  • 11. Data: 2022-03-20 23:21:55
    Temat: Re: Przeniesienie danych karty
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No to widocznie hotel i/lub booking robią coś, czego im nie wolno.
    > Albo wolno - bo pozwolone - tylko pozwalający nie zdaje sobie sprawy, że pozwolił.
    > Permamentna inwigilacja.

    To się okaże. Zaczynam płacić w tych miejscach inną kartą.

  • 12. Data: 2022-03-21 00:04:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.03.2022 o 23:21, cef pisze:

    > Coś kombinujesz. Płatność nie ma żadnego związku z rezerwacją,
    > Booking wie ile płacę, bo takie ceny są na stronach bookingu.

    O ile rezerwację robię przez Booking. Ale przecież, jak znajdę wolny
    pokój w hotelu, to mogę znaleźć hotel w Google i zadzwonić. Wiem, ze są
    hotele, w których tak się nie da i takie, w których się da. Ponieważ
    rzadko z tego korzystam, wiec nie potrafię opisać dokładnie, z czego się
    to robi.>>
    > Nie zauważyłem zawsze takiej zależności jeśli chodzi o oficjalne
    > ceny na stronach, więc nie jest "na pewno". A przez telefon to jest
    > już inna sprawa - i pewnie jeszcze bez faktury :-).

    No więc nie chcę tu wskazywać konkretnych hoteli, ale spotkałem się z
    tym. I nie przez chęć oszczędności, a raz rezerwowałem przez Booking, a
    innym razem do tego samego hotelu zadzwoniłem, bo tak mi prościej było,
    gdyż już miałem recepcję w telefonie. Wymądrzać się nie mam zamiaru, bo
    naprawdę sporadycznie z tego korzystam.

    > Dziś rano akurat szukałem konkretnej lokalizacji spełniającej moje
    > warunki i jak podawało mi, że niedostępne w tym terminie, to
    > sprawdzałem na stronach hotelu czy tam czasem się nie da, albo jak
    > informacja była skąpa, to oglądałem hotel w goglostreetach, żeby
    > stwierdzić czy "dostępny parking publiczny" nie jest ściemą i
    > wchodziłem na ofertę hotelową, to prawdę mówiąc ceny takie same albo
    > magiczna cena otwarta "od ilus tam EUR".

    A to akurat inna sprawa.

    > Natomiast czasem są
    > Jak to się nie da? Jak sprzedasz, to zdejmiesz z oferty i nie jest
    > dostępne. Wystawiasz tylko wolne pokoje.

    Nie zrozumiałeś, albo źle napisałem. W Bookingu przykładowo regulamin
    zezwala na odstąpienie od rezerwacji na 48 godzin przed, a jak zamówisz
    i wpłacisz opłatę bezpośrednio na stronie hotelu, to już nei zwracają
    zaliczki. Znam taki hotel w Warszawie.

> [...]
    > obiektów oferta hotelu na zewnątrz ma się nie różnić od tej, która
    > jest przez booking. Tzn zewnętrzny klient płaci tyle samo, tyle, że
    > za bookingowego trzeba zapłacić prowizję bookingowi i mniej sie na
    > nim zarabia. Ale z drugiej strony booking generuje tych klientów
    > wiecej. Znam też hotele w DE, których nie ma w bookingu a znalazłem
    > je w googlach bo pasowała mi lokalizacja, ale nigdy tam nie
    > zanocowałem, bo zawsze było zajęte. Czyli niektórzy sobie radzą
    > dobrze bez tych portali typu booking czy hrs i mają pełne obłożenie.

    Jest wiele hoteli, które nei korzystają z tych serwisów i można tylko
    tam zadzwonić, albo email napisać.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-03-21 09:32:21
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > hotele, w których tak się nie da i takie, w których się da. Ponieważ
    > rzadko z tego korzystam, wiec nie potrafię opisać dokładnie, z czego się

    Ale jeśli rezerwacji nie robisz przez Booking, to jaki związek
    ma ta rezerwacja z Bookingiem?

> [...]
    > zezwala na odstąpienie od rezerwacji na 48 godzin przed, a jak zamówisz
    > i wpłacisz opłatę bezpośrednio na stronie hotelu, to już nei zwracają

    Tylko w Polsce spotykam hotele, gdzie każą sobie płacić
    przed noclegiem. Raz kiedyś z dziesięć lat temu w Hiszpanii
    rezerwowałem cos mailowo z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem (bo lokal nie
    był w bookingu) to przelałem tam 50 euro zaliczkowo, żeby potwierdzić
    rezerwację

  • 14. Data: 2022-03-21 15:08:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Też tak myślę, że nie ma szansy, żeby ktoś coś przekazał komus,
    > więc musi się coś robić automagicznie w moim laptopie.

    Wątpię.

    > W zasadzie zaczynam również rozważać opcję, że sam to zrobiłem
    > i nie pamiętam. Może jest mi lekarz potrzebny...

