  • 11. Data: 2005-08-07 12:49:52
    Temat: Re: Przelew - pytanie...
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > W sumie nie wiem o co Markusowi chodziło, w każdym razie chyba każdy
    > bank odrzuca przyjęcie przelewu bez ani jednego znaku z polu 'nazwa
    > odbiorcy'. Nie mówię o weryfikacji tegoż...

    Dokładnie o to mi chodziło :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 12. Data: 2005-08-07 12:57:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Dokładnie tak. Ten ich system nie przepuści Cię, jeśli nie podasz
    > wszystkich potrzebnych danych. W Mbanku bodajże też, o ile dobrze pamiętam.
    > Nazwa odbiorcy po prostu musi zostać wpisana

    ale to jest tylko ograniczenie w zaprojektowanej stronie www, że tego
    wymagają.
    W sumie w miejsce nazwisko wystarczy wpisać kubuś puchatek i też pójdzie.
    Więc jak widać nazwisko do niczego nie jest potrzebne, aby zrealizowac
    przelew.
    Potrzebne jest cokolwiek w miejscu nazwiska a nie nazwisko.

  • 13. Data: 2005-08-07 13:06:43
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    witek napisał(a):

> [...]
    > przelew.
    > Potrzebne jest cokolwiek w miejscu nazwiska a nie nazwisko.

    Przecież dokładnie to samo napisałem:

    "imię i nazwisko lub nazwa"

    Masz problem ze zrozumieniem?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 14. Data: 2005-08-07 13:14:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Przecież dokładnie to samo napisałem:
    >
    > "imię i nazwisko lub nazwa"
    >
    > Masz problem ze zrozumieniem?

    Ale to wcale nie musi być imie i nazwisko lub nazwa.
    równie dobrze może to być początek Pana Tadeusza.

  • 15. Data: 2005-08-07 13:44:59
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Wystarczy numer. Czasami jest tak, ze system danego banku wymaga, aby
    > jakies pole bylo niepuste. Wtedy wystarczy tam wpisac cokolwiek, na
    > przyklad 'ble'.

    A jak się pomylisz to jak będziesz reklamował transakcję?
    Odbiorca powie że on jest "ble"

    Darek

  • 16. Data: 2005-08-07 14:42:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Darek wrote:

    > A jak się pomylisz to jak będziesz reklamował transakcję?
    > Odbiorca powie że on jest "ble"

    W czym sie chcesz mylić?
    Jak pomyliłeś numer rachunku i zamiast numeru Nowaka wpisałeś numer
    Kowalskiego to nie ma co reklamować, bo bank wykonał dokładnie to co mu
    zleciłeś.
    Jak jak wpiszesz numer rachunku Kowalskiego a nazwisko Nowaka, to to
    dokładnie niczego nie zmienia.
    Poszukaj sobie w regulaminie banku, że podstawą wykonania zlecenia jest
    numer rachunku i nic więcej.

    Jakbyś wpisał numer rachunku Nowaka, a bank wysłał to na konto
    kowalskiego, to wówczas możesz reklamowac, tylko nazwisko odbiorcy i tak
    nie jest ci do niczego potrzebne.

  • 17. Data: 2005-08-07 15:17:17
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dd535v$ra8$1@news.onet.pl...

    > A jak się pomylisz to jak będziesz reklamował transakcję?
    > Odbiorca powie że on jest "ble"

    To co jest w polach tekstowych ma w przypadku reklamacji zaniedbywalne
    znaczenie. Podobnie jak zanniedbywalne sa szanse na uznanie takiej
    reklamacji, gdzie wina banku jest to, ze nie zidentyfikowali jakiejs
    twojej pomylki.

    marekz

  • 18. Data: 2005-08-07 17:45:53
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > W czym sie chcesz mylić?
    > Jak pomyliłeś numer rachunku i zamiast numeru Nowaka wpisałeś numer
    > Kowalskiego to nie ma co reklamować, bo

    Właśnie o taką pomyłke mi chodzi. Kazdy może się pomylić a za posrednictwem
    swojego banku można prosić o zwrot kwoty. Z tym że jak w polu odnbiorca
    napiszesz "misiek" czy "kotek" a w polu tytułem "prezent" to na prawdę nie
    masz żadnych szans w wyprostowaniu swojego błędu.

    Darek