  • 1. Data: 2002-08-25 18:54:13
    Temat: Przelew do Chin.
    Od: "[r/w] gericotel" <n...@s...com>

    ktos wie ile kosztuje taki przelew. chodzi mi o wplate na konto w
    banku chinskim. ile moze ksztaltowac sie oplata, i czy kazdy bank w
    Polsce zrealizuje mi cos takiego. Jak dlugo moze taka wplata "isc" ?

    pozdrawiam,
    Radoslaw
    --
    "Tworzac realizujemy cele" (r.w. - AD`2002)
    email: studio(at)post.pl

  • 2. Data: 2002-08-26 06:33:53
    Temat: Re: Przelew do Chin.
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    jak wysylasz przelew z banku SWIFTem to idzie najczesniej 2 dni a kosztuje w
    zaleznosci od prowizji banku np. w BZWBK kosztowalby 10 zl za SWIFT + 0,2%
    od kwoty min. 25 zl + ew. koszty banków zagranicznych

    Grzes

    Uzytkownik "[r/w] gericotel" <n...@s...com> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-08-26 08:04:48
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Grzesio" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > jak wysylasz przelew z banku SWIFTem to idzie najczesniej 2 dni a kosztuje
    > zaleznosci od prowizji banku np. w BZWBK kosztowalby 10 zl za SWIFT + 0,2%
    > od kwoty min. 25 zl + ew. koszty banków zagranicznych

    Nie jestem pewien, ale te dwa dni to się chyba liczą do najbliższego
    korespondenta.
    A ile takich może być po drodze do Chin to nawet nie chcę zgadywać.

    Pix

  • 4. Data: 2002-08-26 08:33:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > korespondenta.
    > A ile takich może być po drodze do Chin to nawet nie chcę zgadywać.

    Uwazasz, ze jak jakis kraj jest daleko, to musi być duzo pośredników?

    Karol

  • 5. Data: 2002-08-26 08:50:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uwazasz, ze jak jakis kraj jest daleko, to musi być duzo pośredników?

    A skąd taki wniosek ?
    Uważam tylko, że przelewając pieniądze do Chin należy liczyć sie z tym, że w
    operację będzie zaangażowanych więcej banków, a każdy oczywiście skasuje
    jeszcze swoja prowizję.
    Jeśli masz wątpliwości, to najlepiej niech autor wątku poda skąd i dokąd
    dokładnie chce coś przelać, a Ty spróbujesz znaleźć wspólnego korespondenta
    :-)

    BTW - uważam tylko, że zasady wyk. przelewów w bardziej skomplikowanych
    przypadkach są wysoce niejasne.

    Pix

  • 6. Data: 2002-08-26 08:57:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A skąd taki wniosek ?

    Z Twojego postu.

    > Uważam tylko, że przelewając pieniądze do Chin należy liczyć sie z tym, że
    > operację będzie zaangażowanych więcej banków,

    Wiecej od czego?

    > Jeśli masz wątpliwości,

    Ja nie mam zadnych watpliwosci.

    >to najlepiej niech autor wątku poda skąd i dokąd
    > dokładnie chce coś przelać, a Ty spróbujesz znaleźć wspólnego
    korespondenta
    > :-)

    Od tego, zeby szukac korespondentow to ja mam bank.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-08-26 09:09:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Z Twojego postu.

    Nadinterpretacja

    > Wiecej od czego?

    Od jednego pośrednika ?

    > Ja nie mam zadnych watpliwosci.

    OK.

    > korespondenta
    >
    > Od tego, zeby szukac korespondentow to ja mam bank.

    Rozumiem, bo mnie też by się nie chciało szukać :-)))
    Powiedz mi może jaką masz gwarancję/wpływ, że każdy zaangażowany po drodze
    bank wybierze dalej trasą najkrótszą/najtańszą ?

    Pix

  • 8. Data: 2002-08-26 09:14:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Powiedz mi może jaką masz gwarancję/wpływ, że każdy zaangażowany po drodze
    > bank wybierze dalej trasą najkrótszą/najtańszą ?

    Zadnej. Nie interesuje mnie jaka droga moj bank wysyla pieniadze.
    Jezeli place prowizje bankow zagranicznych (najczesciej przerzucam na
    beneficjentow) to nie sa one az tak powalajace, zebym musial nekac bank w
    celu znalezienia tanszego rozwiazania.

    Poza tym, zawsze wydawalo mi sie, ze do wykonania przelewu wystarczy
    maksymalnie jeden bank posredniczacy (PLN-bank posrednik waluta
    przelewu-bank lokalny). Jezeli sie mylilem, to trudno.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-08-26 09:53:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zadnej. Nie interesuje mnie jaka droga moj bank wysyla pieniadze.

    Sama droga przelewu może i nie jest szczególnie interesująca, ale wynikające
    z niej koszty to i owszem.

    > Jezeli place prowizje bankow zagranicznych (najczesciej przerzucam na
    > beneficjentow)

    Nie zawsze jest to możliwe.
    Często do odbiorcy musi dotrzeć konkretna kwota, niepomniejszona o prowizje
    (nie wiadomo zresztą z góry jakie).

    > to nie sa one az tak powalajace, zebym musial nekac bank w
    > celu znalezienia tanszego rozwiazania.

    No, różnie to bywa:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/09/20010921/200109210224
    .html?k=on&t=2001022720020826

    Jak dla mnie 47% to bardzo dużo :-)

    > Poza tym, zawsze wydawalo mi sie, ze do wykonania przelewu wystarczy
    > maksymalnie jeden bank posredniczacy (PLN-bank posrednik waluta
    > przelewu-bank lokalny). Jezeli sie mylilem, to trudno.

    Obawiam się, że nie zawsze jeden wystarczy.
    Aby dwa banki mogły dokonywać przelewów bezpośrednio między sobą, to muszą
    utrzymywać swoje rachunki Nostro - jeśli sie mylę, to niech ktos mnie
    poprawi.

    pozdr.Pix

  • 10. Data: 2002-08-26 09:57:33
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > http://arch.rp.pl/a/rz/2001/09/20010921/200109210224
    > .html?k=on&t=2001022720020826
    >
    > Jak dla mnie 47% to bardzo dużo :-)

    Takich kwot nie place przelewem. Kaze obciazac karte platnicza.
    Pozdrawiam,
    Karol