  • 11. Data: 2002-10-09 14:22:26
    Temat: Re: Przelew do Niemiec - KOSZT
    Od: n...@o...pl

    > Problem polega na tym, że muszę wpłacić określoną sumę na niemieckie konto
    > mojego przyjaciela, którego jestem krewny krochę kasiory. Suma sumarum,
    > zmuszony jestem zrobić przelew polska --> niemcy.
    > Co w takim przypadku ?????

    podaj rzad sumy.
    pzdr,
    ru

  • 12. Data: 2002-10-10 06:20:47
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mam konto w niemczech w deutsche banku.
    > ale z racji tego ze pracuje dla duzej korporacji miedzynarodowej przelewy
    > dostaje caly czas z polski. (bo fizycznie na stale jestem zwiazany z
    polskim
    > unitem).
    > gdy przychodzi czesc wyplaty na konto w DB, bank przelicza zlotowki na
    euro po
    > zlodziejskim kursie. (np. ostatnio 4,2 zamiast sredniego NBP: 4,07)
    > przez to trace rocznie nawet do 4000 PLN.
    >
    > co mam robic w tym przypadku?

    Po pierwsze - wybic sobie z glowy (i to czyms ciezkim) ze istnieje
    JAKAKOLWIEK metoda przetransferowania zlotowek do RFN po kursie srednim NBP.
    Kiedy sobie to uzmyslowisz, latwiej ci bedzie zyc i nie bedziesz liczyl tak
    gigantycznych strat jak podajesz. Bedziesz mial mniej wrzodów na zoladku i
    wiecej czasu by poswiecic sie pracy.
    ZAWSZE wymiana waluty wiaze sie z kosztami.
    Uwazam, ze kurs zakupu waluty na poziomie NBP+2% jest mozliwy do
    osiagniecia. A to w twoim przykladzie oznacza 4,15zl/EUR i "straty" maleja z
    4000 do 1538PLN tj. ca 128 zl/mc.
    Naprawde cie nie stac na ta stowe miesiecznie?
    Jesli nie to PO DRUGIE poszukac banku który załatwi sprawe korzystniej.
    Juz ci proponowalem Millennium. Wczorajszy kurs sprzedazy EUR maja 4,133
    wobec 4,09 sredniego NBP. Wyplata 200EUR ich VE w bankomacie bedzie cie
    kosztowac 830,10PLN co daje 4,1505PLN/EUR razem z prowizja banku. 250EUR nie
    wyplacisz bo VE Mille ma limit 1000PLN...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2002-10-10 06:35:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > Po pierwsze - wybic sobie z glowy (i to czyms ciezkim) ze istnieje
    > JAKAKOLWIEK metoda przetransferowania zlotowek do RFN po kursie srednim

    ... albo ktos z rodziny bedzie Ci zamienial na Euro (kantor?) wplacal na
    konto w multibanku, a Ty sobie je przelejesz via inet do niemieckiego DB
    ;-)))) Przelewy zagraniczne beda kosztowac tak samo, nie bedzie bankowego
    (niekorzystnego) przewalutowania na euro. Jedyny minus to to, ze wplaty
    walut do multi sa bez prowizji_tylko_dla posiadacza (wspolposiadacza)
    rachunku, zatem musi to byc konto wspolne.
    pzd

  • 14. Data: 2002-10-10 06:55:37
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
> [...]
    > walut do multi sa bez prowizji_tylko_dla posiadacza (wspolposiadacza)
    > rachunku, zatem musi to byc konto wspolne.

    Jasne, a w kantorze oczywiscie co miesiac kupisz EUR po kursie srednim
    NBP...
    Wedlug bankier.pl sredni kurs sprzedazy to 4,1245.
    Przelew w Multibanku oczywiscie wykonasz za darmo.
    Pol rodziny zaangazujesz do obslugi tej zabawy.
    A efekt?
    Wez sie nie osmieszaj.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2002-10-10 07:12:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Jasne, a w kantorze oczywiscie co miesiac kupisz EUR po kursie srednim
    > NBP...

    Oczywscie, ze NIE !!! Ale mimo wszystko taniej niz w banku...

    > Wedlug bankier.pl sredni kurs sprzedazy to 4,1245.

    To zaden argument, wszystko zalezy od miasta...

    > Przelew w Multibanku oczywiscie wykonasz za darmo.

    A teraz ma za darmo ? I tak robi te przelewy zagraniczne.

    > Pol rodziny zaangazujesz do obslugi tej zabawy.

    Coz jak ktos chce miec taniej...

    > A efekt?

    Napewno lepszy niz: "Naprawde cie nie stac na ta stowe miesiecznie?"

    Zdecydowanie EOT
    Pzd