  • 1. Data: 2007-02-26 22:27:38
    Temat: Zadłużenie - zajęcie pensji
    Od: patrik <p...@o...pl>

    Pytanko,
    Zalegam z zapłatą 2 rat w Ge Money Bank z kredytu na laptopa i mimo, że
    parę dni temu umówiłem się tel. że zaległośc zostanie spłacona do końca
    miesiąca dzisiaj otrzymałem informację, że bank wyśle pismo do mojego
    pracodawcy żeby mi odciągnął zaległośc z pensji.
    Pytanie, ile może na maxa mi zabrać (jakaś wartość % mojej pensji, czy
    całość zadłużenia)???
    Jak bank powadamia mojego pracodawcę???
    Co się stanie jeżeli już to zapłaciłem a bank i tak wyśle to do
    pracodawcy???

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-26 22:32:31
    Temat: Re: Zadłużenie - zajęcie pensji
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > całość zadłużenia)???
    > Jak bank powadamia mojego pracodawcę???
    > Co się stanie jeżeli już to zapłaciłem a bank i tak wyśle to do

    1. czy upowazniles bank do takiego dzialania?
    2. bank sam z siebie nie moze zajac ci wynagrodzenia, prawo takie ma
    komornik
    3. komornik moze zabrac wiele, same zadluzenie nie jest tutaj problemem,
    koszty egzekucji sa zwykle b.wysokie

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-26 22:37:54
    Od: patrik <p...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > 1. czy upowazniles bank do takiego dzialania?
    Tak, ja i pracodawca podpiusaliśmy to przy wypełnaniu zaświadczenia
    ozatrudnieniu.

    > 2. bank sam z siebie nie moze zajac ci wynagrodzenia, prawo takie ma
    > komornik

    patrz wyżej??

    > 3. komornik moze zabrac wiele, same zadluzenie nie jest tutaj problemem,
    > koszty egzekucji sa zwykle b.wysokie

    No wiem, dlatego chce tego uniknąć, ile może potrwać sprawa
    bank->komornik i czy jeżeli zdąże wpłącic zaległość przed
    "rozpatrzeniem" sprawy przez komornika unikam kosztów???

  • 4. Data: 2007-02-26 22:48:07
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Tak, ja i pracodawca podpiusaliśmy to przy wypełnaniu zaświadczenia
    > ozatrudnieniu.
    no to bank samodzielnie bedzie chcial sciagnac rate poprzez pracodawce,
    sami sie na to zgodziliscie

    jezeli cokolwiek z bankiem ustaliles to musisz miec to na pismie,
    rozmowa tel. nie jest dowodem

    > No wiem, dlatego chce tego uniknąć, ile może potrwać sprawa
    > bank->komornik i czy jeżeli zdąże wpłącic zaległość przed
    > "rozpatrzeniem" sprawy przez komornika unikam kosztów???

    j.w., jezeli sprawa zostanie jednak oddana do komornika to nawet jezeli
    dzien po tym splacisz zadluzenie to koszty komornicze i tak poniesiesz,
    dlaczego komornik mialby rezygnowac ze swojego wynagrodzenia?
    takie sa przepisy...

    w opisanym przypadku bank ma duza przewage, lepiej splac zadluzenie, no
    chyba, ze nagle zmienisz prace i ukryjesz sie przed komornikiem

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-26 22:54:55
    Od: patrik <p...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > no to bank samodzielnie bedzie chcial sciagnac rate poprzez pracodawce,
    > sami sie na to zgodziliscie

    Czyli nawet dla mnie jest to i tak lepsze rozwiązanie niż komornik itp.
    Ile może odemnie na maxa z pensji ściągnąc bank??

  • 6. Data: 2007-02-26 23:02:57
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czyli nawet dla mnie jest to i tak lepsze rozwiązanie niż komornik itp.
    i dla Ciebie i dla banku

    > Ile może odemnie na maxa z pensji ściągnąc bank??
    ściągnie zaległe raty + odsetki od przeterminowanego kredytu +
    (prawdopodobnie) koszty monitów itp...

    rozumiem, ze kredyt nie został postawiony w stan natychmiastowej
    wymagalnosci? oznaczaloby to, ze musisz splacic calosc, gdyz bank
    wypowiada umowe kredytu...

    nie chce mi się teraz szukać, ale komornik moze sciagnąć tyle zeby
    zostalo cos ok. 50% najnizszej krajowej czyli jakies 350-400zl, bank
    chyba podobnie

    na przyszlosc nie podpisuj takich kwitow, tez kiedys cos takiego mi bank
    przeslal (wnioskowalem o kk), ale wyrzucilem a karte i tak dostalem...

    no i dla bankow bedziesz niesolidnym klientem, to moze byc problem jak w
    przyszlosci bedziesz sie ubiegal o jakis kredyt...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-02-26 23:06:35
    Od: patrik <p...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > no i dla bankow bedziesz niesolidnym klientem, to moze byc problem jak w
    > przyszlosci bedziesz sie ubiegal o jakis kredyt...

    Czyli po takiej przygodzie jak mam teraz to nieciekawie będe wyglądał w
    najbliższej przyszłości dla banków starając sie o : KK, raty itp???

  • 8. Data: 2007-02-26 23:09:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czyli po takiej przygodzie jak mam teraz to nieciekawie będe wyglądał w
    > najbliższej przyszłości dla banków starając sie o : KK, raty itp???

    niestety jest na to duza szansa, to najwiekszy minus calej sytuacji...
    zwyczajnie banki beda w Tobie widziec niesolidnego dluznika, takie zycie ;-(

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-02-26 23:13:45
    Od: patrik <p...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > niestety jest na to duza szansa, to najwiekszy minus calej sytuacji...
    > zwyczajnie banki beda w Tobie widziec niesolidnego dluznika, takie zycie
    > ;-(

    Ok, dzięki za rady:)
    Trzeba się wziąć w garść, zacisnąc pasa i spłacić wszystko (póki nie
    jest najgorzej)

  • 10. Data: 2007-02-27 08:55:47
    Od: "Marcin" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    patrik <p...@o...pl> napisał(a):

    > Czyli po takiej przygodzie jak mam teraz to nieciekawie będe wyglądał w
    > najbliższej przyszłości dla banków starając sie o : KK, raty itp???

    Dokładanie, GEMoneyBank raportuje każdą złotowke do BIKu wiec w co bardziej
    konserwatywnych bankach twój wniosek od razu bedzie odrzucany ze wzgledu na
    opózniejnie powizej 30dni. Są banki których głównym wyznacznikiem jest
    własnie BIK.

    Raty ewentualnie tylko w Lukasie bo rzadko sprawdza w BIKu, chyba robi to
    losowo, albo jak super komputer każe sprawdzic. Mnie nie sprawdzali jak
    brałem u nich pierwszy raz.