  • 11. Data: 2016-11-20 23:22:31
    Temat: Re: Prowizje bankowe
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 23:08, Akarm pisze:
    > Bo to znaczy, że jednak płacisz.
    > Ja nie minimalizuję kosztów. Moje koszty wynoszą zero. Nie wyobrażam
    > sobie, że mógłbym bankowi płacić.
    > Nie widzę potrzeby rezygnowania z usług bankowych dokąd są darmowe
    > całkowicie i bezwarunkowo.

    Każdy płaci. Jeśli nie literalnie to przez nie osiągnięcie zysku który
    obracanie pieniędzmi generuje.
    Dodatkowo każdy ceni swój czas i wychodzić może mu inna wartość i
    dlatego może godzić się na minimalną stratę które jednak zaowocuje
    zyskiem :-)

    Dalej jednak uważam że możliwość obracania moimi pieniędzmi przez
    systemy komputerowe wykonujące operacje w sekundach na rynku
    spekulacynym powinna być wynagradzana i jest warta więcej niż koszty
    przechowywania tych pieniędzy.

  • 12. Data: 2016-11-21 04:47:08
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Cholera, zaczyna się opłacać nie mieć konta w banku :) Sk... skubią jak
    > tylko mogą a oprocentowanie nawet inflacji nie pokrywa. Dobiło mnie 10
    > zł za obsługę karty w DBnet. No i zrezygnuję z tego konta. A kasę będę
    > trzymał w pudełku po butach, o!

    Trzeba bylo wziac MasterCarda* a nie Vise :P

    *wtedy dobijalaby Cie oplata 8zl a nie 10zl, o ile wyrobilbys 500zl a nie
    700zl :)

  • 13. Data: 2016-11-21 11:50:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O, to poprawiliście mi humor, że nie przegapiłem okazji do debetówki iq w db, nie
    sądziłem, że trzeba w tym celu na nowo otwierać konto (przynajmniej tak wynika z
    dokumentów cytowanych/linkowanych) - u mnie nie wchodziło to w grę, bo było to konto
    podstawowe - również wspólne.
    A do tego nie dało się mieć jednocześnie debetówki iq i kredytówki iq - tzn.
    oczywiście jednocześnie za darmo - bo tylko pierwsza za darmo była - a ja i tak
    wolałbym kredytówkę. Tak czy siak i tak mam fartownie darmową KK w db więc już
    niczego nie żałuję ;>

    Ale po co zamykać dbNet i zabierać kasę do pudełka po butach ?
    Tzn. za skrojenie z 10zł też bym się obraził - ale też na co komu debetówką, jest
    przecież bezpłatna obsługa kasowa - chyba że masz naprawdę daleko do oddziału.
    Bo do płacenia to są kredytówki.

  • 14. Data: 2016-11-21 12:31:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 02:50:11 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    przecież bezpłatna obsługa kasowa - chyba że masz naprawdę daleko do oddziału.

    Do oddziału mam 2,5 km, sporo. I poza tym, wypłata gotówkowa z db-net w
    oddziale to 12 zł :)
    A co konkretnie masz na myśli mówiąc "do płacenia są kredytówki",
    zwłaszcza w kontekście db-net?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2016-11-21 13:09:34
    Od: z <...@...pl>

    > Do oddziału mam 2,5 km, sporo. I poza tym, wypłata gotówkowa z db-net w
    > oddziale to 12 zł :)

    Ja pier... a ja narzekam że płacę 50 gr za przelew (max. 5 zł co
    miesiąc) To są wszystkie moje koszty bo kasa gratis w millenium :-)

  • 16. Data: 2016-11-21 13:24:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 13:09:36 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Ja pier... a ja narzekam że płacę 50 gr za przelew (max. 5 zł co
    > miesiąc) To są wszystkie moje koszty bo kasa gratis w millenium :-)

