  • 1. Data: 2008-06-07 20:45:12
    Temat: Realne odsetki Łukasza?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    wydawało mi się, że banki muszą teraz realne odsetki podawać. A byłem
    dzisiaj w meblowym i jak byk ,,raty 0%'' a małymi czcionkami ,,+
    obowiązkowe ubezpieczenie''. Wolno tak?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 2. Data: 2008-06-07 20:55:11
    Temat: Re: Realne odsetki Łukasza?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Tristan pisze:
    > Witam,
    >
    > wydawało mi się, że banki muszą teraz realne odsetki podawać. A byłem
    > dzisiaj w meblowym i jak byk ,,raty 0%'' a małymi czcionkami ,,+
    > obowiązkowe ubezpieczenie''. Wolno tak?

    Ja w Realu widzialem na RTV podwojne metki z cena - "cena" i "cena raty
    0%" - ta druga naturalnie wyzsza.

  • 3. Data: 2008-06-07 21:17:48
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Ja w Realu widzialem na RTV podwojne metki z cena - "cena" i "cena raty
    > 0%" - ta druga naturalnie wyzsza.

    a wystarczyłoby napisać cena X przy ratach 0% i cena X - np. 5% przy
    płatności gotówkowej

    wychodzi na to samo, ale to dzialanie juz zgodne z prawem, bo przeciez sklep
    ma prawo udzielic rabatu ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-06-07 21:33:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > a wystarczyłoby napisać cena X przy ratach 0% i cena X - np. 5% przy
    > płatności gotówkowej
    >
    > wychodzi na to samo, ale to dzialanie juz zgodne z prawem, bo przeciez sklep
    > ma prawo udzielic rabatu ;-)

    Naucza sie......

    Ja tam wole byc pewny swoich rat "5%" rozkladajac w razie potrzeby zakup
    zrobiony KK Polbanku na 12 rat. Wiem na czym stoje i moge to zastosowac
    w kazdym sklepie z terminalem.
    "Zebys ty jesce gotowac umiala" - jak powiedzial rano baca do owieczki
    :) Tj, zeby Polbank byl nie byl "sprawny inaczej" internetowo.

  • 5. Data: 2008-06-08 12:31:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > "Zebys ty jesce gotowac umiala" - jak powiedzial rano baca do owieczki :)
    > Tj, zeby Polbank byl nie byl "sprawny inaczej" internetowo.

    nie testowalem, ale czy przypadkiem w Polbanku nie jest tak, ze jak
    rozlozysz zakup karta na 12 rat to placisz 12%?
    po 1% za każdy miesiąc...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-06-08 12:39:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > nie testowalem, ale czy przypadkiem w Polbanku nie jest tak, ze jak
    > rozlozysz zakup karta na 12 rat to placisz 12%?
    > po 1% za każdy miesiąc...

    nie.
    Rozlozenie kosztuje 5% kwoty rozlozonej, co nastepnie jest rozbijane na
    12 rat i 1/12 dodawana do kazdej raty "0%" jakby to ujac ;)

  • 7. Data: 2008-06-08 13:00:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > nie testowalem, ale czy przypadkiem w Polbanku nie jest tak, ze jak
    > rozlozysz zakup karta na 12 rat to placisz 12%?
    > po 1% za każdy miesiąc...

    AFAIK to Getin tak ma... W Polbanku jest 5%, bo traktowane jest to jako
    prowizja, a tazgodnie z zapisami 'antylichwiarskimi' nie moze przekroczyc
    tej wartosci...

    MK

  • 8. Data: 2008-06-09 21:24:11
    Od: "axell" <a...@o...wywalto.pl>

    > nie.
    > Rozlozenie kosztuje 5% kwoty rozlozonej, co nastepnie jest rozbijane na 12
    > rat i 1/12 dodawana do kazdej raty "0%" jakby to ujac ;)

    No czyli rzeczywista stopa procentowa wychodzi powyżej 9%. Jak na zakupy
    ratalne to chyba dobra oferta ale jak na oferte z bankową to do ideału
    trochę brakuje, (np brak możliwości wczesniejszej spłaty) ja już bym raczej
    wolał wziąć odnawialny i z niego spłacic KK w GP a jak wpadłaby gotówka to
    bym spłacił resztę, jakby mi brakowało to bym sobie same odsetki spłacił
    wiec 11% na odnawialnym dużo wygodniejsze może być i w sumie tańsze (tyle mi
    ostatnio proponowali przy braku prowizji przez pierwsze 12 mc - a pewnie
    lepsze oferty inne banki mogą zaproponować ale nie jestem w temacie ).

    Pozdrawiam
    axell

  • 9. Data: 2008-06-09 21:45:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    axell pisze:

> [...]
    > sumie tańsze (tyle mi ostatnio proponowali przy braku prowizji przez
    > pierwsze 12 mc - a pewnie lepsze oferty inne banki mogą zaproponować ale

    A mi juz sie pieprzy co gdzie i kiedy jest do splaty w GP na ktorej
    karcie :)))

    Mozliwosc tych rat (tylko dla nich wzialem KK w Polbanku) daje mi
    zwobode w dowolnym momencie, na zakup czegos wiekszego, oraz zabezpiecza
    przed ewentualnoscia, ze gdzies cos sie przeliczy i zabraknie gotowki n
    asplate ktorejs KK w GP. Czasem raty sa wygodniejsze, a tutaj mozna
    kupic i ma sie jeszcze sporo czasu do namyslu, czy napewno bedzie sie
    roskladac na raty.