  • Data: 2020-10-26 13:07:55
    Temat: Re: Przenoszenie hipotecznych Pekao SA
    Od: Robert_DF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli klient nie ma prawie możliwości ruchu (chyba że refinansuje złotówkowy, ale
    na tym raczej będzie stratny, wibor poszedł w dół, więc marże w górę).

    zależy jaką ma marżę, teraz może być taniej, bo mógł mieć wysokie LTV
    albo kiepski scoring
    kwestia analizy konkretnego przypadku

    wiele refinansów zrobiłem, ostatnio przenosiłem kredyt z santandera do
    millennium, nawet 100 zł na razie miesiecznie mniej to 20-30kzł
    oszczędności w pozostałym okresie kredytowania

    > No właśnie to mnie zastanawia - czy nowy bank też umowa obowiązuje?
    > Możliwe, że tak, ale w sumie nie wiem.
    > Czy to jest "następstwo prawne"?
    > Bo sprzedawana jest wierzytelność - bo chyba nie umowa?
    > Czy umowę można sprzedać?
    > Albo czy gdzieś jest powiedziane, że za sprzedawaną wierzytelnością idzie umowa?

    są przepisy mówiące, że nowy bank nie może zmienić warunków na gorsze

    > Twój kredyt nie został sprzedany, więc przykład z innej bajki zupełnie.

    ale db kont osobistych nie prowadzi więc spełnienie przeze mnie warunku
    jest niemożliwe, z winy banku

    > Do rozpatrzenia byłyby ew. kredyty złotówkowe i wymaganie przez santander
    utrzymania rachunku dbLife.
    > A nawet jakby santander tego już nie wymagał, to znaczy tyle, że bank go zwolnił z
    jednego obowiązku.
    > Mnie jednak bardziej interesuje, czy utrzymane są prawa klienta i obowiązki banku -
    czy przypadkiem jednak nie jest to tylko dobra wola kupującego banku...

    na każdą fuzję musi się zgodzić KNF lub/i UOKiK, jednym z warunków jest
    to, że przejmowali klienci nie mogą mieć pogorszonych warunków zawartych
    wcześniej umów

    --
    pozdrawiam
    Roberts