    To akurat dezinformacja - przecież napisałem, że obsługa kasowa w db jest darmowa, w
    tym również dla ROR dbNet. 12zł kosztuje wypłata kasowa - ale z konta
    OSZCZĘDNOŚCIOWEGO "w pakiecie", jeśli masz ROR dbNet - a różnica jest tylko taka, że
    jak masz inny typ ROR to ta wypłata kosztuje 10zł ;P
    Z resztą jak chcesz wypłacać z oszczędnościowego to już lepiej z "oszczędnościowego
    24h" albo "oszczędnościowego plus" - wtedy zawsze "tylko" 10zł to kosztuje.
    Ale powtórzę - wypłata z ROR za darmo. A 2,5km raz na miesiąc to zdrowo dla serca ;)
    I przelewy też za darmo, 50gr to bym nie zapłacił, ostatnio się bardzo zdziwiłem jak
    przeglądałem historię zamkniętego konta w mBąku i okazało się, że tam przelewy od
    początku były po 50gr (a przynajmniej od 2003) - bo sądziłem, że tą opłatę
    wprowadzili na krótko przez upadkiem Lehman Bros, a po upadku zlikwidowali. Co do
    likwidacji się nie myliłem - a z wprowadzeniem pewnie stąd pomyłka, że mniej więcej w
    tym czasie zacząłem robić regularne przelewy.

    Aha, i co do oszczędnościowych w db dwie sprawy:
    1) świeży błąd, wprowadzony podczas ostatnich prac - nawet jak robisz pierwszy
    przelew w miesiącu z oszczędnościowego, to wypisuje opłatę - ale nie pobiera,
    2) można już sobie założyć "konto oszczędnościowe plus", nawet będą klientem - 2,55%
    do 100k (do stu, a nie do dziesięciu) na 4 miesiące.

    Zaś co do płacenia kredytówkami to uwaga ogólniejsza, choć z dbNet łączy się to o
    tyle, że dla darmowości debetówki wymagają 700zł obrotu - tak jak kiedyś mieli jedne
    z najlepszych warunków (wystarczyła jedna wypłata w bankomacie miesięcznie) to teraz
    mają chyba najgorsze.
    Także jak do płacenia to kredytówka - może być w db, zalety opisywałem w innym wątku,
    albo po prostu bezpłatna simplicity z citka.
    Oczywiście proste jest to tylko dla etatowców, ale nawet mając DG warto chwilę
    poświęcić na zgromadzenie wymaganej bumagi.

  • 17. Data: 2016-11-21 13:49:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 13:24, Dawid Rutkowski pisze:
    > Także jak do płacenia to kredytówka

    Zdumiałeś mnie.
    Wydaje mi się, że dość dokładnie przeczytałem i nie rozumiem twojego
    stwierdzenia, że jak także do płacenia, to kredytówka.
    Oświeć mnie i wyjaśnij do czego jeszcze, poza płaceniem, ma służyć
    kredytówka.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 18. Data: 2016-11-21 14:14:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 04:24:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To akurat dezinformacja - przecież napisałem, że obsługa kasowa w db jest darmowa,
    Tak jest, mój błąd.
    > Także jak do płacenia to kredytówka - może być w db, zalety opisywałem w innym
    wątku,
    No weź przypomnij :) I druga sprawa - można mieć kartę kredytową zamiast
    debetowej do rachunku db-net? Inne są opłaty/prowizje?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2016-11-21 14:20:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Echh, znów ort - muszę sobie wbić do rdzenia, że "więc"=="tak że".
    http://www.jezykowedylematy.pl/2011/07/takze-i-tak-z
    e/

  • 20. Data: 2016-11-21 14:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >przynajmniej od 2003) - bo sądziłem, że tą opłatę wprowadzili na
    >krótko przez upadkiem Lehman Bros, a po upadku zlikwidowali.

    Hm, skleroza moze mnie mylic, ale chyba nigdy nie bylo oplaty za
    przelewy w mbanku.

    Niestety, nowa historia to od 2012, musialbym po komputerze poszukac
    starszych.

    J.