  • 1. Data: 2005-08-06 09:37:05
    Temat: Nieważne, bo bez pieczątki
    Od: "Piter" <a...@o...pl>

    Polecam artykuł z dzisiejszej "Rzeczpospolitej":

    http://skocz.pl/aahq

    Spodobała mi się wypowiedź pani z PR Lukasa :)))

  • 2. Data: 2005-08-06 13:02:47
    Temat: Re: Nieważne, bo bez pieczątki
    Od: RBproof <...@p...co>

    Dnia 6 Aug 2005 11:37:05 +0200, Piter napisał(a):

    > Polecam artykuł z dzisiejszej "Rzeczpospolitej":
    >
    > http://skocz.pl/aahq
    >
    > Spodobała mi się wypowiedź pani z PR Lukasa :)))
    >
    > Pozdrawiam

    Ja tak z ciekawosci - czy na lukasowych z Internetu tez jest taka adnotacja
    o podpisie i pieczeci?

  • 3. Data: 2005-08-06 13:32:17
    Od: "Piter" <a...@o...pl>

    > Ja tak z ciekawosci - czy na lukasowych z Internetu tez jest taka adnotacja
    > o podpisie i pieczeci?

    Nie mają opcji wydruku, za to chętnie wydają potwierdzenia za jedyne 2 złocisze
    ;) (te zamówione przez internet lub telefon)

  • 4. Data: 2005-08-06 14:38:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:
    > Polecam artykuł z dzisiejszej "Rzeczpospolitej":
    >
    > http://skocz.pl/aahq
    >
    > Spodobała mi się wypowiedź pani z PR Lukasa :)))

    Słuszna odpowiedź. Wydruk dokumentu elektronicznego nie jest żadnym
    dokumentem i jako taki nie ma żadnej wartości.

    Z banków, które znam najsensowniej robi to inteligo generując
    podpisanego pdf-a.

    Ustatnio uśmiałem sie z mbanku, który przysłał mi wyciąg w html-u
    malując na nim, że jest to dokument elektroniczny.
    Co najwyzej mail w którym on przyszedł może za takowy być uznany, bo
    jest podpisany, ale załącznik wyciągniety z tego maila niestety już nie.

  • 5. Data: 2005-08-06 15:01:32
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2005 09:38:02 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > Co najwyzej mail w którym on przyszedł może za takowy być uznany, bo
    > jest podpisany, ale załącznik wyciągniety z tego maila niestety już nie.

    Nie sprawdzałem, jak to jest robione, ale załączniki są po prostu wklejane
    w meila po UUEncodowaniu i dopiero cały meil powinien być podpisany. Jeśli
    Ty otworzysz załącznik do takiego meila, to możesz mu ufać, ale
    forwardowanie samego załącznika, czy też jego wydruk powoduje utratę jego
    wiarygodności

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 6. Data: 2005-08-06 15:12:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    a...@o...pl says...
    > Polecam artykuł z dzisiejszej "Rzeczpospolitej":
    >
    > http://skocz.pl/aahq
    >
    > Spodobała mi się wypowiedź pani z PR Lukasa :)))

    A wedlug mnie zadanie dowodu wplaty od wplacajacego jest tylko
    ulatwieniem sobie pracy przez instytucje - bo przeciez odbiorca dostaje
    wyciag ze wszystkimi wplatami i tak naprawde dostal od swojego banku
    wymieniony dowod wplaty.

    AP

  • 7. Data: 2005-08-06 15:46:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Dąbrowski wrote:

> [...]
    > Ty otworzysz załącznik do takiego meila, to możesz mu ufać, ale
    > forwardowanie samego załącznika, czy też jego wydruk powoduje utratę jego

    Właśnie o to mi chodzi.
    Żeby komuś na dyskietce pokazać taki wyciąg muszę zapisywać całego
    maila, a ten ktoś na dodatek musi mieć dokładnie taki sam program
    pocztowy, żeby go otworzyć.
    Zapisanie samego załącznika niczego mi nie daje.
    W Inteligo podpisany jest e-mial i podpisany jest sam pdf.
    A Acrobata mają prawie wszyscy.

  • 8. Data: 2005-08-06 15:58:17
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2005 10:46:57 -0500, witek napisał(a):

    > Żeby komuś na dyskietce pokazać taki wyciąg muszę zapisywać całego
    > maila, a ten ktoś na dodatek musi mieć dokładnie taki sam program
    > pocztowy, żeby go otworzyć.

    Nie musi mieć tego samego programu. Trzeba umieć wyciągać meile. Ale
    zogodzę się, że to jest niewygodne

    > W Inteligo podpisany jest e-mial i podpisany jest sam pdf.

    Też uważam to za dobry pomysł, oraz te podpisane potwierdzenia dodatkowo
    wysyłane na adres odbiorcy z serwera Inteligo

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 9. Data: 2005-08-06 16:03:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Dąbrowski wrote:

    > Nie musi mieć tego samego programu. Trzeba umieć wyciągać meile. Ale
    > zogodzę się, że to jest niewygodne

    Taa. Szczególnie panie w różnych urzędach powiny to umieć.

    > Też uważam to za dobry pomysł, oraz te podpisane potwierdzenia dodatkowo
    > wysyłane na adres odbiorcy z serwera Inteligo

    Pod tym względem inteligo bije wszystkich na głowę.
    A fax wysłany "prosto z banku" też zdecydowanie pomaga w kontaktach z
    urzędnikami.

  • 10. Data: 2005-08-06 16:12:50
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Polecam artykuł z dzisiejszej "Rzeczpospolitej":
    > http://skocz.pl/aahq

    Ja to sie ciesze, ze zaplacilem OC na poczcie odstajac 20 minut w
    kolejce, chociaz kusiło mnie, zeby zaplacic z mbanku ...

    --
    Krzysiek, Krakow