [..]

    > IMO - to raczej dotyczylo kart kredytowych.

    Nie. Dotyczyło kart w ogólności.
    [..]
    Kj
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Armadillo:

  • 47. Data: 2019-09-01 02:09:10
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-31 o 22:14, z pisze:
    > Że RODO? Jeb...ć rodo.

    To tylko przykrywka i etaciki dla swoich kolesi.
    --
    animka

  • 48. Data: 2019-09-01 02:10:52
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-31 o 22:23, z pisze:

> [...]
    > Tak samo działa wydawanie pieniędzy bez informacji ile jeszcze zostało.
    > Znaczy w tyłek Cię nie gryzie ale do kieszeni sięga ;-)

    Możesz wejść na swoje konto w internecie i sprawdzić najpierw ile
    pieniędzy Ci zostalo.

    --
    animka

  • 49. Data: 2019-09-01 12:52:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 02:10, Animka pisze:
    > Możesz wejść na swoje konto w internecie i sprawdzić najpierw ile
    > pieniędzy Ci zostalo.

    Mogę ale wyjmowanie fizycznie z portfela w "trybie rzeczywistym" działa
    bardziej wymownie i to jest te 10% zysku.
    Niby mało i kto by się tym przejmował ale weź to przelicz w skali roku...
    Które wisienki dają więcej i permanentnie przez całe życie? ;-)

  • 50. Data: 2019-09-01 12:54:31

    Niedopuszczalnie przeoczyłbym porównanie z lokatą bankową ;-)