  • 21. Data: 2006-02-15 07:19:36
    Temat: Re: Przechowywanie danych karty przez sklep
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):

    > Ja wiem a Ty?

    Wydaje Ci się, że wiesz

    > Hint: przecież sklep internetowy nie będzie przechowywał
    > samego numeru karty klienta, a w połączeniu z innymi danymi (np. imię,
    > nazwisko, adres), będą to już dane osobowe.

    Zaraz dopiszesz do tej listy numer kołnierzyka, rozmiar buta i
    upodobania seksualne. Pytanie bylo proste: *NUMER* karty.

    > Nie będę tu cytował definicji ustawowej i innych materiałów.

    Kolejna szkoda. Bo gdybyś znał tę ustawę, to wiedziałbyś, że
    przedsiębiorca ma prawo do przetwarzania danych *UZNANYCH* za dane
    osobowe bez dodatkowych konsekwencji, typu rejestrowanie bazy w GIODO.

    M.

  • 22. Data: 2006-02-15 19:28:53
    Od: "piotrek" <w...@g...pl>

    czy naprawde nikt nie wie jak ta sprawa jest uregulowana?

  • 23. Data: 2006-02-15 19:31:26
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Zaraz dopiszesz do tej listy numer kołnierzyka, rozmiar buta i
    > upodobania seksualne. Pytanie bylo proste: *NUMER* karty.

    Bo to jest oczywiste, sam numer karty jest całkowicie nieprzydatny.

    > Kolejna szkoda. Bo gdybyś znał tę ustawę, to wiedziałbyś, że
    > przedsiębiorca ma prawo do przetwarzania danych *UZNANYCH* za dane
    > osobowe bez dodatkowych konsekwencji, typu rejestrowanie bazy w GIODO.

    Świetnie znam ustawę, zajmuję się tą tematyką na codzień i proszę Cię o nie
    wypisywanie takich truizmów.

    To co, że nie musi rejestrować zbioru danych (nigdzie o tym nie pisałem).
    Przedsiębiorca nie jest w żaden sposób zwolniony z ochrony danych osobowych
    i innych obowiązków wynikających z ich przetwarzania (obowiązki
    informacyjne, przetwarzanie danych tylko w celu do jakiego zostały
    udostępnione etc.).

    --
    Dawid

  • 24. Data: 2006-02-15 19:31:38
    Od: "piotrek" <w...@g...pl>

    czy naprawde nikt nie wie jak ta kwestia jest uregulowana? Zainteresowal mnie
    ten temat; wszyscy mowia o niebezpieczenstwie zwiazanym z samym procesem
    przesylania tych danych w sieci i mozliwoscia ich przechwycenia, ale co sie
    potem dzieje to nikt nie wie?

  • 25. Data: 2006-02-15 19:54:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):

    > Bo to jest oczywiste, sam numer karty jest całkowicie nieprzydatny.

    To może Cię zacytuję:

    ****

    > Nijak.

    I tu się nie zgodzę. A ustawa o ochronie danych osobowych?
    ****

    Zestaw danych: numer karty, termin ważności, imie i nazwisko posiadacza
    *NIE* miesci się w kategoriach dane osobowe. A takie dane może z karty
    wyciągnąć sklep.

    > Świetnie znam ustawę, zajmuję się tą tematyką na codzień i proszę Cię o
    > nie wypisywanie takich truizmów.

    Dla Ciebie truizm, dla innych nie. Nie jest to grupa poświęcona
    zagadnieniom ochrony danych, tylko bankom. A Ty wprowadzasz pytajacego w
    błąd.

    M.

  • 26. Data: 2006-02-15 19:57:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    piotrek napisał(a):
> [...]
    > przesylania tych danych w sieci i mozliwoscia ich przechwycenia, ale co sie

    W Polsce sprzedawca praktycznie nie ma dostępu do danych karty, a
    dokładniej do danych podawanych przez kupującego. Autoryzacja przebiega
    w centrum rozliczeniowym (na jego stronie), a do sklepu jest zwracany
    jedynie rezultat.

    Regulacje - jeśli są - są wewnętrzną sprawą organizacji akceptującej
    płatności.

    M.

  • 27. Data: 2006-02-15 20:14:02
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Zestaw danych: numer karty, termin ważności, imie i nazwisko
    > posiadacza *NIE* miesci się w kategoriach dane osobowe. A takie dane
    > może z karty wyciągnąć sklep.

    Czy płaciłeś kiedyś kartą w Internecie. Zazwyczaj wymagane są także dane
    adresowe. A razem to już *są* dane osobowe. Jeśli nie masz pewności to
    odsyłam Cię do art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych i odpowiednich
    komentarzy. A jeśli jesteś na tyle leniwy, że nie chce Ci się tego czytać to
    zadaj pytanie przez stronę Generalnego Inspektora Danych Osobowych (szybko
    odpowiadają).

    > Dla Ciebie truizm, dla innych nie. Nie jest to grupa poświęcona
    > zagadnieniom ochrony danych, tylko bankom. A Ty wprowadzasz
    > pytajacego w błąd.

    Moim zdaniem to ty wprowadzasz pytającego w błąd. Jeśli uważasz, że jest
    inaczej to podaj wreszcie jakieś merytoryczne argumenty bo inaczej ta
    dyskusja nie ma sensu.

    --
    Dawid