  • Data: 2020-10-26 10:43:02
    Temat: Re: Przenoszenie hipotecznych Pekao SA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 09:38:22 UTC+1 użytkownik Robert_DF
    napisał:
> [...]
    finansować hipoteki z listów zastawnych mogą tylko banki hipoteczne.
    509 dla prawidlowo obsługiwanych kredytów?
    się umowę z danym, konkretnym bankiem podpisuje.

    > nie chce mi się grzebać w regulaminach, ale kojarzę, że był jakiś zapis
    > mówiący o tym, że bank może sprzedać wierzytelność hipoteczną...tylko
    > już nie pamiętam czy każdemu czy tylko do BH

    Zapis, że bank może sprzedać wierzytelność, jest akurat pusty, bo powiela zapis KC
    509.
    Sens miałby zapis odwrotny - że nie może - albo właśnie taki, że może sprzedać tylko
    i wyłącznie swojemu bankowi hipotecznemu.
    Albo taki, że nie może sprzedać prawidłowo obsługiwanego kredytu (lub w ostateczności
    może sprzedać prawidłowo obsługiwany tylko swojemu bankowi hipotecznemu).

    > ps
    > a jak ktoś miał kredyt w banku X i ten bank się sprzedał do banku Y to
    > wszelkie umowy: konta, karty, kredyty itp... przechodzą do banku Y

    Hmm, miałem napisać, że to co innego, czyli że wierzytelność przechodzi do następcy
    prawnego, bez sprzedaży - ale w sumie już sam nie wiem, to może zależeć od tego, jak
    bank jest przejmowany - w części czy w całości - albo i tak w ogóle może być po
    prostu sprzedażą.

    Hmmm^2, czyli jakby jednak był taki zapis, że można sprzedać tylko swojemu bankowi
    hipotecznemu, a np. taki db sprzedał się nie cały, a jedynie w części santanderowi,
    to taka sprzedaż hipoteki złotówkowej byłaby złamaniem umowy.