  • 1. Data: 2007-02-27 08:03:25
    Temat: Przewalutowanie kredytu Lukas
    Od: "Grysik" <g...@g...com>

    Witam,

    kilka miesięcy temu zaciągnęłem kredyt na kupno mieszkania w wysokości
    niecałych 200.000 w PLN. Kredyt zaciągnęłem w Lukasie w promocji
    3x0... 0 % prowizji, 0 zł za wycenę i 0% marży przez pierwszy rok. Po
    roku będę miał marżę 1,1 %. W chwili obecnej moje mieszkanie jest
    warte ok 300.000 a pozostała do spłaty kwota to ok 180.000
    Lukas niedawno wprowadził ofertę kredytów w walucie. Zaproponowali mi
    następujące warunki przewalutowania:

    - 1,5 % marży
    - spread 3,25 %
    - przewalutowania bezpłatne
    - aneks 100 pln.

    Pozostaje bezpłatna nadpłata kredytu do 4200 CHF miesięcznie.

    Jak myślicie jest to oferta w miarę konkurencyjna?
    Dodam jeszcze, że kredyt choć zaciągnięty na 30 lat zamierzam spłacić
    w ciągu najbliższych 4-6 lat.

    Pozdrawiam,
    Grys

  • 2. Data: 2007-02-27 08:05:14
    Temat: Re: Przewalutowanie kredytu Lukas
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Dodam jeszcze, że kredyt choć zaciągnięty na 30 lat zamierzam spłacić
    > w ciągu najbliższych 4-6 lat.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Grys

    to splacaj w zlotowkach, po co narazac sie na ryzyko kursowe i jeszcze
    ponosic koszty zwiazane z przewalutowaniem (spread)?

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-27 08:50:22
    Od: "CHR" <n...@w...pl>

    >Jak myślicie jest to oferta w miarę konkurencyjna?
    >Dodam jeszcze, że kredyt choć zaciągnięty na 30 lat zamierzam spłacić
    >w ciągu najbliższych 4-6 lat.

    Taż mam kredut aktualnie w Lukasie i osobiście na razie wstrzymuje się z
    przewalutowaniem.
    I polecałbym poważnie się zastanowić czy to się aby na ewno będzie opłacać.
    Kródko okresowo pewnie tak - trochę mniejsza rata.
    Ale:
    - Traci Pan na marży
    - Waluty stoją nisko będą drożały
    - Prawdopodomnie stopy procentowa na CHF będą trochę rosły raczej nie
    spadną.
    co w dłyższym okresie może wyrównać różnicę.

    Co do wcześniejszej spłaty proponował bym się zastanowić i oszacować czy
    nadwyżek nie inwestować.
    Dla przykładu żeby dużo nie szukać weźmy fudusz Stabilnego Wzrostu Lukasa.
    Jeśli zainwestował by Pan Rok trmu 10tys złotych
    Dziś by Pan miał już ok 12 tys czyli 2000 zysku.
    Natomiast Spłacając 10tys kredytu zaoszczędziłby Pan w ciągu roku tylko ok
    600 złotych.
    Czyli inwestując w przykładowy fundusz oszczędza pan na kredycie hipotecznym
    po odjęciu prowizji (załyżmy maksymalną prowizję 2,5%) na czysto ok 1150
    złotych rocznie na każdych 10000 tysiącach których Pan nie spłaci
    wczześniej.

    Fundusz oczywiście podałem przykładowo żeby naświetlić inne możliwości
    pozwalające oszczędzać na kreduci.
    Przed pojęciem decyzji jednakże nalezy samemu przeanalizować wyszystkie za i
    przeciw
    Należy też wziąźć pod uwagę że są to rozważania teoretyczne gdyż tak było do
    tej pory i sytuacja następnych latach może się nie powtórzyć. Jednakże Przy
    długoterminowych inwestycjach zysk powinien przekroczyć wysokośc
    oprocentowania na kredycie.

    Pozdrawiam
    CHR

  • 4. Data: 2007-02-27 10:07:21
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    CHR napisał(a):

    > Dla przykładu żeby dużo nie szukać weźmy fudusz Stabilnego Wzrostu Lukasa.
    > Jeśli zainwestował by Pan Rok trmu 10tys złotych
    > Dziś by Pan miał już ok 12 tys czyli 2000 zysku.

    - podatek. Przy okazji gielda rosla czy bedzie rosnac w 2007r. Ja bym
    nie byl taki smialy

  • 5. Data: 2007-02-27 11:49:29
    Od: d...@g...com

    On 27 Lut, 09:03, "Grysik" <g...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jak myślicie jest to oferta w miarę konkurencyjna?
    > Dodam jeszcze, że kredyt choć zaciągnięty na 30 lat zamierzam spłacić

    Taka marża to dużo, można mieć dużo mniejszą. Przewalutować nie
    polecam bo jest niski kurs.
    Lepiej poszukać korzystniejszej oferty w złotówkach i przenieść do
    innego banku
    bez prowizji. Jesli jesteś zainteresowany to mogę Ci w tym pomóc.

    Pozdr

  • 6. Data: 2007-02-27 11:51:32
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > - podatek. Przy okazji gielda rosla czy bedzie rosnac w 2007r. Ja bym
    > nie byl taki smialy

    jak to??? Przecież giełda to maszynka do zarabiania pieniędzy i absolutnie
    nie można na niej stracić...
    hossa forever!
    ;)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2007-02-27 13:28:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Taka marża to dużo, można mieć dużo mniejszą. Przewalutować nie
    > polecam bo jest niski kurs.
    dokladnie, gdybys mial kredyt w CHF (zaciagniety kilka lat temu) to
    teraz bylby dobry moment na przewalutowanie, w druga strone sie nie oplaca

    > Lepiej poszukać korzystniejszej oferty w złotówkach i przenieść do
    > innego banku bez prowizji.
    nikt teraz łaski nie robi, kredyt mozna spokojnie refinansowac w innym banku

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-02-27 17:50:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grysik" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Stopy w Szwajcarii dojda do ok 3%, a dokladajac koszty przewalutowania,
    kredyt w PLN moze byc juz tanszy. W 2008 zapowiada sie tapniecie na rynku
    nieruchomosci, ze wzgledu na drogie finansowanie w CHF, ale ten rok pewnie
    bedzie jeszcze udany i ceny beda dalej windowane.
    O przewalutowaniu mozna myslec po wiekszym oslabieniu PLN do CHF w rejonie
    2,5-2,6zl

  • 9. Data: 2007-02-27 21:46:39
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    W ING przy takiej kwocie kredytu mógłbym załatwić marże na poziomie 0,9% +
    0% za uruchomienie i 0% za wczesniejsza spłate + 0% za wycene nieruchomości
    ;)

    Pozdr.

    Doradca ds.Bankowości Hipotecznej