  • 1. Data: 2005-08-07 10:57:30
    Temat: Dlaczego banki nie chcą zarabiać na prowizji?
    Od: "PB" <p...@W...gazeta.pl>

    Średnia prowizja od płatności bezgotówkowej pewnie nie jest niższa, niż 2%.
    Jej największą część zabiera bank, acquirer i VISA tylko niewielką część.
    Dlaczego więc banki prowadza konta za darmo, oferują darmowe przelewy a kartę
    VISA Electron, wydawaną i użytkowaną gratis, ma w ofercie tylko mBank?

  • 2. Data: 2005-08-07 11:14:18
    Temat: Re: Dlaczego banki nie chcą zarabiać na prowizji?
    Od: trainer <t...@p...org>

    PB wrote:
> [...]
    > VISA Electron, wydawaną i użytkowaną gratis, ma w ofercie tylko mBank?

    a czy mbank naprawdę zarabia najwiecej na prowizjach od transakcji
    sposrod wszystkich bankow? nie wydaje mi się.
    moze po prostu inne banki chca zarabiac i na prowizji, i na oplacie za
    karty jednoczesnie?
    rozumiem że masz pomysl dla banków, jak można wiecej zarobic, ale nie
    piszesz wprost jaka to jest propozycja - czyzby zniesienie oplat za
    karty VE?

    pozdro
    trainer

  • 3. Data: 2005-08-07 11:33:53
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "PB" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kartę
    > VISA Electron, wydawaną i użytkowaną gratis, ma w ofercie tylko mBank?

    w swiecie duzej konkurencji,sa banki, ktore wrecz dziela sie tą prowizja z
    posiadaczem karty,
    ale u nas mobilnosc miedzybankowa klientow nie jest jeszcze duza, raczej
    wrecz odwrotnie, raz zlapany klient czesto siedzi w banku dozywotnio, wiec
    banki stosuja i podnosza oplaty prawie bezkarnie

  • 4. Data: 2005-08-07 12:02:22
    Od: "PB" <p...@N...gazeta.pl>

    > a czy mbank naprawdę zarabia najwiecej na prowizjach od transakcji
    > sposrod wszystkich bankow? nie wydaje mi się.

    Koszt wydania karty VISA Electron pomijam, bo wiele banków wydaje kartę za
    darmo.
    Ale za użytkowanie każe sobie płacić od 1 zł wzwyż.
    Ciekaw jestem, czy mBank zarabia obecnie więcej na prowizjach, przy darmowym
    użytkowaniu Electronki, niż gdyby wprowadził opłatę za używanie karty.

    > moze po prostu inne banki chca zarabiac i na prowizji, i na oplacie za
    > karty jednoczesnie?

    Jak również na opłacie zaprowadzenie konta, za przelewy itd.
    O darmowe konto nietrudno, przelewy za friko wprowadził nawet moloch ING,
    nawet za darmo wysyłają comiesięczne zestawienie transakcji.
    A jeżeli klient jednego z banków (niekoniecznie internetowych, weźmy Luksa dla
    przykładu) chce mieć kartę za darmo to &#8222;musi&#8221; otworzyć konto w mBanku.
    Skoro ma w mBanku kartę, to na eKoncie musi mieć cały czas gotówkę.
    I w ten sposób stale wraca pytanie o to, w którym banku wpłacać pieniądze do
    mBanku.
    Skoro w innych prowadzenie konta za friko, przelewy darmowe, a mimo tego mBank
    (z płatnymi przelewami!) zbliża się do miliona klientów, to co ich tam
    ciągnie? Darmowa karta Electron? Chyba nie SFI i eMakler.

    > rozumiem że masz pomysl dla banków, jak można wiecej zarobic, ale nie
    > piszesz wprost jaka to jest propozycja - czyzby zniesienie oplat za
    > karty VE?
    Nie mam pomysłu. ;-)
    Zastanawia mnie tylko, czy ta symboliczna złotówka na miesiąc za prowadzenie
    karty warta jest nabijania licznika klientów mBankowi.
    Czemu ludzie wciąż pytają o bank-wpłatomat do mBanku, zamiast poprzestać na
    tym banku, za pomocą którego wpłacają pieniądze na eKonto.
    Czyżby darmowa VISA Electron była ważniejsza od darmowych przelewów?
    Nie znam się, ale wydaje mi się, że za każdy przelew między bankami pobierana
    jest opłata, którą banki płacą za klienta, a w przypadku karty rezygnowałyby
    tylko z symbolicznej prowizji, nie ponosząc dodatkowych kosztów (dość
    kosztowne? wydanie karty jest gratis!).

    Chcesz konto za friko? Masz wybór.
    Darmowe przelewy? Masz je nawet w marmurkowym molochu jakim jest ING.
    Masz ochotę dostać i użytkować za darmo kartę kredytową? Och, to chyba tylko w
    Citi nie ma promocji.
    Natomiast zachciało ci się VISA Electron? To nie masz wyboru. Musisz &#8222;dzielnie
    pracować&#8221; na statystyki mBanku. ;-)

  • 5. Data: 2005-08-07 12:33:22
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas PB pamiętnej daty 05-08-07 12:57:

> [...]
    >VISA Electron, wydawaną i użytkowaną gratis, ma w ofercie tylko mBank?

    Volkswagen też.

