  • Data: 2020-10-26 12:18:54
    Temat: Re: Przenoszenie hipotecznych Pekao SA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 11:45:16 UTC+1 użytkownik Robert_DF
    napisał:
> [...]
    klienta przed sprzedażą wierzytelności. Ciężka sprawa.

    > ok, ale jakie jest ryzyko dla klienta?
    >
    > zaciągnąłem kredyt na 30 lat, ładnie go spłacam i w 10 roku bank się
    > sprzedał do innego banku
    >
    > wkurza mnie to, ale nie spłacę, bo nie mam za co lub nie chcę, nie
    > refinansuję bo kredyt walutowy

    Czyli klient nie ma prawie możliwości ruchu (chyba że refinansuje złotówkowy, ale na
    tym raczej będzie stratny, wibor poszedł w dół, więc marże w górę).

    > nowy bank również umowa obowiązuje chociaż może być gorzej z komunikacją
    > (vide Raiffeisen i BNP)

    No właśnie to mnie zastanawia - czy nowy bank też umowa obowiązuje?
    Możliwe, że tak, ale w sumie nie wiem.
    Czy to jest "następstwo prawne"?
    Bo sprzedawana jest wierzytelność - bo chyba nie umowa?
    Czy umowę można sprzedać?
    Albo czy gdzieś jest powiedziane, że za sprzedawaną wierzytelnością idzie umowa?

    No i jeszcze jedna sprawa - bank wcale nie musi tego kredytu sprzedać innemu bankowi,
    może komukolwiek (jeśli nie ma tego zabronionego w umowie).

    > akurat w moim przypadku jest "zysk", bo DB nie prowadzi rorów więc ten
    > który miałem w umowie wpisany mogłem bez problemu zamknąć, 12 zł/m-c
    > zostaje w kieszeni

    Twój kredyt nie został sprzedany, więc przykład z innej bajki zupełnie.
    Do rozpatrzenia byłyby ew. kredyty złotówkowe i wymaganie przez santander utrzymania
    rachunku dbLife.
    A nawet jakby santander tego już nie wymagał, to znaczy tyle, że bank go zwolnił z
    jednego obowiązku.
    Mnie jednak bardziej interesuje, czy utrzymane są prawa klienta i obowiązki banku -
    czy przypadkiem jednak nie jest to tylko dobra wola kupującego banku...