  • 11. Data: 2004-02-08 16:43:12
    Temat: Re: Prywatna praktyka lekarska a konto bankowe
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004 10:08:05 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Roczne rozliczenie PIT (swoje) mozna wykonac w oparciu o konto osobiste.
    >Miesieczne zaliczki na podatek, za siebie i zatrudnionych przez siebie,
    >należy placic z konta dla DG.

    Znasz podstawę prawną tego, że zaliczki na _swój_ PIT trzeba płacić z
    konta do DG?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2004-02-08 18:32:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Znasz podstawę prawną tego, że zaliczki na _swój_ PIT trzeba płacić z
    > konta do DG?

    Dziennika Ustaw ci nie zacytuje.
    Podstawa jest taka, ze wplaty do US podatku naliczonego z tytulu DG powinno
    sie dokonywac przelewem.
    ZTCP w Prawie Bankowym jest zakaz uzywania rachunkow osobistych do rozliczen
    z tytulu DG (odpowiednio banki zastrzegaja to tez w swoich regulaminach kont
    osobistych, zwykle grozac rozwiazaniem umowy za nieprzestrzeganie), stad
    wniosek ze przelew musi isc z konta dla DG.
    Natomiast rozliczenie roczne _moze_byc_ rozliczeniem osobistym ze wszystkich
    zrodel dochodu wiec bank nie ma podstawy by zakwestionowac przelew z konta
    osobistego.
    Osoba nie prowadzaca DG nie placi zaliczek, wiec bank ma prawo
    zakwestionowac taki przelew wykonany z konta osobistego.
    I tyle.

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-02-08 23:12:55
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Osoba nie prowadzaca DG nie placi zaliczek, wiec bank ma prawo
    > zakwestionowac taki przelew wykonany z konta osobistego.
    > I tyle.

    Tu bym polemizował, wystarczy mieć np. dochody z najmu czy dzierżawy
    żeby płacić zaliczki PIT-5 nie mając DG.

    W czasach przedmBankowych płaciłem tak przez kilka lat w PKO BP.
    Średnio raz na rok urzędnik odmawiał przyjęcia przelewu,
    na co reagowałem żądaniem wezwania dyrekcji,
    która przelew kazała przyjąć i zrealizować.

    Zaliczki na podatek dochodowy własny (PIT-5) nie płaci się z tytułu DG,
    tylko osiągniętych dochodów (jednym ze żródeł moźe być DG)
    Co innego VAT i podatki od pracowników (PIT-4, 8 czy 11)

    Konkretnym przepisem tego jednak nie podeprę.

    > Pozdrowienia
    również

    > Slawek Kos ---> s...@p...com
    St.

  • 14. Data: 2004-02-09 02:45:23
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004 19:32:11 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Podstawa jest taka, ze wplaty do US podatku naliczonego z tytulu DG powinno
    >sie dokonywac przelewem.

    no i OK. Przelew z ROR spełnia ten warunek.

    >Natomiast rozliczenie roczne _moze_byc_ rozliczeniem osobistym ze wszystkich
    >zrodel dochodu wiec bank nie ma podstawy by zakwestionowac przelew z konta
    >osobistego.

    zaliczki też wynikają ze "wszystkich źrodeł dochodu".
    IMHO bank nie ma podstaw, aby kwestionować wpłaty włansego PIT za
    pośrednictwem rachunku osobistego.

    >Osoba nie prowadzaca DG nie placi zaliczek, wiec bank ma prawo

    eee, niekoniecznie. A wynajem? A korepetytorzy (che, che, teoretycznie
    :-)?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2004-02-09 13:25:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > no i OK. Przelew z ROR spełnia ten warunek.

    Nie spelnia, bo (ponizej)

> [...]
    > pośrednictwem rachunku osobistego.

    > eee, niekoniecznie. A wynajem? A korepetytorzy (che, che, teoretycznie

    Co to sa korepetytorzy, ktorzy wg ciebie nie prowadza DG?
    Ze pracuja na czarno to rozumiem, ale co to ma do zaliczek? ;-)

    Z tym wynajmem rzeczywiscie moze tak byc, ze zaliczki moga byc z ROR.
    Ale co z tytulowa praktyka lekarska?
    Twoim zdaniem to nie jest DG?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 16. Data: 2004-02-10 12:40:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004 14:25:50 +0100, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    >powinno

    >Nie spelnia, bo (ponizej)

    przepis nakazujący płacenie PIT z rachunku bankowego nie wskazuje jaki
    to ma być rachunek. Ma iść przelewem i koniec. Przelew z ROR _spełnia_
    ten wymóg.

    >Co to sa korepetytorzy, ktorzy wg ciebie nie prowadza DG?

    ano fakt, prowadzą DG. Wiedziałem, że podatek jest zryczałtowany i
    błędnie sądziłem, że nie jest to DG.

    >Z tym wynajmem rzeczywiscie moze tak byc, ze zaliczki moga byc z ROR.
    >Ale co z tytulowa praktyka lekarska?
    >Twoim zdaniem to nie jest DG?

    nie jest.

    Za http://www.medicus.lublin.pl/2003/05/prawo.htm

    :Lekarze świadczący usługi w ramach prywatnych praktyk lekarskich nie
    :prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia
    :19.11.1999 r., prawo działalności gospodarczej, wykonują natomist
    :wolny zawód

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2004-02-10 17:56:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > przepis nakazujący płacenie PIT z rachunku bankowego nie wskazuje jaki
    > to ma być rachunek. Ma iść przelewem i koniec. Przelew z ROR _spełnia_
    > ten wymóg.

    Wyciales niewygodne? ;-)
    Przelew z ROR spelnia powyzszy warunek ale nie spelnia drugiego wymogu
    (ktory wyciales) - zakazu uzywania ROR do rozliczen zwiazanych z DG (prawo
    bankowe ZTCP)

> [...]
    > :prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia
    > :19.11.1999 r., prawo działalności gospodarczej, wykonują natomist

    Ciagle nie mam przed oczyma dokladnej tresci tego przepisu, wiec nie moge
    sprawdzic czy dla wolnego zawodu wymogi PB sa inne niz dla DG.

    --
    Pozdrowienia

  • 18. Data: 2004-02-10 18:42:38
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Ciagle nie mam przed oczyma dokladnej tresci tego przepisu, wiec nie moge
    > sprawdzic czy dla wolnego zawodu wymogi PB sa inne niz dla DG.

    Prosze bardzo:

    Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza. (tekst jednolity):
    Art. 50c. Lekarze prowadzący indywidualną praktykę, indywidualną
    specjalistyczną praktykę albo grupową praktykę lekarską nie są
    przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo
    działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-02-10 22:05:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004 18:56:50 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com>
    wrote:

    >Przelew z ROR spelnia powyzszy warunek ale nie spelnia drugiego wymogu
    >(ktory wyciales) - zakazu uzywania ROR do rozliczen zwiazanych z DG (prawo
    >bankowe ZTCP)

    wyciąłem, bo nie neguję.

    --
    Jarek Andrzejewski