    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew do Niemiec - KOSZT
    Date: Thu, 10 Oct 2002 08:20:47 +0200

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3355.00003400.3da43b2c@newsgate.onet.pl...

    > mam konto w niemczech w deutsche banku.
    > ale z racji tego ze pracuje dla duzej korporacji miedzynarodowej przelewy
    > dostaje caly czas z polski. (bo fizycznie na stale jestem zwiazany z
    polskim
    > unitem).
    > gdy przychodzi czesc wyplaty na konto w DB, bank przelicza zlotowki na
    euro po
    > zlodziejskim kursie. (np. ostatnio 4,2 zamiast sredniego NBP: 4,07)
    > przez to trace rocznie nawet do 4000 PLN.
    >
    > co mam robic w tym przypadku?

    Po pierwsze - wybic sobie z glowy (i to czyms ciezkim) ze istnieje
    JAKAKOLWIEK metoda przetransferowania zlotowek do RFN po kursie srednim NBP.
    Kiedy sobie to uzmyslowisz, latwiej ci bedzie zyc i nie bedziesz liczyl tak
    gigantycznych strat jak podajesz. Bedziesz mial mniej wrzodów na zoladku i
    wiecej czasu by poswiecic sie pracy.
    ZAWSZE wymiana waluty wiaze sie z kosztami.
    Uwazam, ze kurs zakupu waluty na poziomie NBP+2% jest mozliwy do
    osiagniecia. A to w twoim przykladzie oznacza 4,15zl/EUR i "straty" maleja z
    4000 do 1538PLN tj. ca 128 zl/mc.
    Naprawde cie nie stac na ta stowe miesiecznie?
    Jesli nie to PO DRUGIE poszukac banku który załatwi sprawe korzystniej.
    Juz ci proponowalem Millennium. Wczorajszy kurs sprzedazy EUR maja 4,133
    wobec 4,09 sredniego NBP. Wyplata 200EUR ich VE w bankomacie bedzie cie
    kosztowac 830,10PLN co daje 4,1505PLN/EUR razem z prowizja banku. 250EUR nie
    wyplacisz bo VE Mille ma limit 1000PLN...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---