  • 1. Data: 2002-10-09 07:53:16
    Temat: przelew polska->niemcy
    Od: n...@o...pl

    witam.
    pracuje w sporej korporacji miedzynarodowej.
    obecnie jestem na 2letnim kontrakcie w niemczech ale wynagrodzenie otrzymuje z
    polski.
    zalozylem sobie konto w deutsche banku 24.
    pracodawca przelewa czesc moich poborow z banku ING do DB24 w niemczech.

    niestety, banki policzyly sobie euro 1 pzadziernika po 4.2008 PLN, gdy sredni
    kurs NBP wynosil 4.07 PLN
    stracilem na tej roznicy kursowej az ok. 70 euro
    w skali roku wychodzi calkiem sporo: ok 4000 PLN.

    pytanie do Was drodzy grupowicze:
    co radzicie? jak zminimalizowac roznice kursu?
    jaki wybrac bank: w niemczech? a moze w polsce inny? (po ktorej stronie lezy
    problem?)
    a moze uzyc jakiejs innej instytucji: Money Express or sthg?
    wszelkie porady mile widziane

    z gory dzieki i pozdrawiam,
    rafal urbanelis

    ps. DB24 'zezarl' mi dodatkowo 6 euro za przyjecie przelewu miedzynarodowego,
    ale to jestem w stanie przezyc. najgorsza ta roznica w kursie.