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 6. Data: 2005-08-07 14:36:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 7 Aug 2005 10:57:30 +0000 (UTC), w <dd4peq$ogq$1@inews.gazeta.pl>, "PB"

    > Dlaczego więc banki prowadza konta za darmo, oferują darmowe przelewy a kartę
    > VISA Electron, wydawaną i użytkowaną gratis, ma w ofercie tylko mBank?

    Bo najczęściej karta ta jest wykorzystywana do wyciągania kasy z bankomatu, to
    na tym bnak średnio zarabia.

  • 7. Data: 2005-08-07 14:37:37
    Od: trainer <t...@p...org>

    PB wrote:

    > Ciekaw jestem, czy mBank zarabia obecnie więcej na prowizjach, przy darmowym
    > użytkowaniu Electronki, niż gdyby wprowadził opłatę za używanie karty.

    zapewne zarobilby wiecej wprowadzajac oplate za karte, z tym, ze w tej
    chwili ma inny cel strategiczny - pozyskać milion klientów , a
    wprowadzenie oplaty za VE do ekonta zahamowaloby proces naplywu
    klientow. Jak beda miec ten milion, to zaczną zwiększać efektywność.
    założyłbtm się, ze większosc klientów uzywa karty tylko do wyplat z
    bankomatów euronetu i bzwbk (generując koszty!) a prowizja na zakupach
    nie pokrywa tych kosztów u 80% klientów, nie mówiąc juz o wyplatach z
    obcych bankomatów ktore zdarzają się sporadycznie.

    > Skoro w innych prowadzenie konta za friko, przelewy darmowe, a mimo tego mBank
    > (z płatnymi przelewami!) zbliża się do miliona klientów, to co ich tam
    > ciągnie? Darmowa karta Electron? Chyba nie SFI i eMakler.

    spokojnie potrafie sobie wyobrazic ekonto bez karty VE, korzystanie
    tylko z SFI i ewentualnie z emax+

    > Zastanawia mnie tylko, czy ta symboliczna złotówka na miesiąc za prowadzenie
    > karty warta jest nabijania licznika klientów mBankowi.

    dla wiekszosci ludzi ve mbanku to nie jest nielada jaki rarytas - skoro
    jest za darmo, to sie bierze, ale i bez tego da się spokojnie funkcjonować.
    moj delfinek lezy w szufladzie, a w bankomatach korzystam z karty innego
    banku oplacanej 1zł / miesiecznie.

    > Czemu ludzie wciąż pytają o bank-wpłatomat do mBanku, zamiast poprzestać na
    > tym banku, za pomocą którego wpłacają pieniądze na eKonto.

    bo wiekszosc na grupie to 20-kilku latkowie którzy mają konto w mbanku,
    ale w skali kraju to kropla w morzu.

    pozdro
    trainer

  • 8. Data: 2005-08-07 15:18:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Może to jakś reguła, że coś musi być płatne: prowadzenie, przelewy lub
    karta? Czy są wyjątki (konta typu OKO i promocje pomijamy...)?

    Krab <_...@k...pl__> napisał(a) w wiadomości: ...

    >w swiecie duzej konkurencji,sa banki, ktore wrecz dziela sie tą prowizja
    >z posiadaczem karty,

    A może to bardziej zależy od marki karty, np. Discover?

    >ale u nas mobilnosc miedzybankowa klientow nie jest jeszcze duza, raczej
    >wrecz odwrotnie, raz zlapany klient czesto siedzi w banku dozywotnio,

    Zaglądając tu można pomyśleć, że wielu grupowiczów ma konta w kilku
    bankach (ma ktoś więcej niż w 10-ciu?), na kilka innych już się zdążyło
    obrazić. Jeżeli godnych uwagi jest w Polsce ze 20 banków (a jeszcze będą
    się łączyć) to tym mobilnym krajowe możliwości niedlugo zaczną się
    wyczerpywać.

    Arek

  • 9. Data: 2005-08-07 17:16:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "PB" <p...@N...gazeta.pl> writes:

    > Ciekaw jestem, czy mBank zarabia obecnie więcej na prowizjach, przy darmowym
    > użytkowaniu Electronki, niż gdyby wprowadził opłatę za używanie karty.

    Skad informacja ze mBank w ogole zarabia na VE? Mozliwe ze wiecej placi
    za operacje bankomatowe.
    Te karty sa dosc srednie do placenia.

    > Skoro ma w mBanku kartę, to na eKoncie musi mieć cały czas gotówkę.

    Ale jaka? Mala.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-08-07 17:49:08
    Od: "PB" <p...@N...gazeta.pl>

    > Skad informacja ze mBank w ogole zarabia na VE? Mozliwe ze wiecej placi
    > za operacje bankomatowe.
    > Te karty sa dosc srednie do placenia.

    Banki &#8222;dopłacają&#8221; do kont studenckich, do wydania kart, do obsługi w
    marmurkach, do internetowych przelewów i tak dalej... :-)

    BTW, co to znaczy, że &#8222;te karty są dość średnie do płacenia&#8221;?
    VISA Electron nie jest ani lepsza ani gorsza od kart innych banków.

    > Ale jaka? Mala.

    Mała kwota, pomnożona przez milion klientów może dać większą kwotę, niż suma
    lokat INGu zdobytych podwyższonym promocyjnym oprocentowaniem na OKO.

    Nadal nie rozumiem, dlaczego banki tak bardzo bronią się przed darmową
    Electronką.
    W końcu bezprowizyjne wypłaty można ograniczyć tylko do własnych bankomatów
    (jak to robi chyba PKO).