  • Data: 2017-02-15 11:41:42
    Temat: Re: Przelew transgraniczny
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tych "onych" to miałem na myśli to biuro podróży, które postępuje i buracko i
    głupio - chyba że w CR rzeczywiście jest taka fatalna oferta kont w euro w bankach,
    że nie znajdziesz takiego, gdzie przyjmują SEPA za darmo - w PL to już standard.

    Sądzę, że to nie jest biuro, tylko prywatny wynajem.

    > Zaś za SWIFT w EUR tamten bank może pobierać i 50 euro - ważne, by nie pobierał
    mniej niż 7, wtedy mogą też kasować za SEPA.

    > Ale czy z punktu widzenia prawa w ogóle sprzedawca może żądać opcji OUR ?

    Zacznijmy może, prawo jakiego kraju należy stosować :P

    Szczególnie przy SEPA - mamy tutaj porównanie - faktura 100 euro,
    potwierdzenie przelewu 100 euro - zaś przy SWIFT w opcji SHA byłoby
    faktura 100 euro, a potwierdzenie - jak się już je dostanie - np. 93 euro.

    Nie ma znaczenia. Oferujący chce mieć finalnie 100EUR. Podaje możliwości
    1. list
    2. WU
    3. Przelew SWIFT OUR
    4. gotówka :)

    Ty wybierasz najlepszą dla siebie opcję. równie dobrze mógłbyś okazać
    podrobione potwierdzenie wysłania SWIFTEM SHA i stwierdzić, że pewnie
    prowizja zjadła cały przelew.
    Podłość ludzka nie zna granic.
    > Zrozumienia nie ułatwia np. kantora aliora.
    > SEPA powyżej licznika jest za 5zł i jest SHA.
    > SHA opisują tak, że zleceniodawca pokrywa koszty aliora, zaś odbiorca koszty banku
    odbiorcy oraz ew. korespondentów.
    > Ale jak się spojrzy na koszty BEN i SHA SWIFTA (dla uproszczenia powyżej licznika)
    to są takie same - 30/45/50zł, mimo że BEN opisują w ten sposób, że odbiorca pokrywa
    koszty aliora, korespondentów i banku docelowego.
    > To za co alior chce te 30zł w opcji BEN ? Za samo zlecenie przelewu ?

    Na to wygląda.

    --
    Pete