    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 21 Nov 2016 04:24:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prowizje bankowe
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 13:09:36 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Ja pier... a ja narzekam że płacę 50 gr za przelew (max. 5 zł co
    > miesiąc) To są wszystkie moje koszty bo kasa gratis w millenium :-)

    To akurat dezinformacja - przecież napisałem, że obsługa kasowa w db jest darmowa, w
    tym również dla ROR dbNet. 12zł kosztuje wypłata kasowa - ale z konta
    OSZCZĘDNOŚCIOWEGO "w pakiecie", jeśli masz ROR dbNet - a różnica jest tylko taka, że
    jak masz inny typ ROR to ta wypłata kosztuje 10zł ;P
    Z resztą jak chcesz wypłacać z oszczędnościowego to już lepiej z "oszczędnościowego
    24h" albo "oszczędnościowego plus" - wtedy zawsze "tylko" 10zł to kosztuje.
    Ale powtórzę - wypłata z ROR za darmo. A 2,5km raz na miesiąc to zdrowo dla serca ;)
    I przelewy też za darmo, 50gr to bym nie zapłacił, ostatnio się bardzo zdziwiłem jak
    przeglądałem historię zamkniętego konta w mBąku i okazało się, że tam przelewy od
    początku były po 50gr (a przynajmniej od 2003) - bo sądziłem, że tą opłatę
    wprowadzili na krótko przez upadkiem Lehman Bros, a po upadku zlikwidowali. Co do
    likwidacji się nie myliłem - a z wprowadzeniem pewnie stąd pomyłka, że mniej więcej w
    tym czasie zacząłem robić regularne przelewy.

    Aha, i co do oszczędnościowych w db dwie sprawy:
    1) świeży błąd, wprowadzony podczas ostatnich prac - nawet jak robisz pierwszy
    przelew w miesiącu z oszczędnościowego, to wypisuje opłatę - ale nie pobiera,
    2) można już sobie założyć "konto oszczędnościowe plus", nawet będą klientem - 2,55%
    do 100k (do stu, a nie do dziesięciu) na 4 miesiące.

    Zaś co do płacenia kredytówkami to uwaga ogólniejsza, choć z dbNet łączy się to o
    tyle, że dla darmowości debetówki wymagają 700zł obrotu - tak jak kiedyś mieli jedne
    z najlepszych warunków (wystarczyła jedna wypłata w bankomacie miesięcznie) to teraz
    mają chyba najgorsze.
    Także jak do płacenia to kredytówka - może być w db, zalety opisywałem w innym wątku,
    albo po prostu bezpłatna simplicity z citka.
    Oczywiście proste jest to tylko dla etatowców, ale nawet mając DG warto chwilę
    poświęcić na zgromadzenie wymaganej bumagi.