    To chyba nie jest stan patologiczny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2022-03-21 15:20:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > niejako z bookingu, który rozlicza się z hotelem, by wiedział, ile
    > płacisz i ile ma sobie prowizji naliczyć.

    Obciąża booking albo hotel. Jeśli booking, to potrąca sobie prowizję
    i płaci hotelowi. Jeśli hotel, to po prostu płaci prowizję bookingowi.
    Nie pracuję w takiej branży, i tego typu umów nie widziałem, ale to
    przecież jedyna sensowna możliwość.

    > Nie wiem, czy wszystkie hotele tak działają, ale wiem na pewno, że są
    > różnice pomiędzy tym, jak znajdziesz sobie miejsce przez booking, ale
    > nie zarezerwujesz tak, tylko przez telefon w hotelu.

    Oczywiście że są. Ale może też ich nie być.

> [...]
    > chyba jest tak, ze jak postawisz doi dyspozycji booking-u pokój, to
    > nie możesz się wycofać i teoretycznie nie da się sprzedać tego miejsca

    Przecież możesz normalnie przyjść z ulicy i wynająć pokój. Wiele razy
    tak robiłem. Cena i inne warunki bywały inne niż na bookingu (np. pokój
    był tańszy pewnie o prowizję, albo np. dostałem pokój, którego nie było
    w bookingu), aczkolwiek bywało też tak, że powołanie się na booking
    pomagało na coś (np. na recepcjonistkę, której się nie chciało w środku
    nocy wstawać, i twierdziła że nie ma nic wolnego).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2022-03-21 15:23:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > zamówisz i wpłacisz opłatę bezpośrednio na stronie hotelu, to już nei
    > zwracają zaliczki. Znam taki hotel w Warszawie.

    Może też być odwrotnie, oferta bezzwrotna na bookingu, a na telefon albo
    innego emaila - przyjedź za (akurat) 3 dni i zapłać na miejscu.

    > Jest wiele hoteli, które nei korzystają z tych serwisów i można tylko
    > tam zadzwonić, albo email napisać.

    lub fax :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2022-03-21 18:20:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Może też być odwrotnie, oferta bezzwrotna na bookingu, a na telefon albo
    > innego emaila - przyjedź za (akurat) 3 dni i zapłać na miejscu.

    > lub fax :-)

    To i tak pewnie mail.

  • 18. Data: 2022-03-22 21:11:26
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2022-03-20 o 13:06, cef pisze:
> [...]
    > czasu
    > (jakieś kilka lat już)  płaciłem praktycznie tylko karta walutową
    > debetową Raifiego a potem BNP  I dzisiaj klepnąłem rezerwację a w danych
    > widzę, że wyświetla
    > się karta MC BNP - i końcówka numeru tej karty też.
    > Co jest do cholery?
    > Skąd te dane się transferują?
    > Booking dostaje jakąś informację o tym czym płacę i taką kartę
    > mi jakoś automagicznie ustawiają/zamieniają w opcjach konta?
    > Nie ma karty dodanej - tylko ta jedna nowa, więc raczej została
    > zamieniona, ale na pewno nie ja to robiłem.

    Najprostsze wyjaśnienie - nie czytasz uważnie przy rezerwacji.
    Zarezerwowałeś, zapłaciłeś ta kartą i nie wybrałeś opcji "płatność
    jednorazowa" tylko zatwierdziłeś zapamiętanie tej karty.
    Bo przycisk "zapłać i zapisz kartę" ma duże ZAPŁAĆ i małą resztę... :)

    Sławek

  • 19. Data: 2022-03-23 17:48:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-22 o 21:11, Slavekk pisze:

> [...]
    > jednorazowa" tylko zatwierdziłeś zapamiętanie tej karty.
    > Bo przycisk "zapłać i zapisz kartę" ma duże ZAPŁAĆ i małą resztę... :)

    A Ty nie czytasz uważnie wątku. Pisałem, że nie mam zwyczaju płacić
    za cokolwiek w serwisie online.
    Tę kredytówkę wpisałem raz kiedyś tam,
    bo jest opcją niezbędną do dokonania rezerwacji. Kiedyś preautoryzacja
    była tylko na KK
    i debetówką się nie dało (być może poprawiłem potem tylko datę ważności)

    Natomiast nigdy - NIGDY- nie płaciłem za cokolwiek w serwisie bookingowym.
    Zawsze płaciłem na miejscu kartą w terminalu.

  • 20. Data: 2022-03-23 19:12:18
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2022-03-23 o 17:48, cef pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast nigdy - NIGDY- nie płaciłem za cokolwiek w serwisie bookingowym.
    > Zawsze płaciłem na miejscu kartą w terminalu.

    Przeczytaj co sam napisałeś (jest na górze) i pokaż gdzie TO jest