  • Data: 2017-02-15 09:12:24
    Temat: Re: Przelew transgraniczny
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-14 o 22:09, Pete pisze:

    > Co ma piernik do wiatraka?
    > SEPA wymaga, by prowizja za przelew SEPA nie była większa niż prowizja
    > za przelew EUR.
    > I skoro bank pobiera 7EUR za przelew w EUR to i za SEPA weźmie tyle samo.

    Problem właśnie w tym, że jak się przelewa SEPA,
    to ma się gwarancję, że kwota przelewu dochodzi bez potrąceń.
    Co mnie obchodzi w jakim banku klient ma konto i jego wewnętrzne opłaty?
    A jak by płacił za to konto 120 EUR na miesiąc, to może trzeba by mu
    też to jakoś rekompensować? Może jeszcze napisze, że parking pod bankiem
    jest płatny 2EUR/godz i żeby odebrać tę kasę musiał tyle zapłacić?
    Miałem kiedyś firmowe w Pekao
    i klienta, z którym rozliczałem się w euro i to, że za każdy
    przychodzący przelew
    kasował mnie bank 30zł to był mój problem a nie klienta.
    Mogłem sobie zmienić taryfę na takie konto, że kosztuje nieco
    więcej, ale za przychodzący SEPA jest opłata symboliczna
    albo jej nie ma, ale nie jojczyć, że klient ma mi lać 7,5 euro więcej
    (kwestia wykonania w wersji OUR nic tu nie zmieni, bo opłata jest
    najczęsciej
    za operację na koncie a nie za przelew i płacący wykosztuje się na OUR -
    srednio
    jakieś 50zł to będzie kosztować a u klienta i tak opłata wystapi)