  • 1. Data: 2009-02-07 11:22:59
    Temat: Prowizja za wczesniejsza splate kredytu hipotecznego...
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    Czy fakt, ze splata kredytu nastapi w efekcie sprzedazy mieszkania ma tutaj
    znaczenie?

    W TOiP prowizja wynosi niby 2% - pisze niby, poniewaz nie dostalem
    takowej...

    Bank Pekao SA

    Gekko

  • 2. Data: 2009-02-07 11:27:33
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Gekko pisze:
> [...]
    > znaczenie?
    nie
    > W TOiP prowizja wynosi niby 2% - pisze niby, poniewaz nie dostalem
    nawet jak nie dostałeś to się na nią zgodziłeś

    W Pekao można bez prowizji nadpłacić do 15% kwoty pierwotnej kredytu
    rocznie.

  • 3. Data: 2009-02-07 11:43:19
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    > nawet jak nie dostałeś to się na nią zgodziłeś

    Niby tak, ale kredyt bralem jeszcze w bphu ktory zostal 'wchloniety' przez
    pekao... w umowie kredytowej napisane jest (z glowy, ale przytocze pozniej
    literalnie): w momencie sprzedazy nieruchomosci nastepuje splata pozostalej
    kwoty kredytu. Zadnego slowa o dodatkowej prowizji... ale faktem jest ze
    umowa nawiazuje do jakiejs tam TOiP w iinnym miejscu.

    Obecnie pracownik juz pekao (ktorego delikatnie piszac, podejrzewam bardziej
    o pilnowanie interesu banku niz mojego), zajmujacy sie moim kredytem,
    twierdzi ze w TOiP jest prowizja 2%. Nie dopytalem tylko (moja wina, ale w
    poniedzialek sie poprawie ;-) ) czy to jest obecna TOiP pekao, ktora IMO
    mnie nie obowiazuje, czy tez TOiP bphu (obowiazujaca w momencie podpisywania
    umowy kredytowej) - ktorej, cos podejrzewam pracownik pekoa nie posiada...

    Gekko

  • 4. Data: 2009-02-07 12:53:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Proponuję Ci zrobić notarialnie poświadczoną kopię Twojego egzemplarza tabeli
    prowizji, kosztuje całe 6,22 zł
    JaC

    -----

    > Obecnie pracownik juz pekao, zajmujacy sie moim kredytem, twierdzi ze w TOiP jest
    prowizja 2%.

  • 5. Data: 2009-02-07 12:55:41
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    > Proponuję Ci zrobić notarialnie poświadczoną kopię Twojego egzemplarza
    > tabeli prowizji, kosztuje całe 6,22 zł

    ale ja nie mam tego ezemplarza... bank wyda mi takowy za 6,22pln? Cos nie
    chce mi sie wierzyc...

    Gekko

  • 6. Data: 2009-02-07 13:17:37
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Gekko pisze:
    > Niby tak, ale kredyt bralem jeszcze w bphu ktory zostal 'wchloniety' przez
    > pekao...
    a nie informowali o zmianie regulaminu / Toip?

  • 7. Data: 2009-02-07 20:21:44
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > mnie nie obowiazuje, czy tez TOiP bphu (obowiazujaca w momencie
    > podpisywania umowy kredytowej) - ktorej, cos podejrzewam >pracownik pekoa

    Hmm, TOiP może się smieniać w trakcie umowy (teoretycznie bank powinien
    zawiadomić pisemnie o zmianach). Obecnie w Pekao istnieją "2 TOiP w
    jednej" - jedna część dotyczy rachunków "starego" Pekao i jedna "Pekao
    wchłoniętego z BPH"
    Przy czym ta druga część nie zmieniła się od czsów BPH (no może w KK
    zlikwidowano opłatę 4,5 za niepłacenie i opłatę karną za brak płatności)
    Jeżeli chodzi o część TOiP dotyczącej kredytów hipotecznych to nic się nie
    zmieniło
    Tu masz tę część TOiP
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s4.pdf?/lang=PL/41431
    2-698435-01696

    Ale, ten zapis - przytoczony z głowy - może mówić o tym że wśrodki ze
    sprzedzy (innej) nieruchomości przeznaczone na wcześniejszą spłatę nie będą
    obarczone prowizją.
    Po za tym zwróć uwagę na pkt 19.3 - prowizja dotyczy wczesniejszej
    częściowej spłaty w okresie pierwszych 3 lat. Jak zaciągnąłeś kredyt ponad 3
    lata temu to za wczesniejszą CZĘŚCIOWĄ spłatę bank pobierze 150zł za aneks.

    Przeczytaj jeszcze raz dokładnie umowę - czasami w niej były zapisy o
    zwolnieniu z opłat.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2009-02-07 23:03:28
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    > Przeczytaj jeszcze raz dokładnie umowę - czasami w niej były zapisy o
    > zwolnieniu z opłat.

    Przede wszystkim bardzo dziekuje za wyczerpujaca wypowiedz. W umowie zapsiu
    o zwolnieniu z oplat raczej nie ma...
    Ostatnia deska ratunku to punkt w zalaczniku do umowy (inne prawa i
    zobowiazania stroin umowy):

    8. W przypadku zbycia praw do nieruchomosci, Kredytobiorca dokona splaty
    calego zadluzenia z tytulu kredytu jednorazowo, w najblizszym dniu roboczym
    nastepujacym po niu zbycia lub innym dniu uzgodnionym z Bankiem...

    Czy sprzedaz nieruchomosci jaka ma miejsce jest rownowazna z 'przedterminowa
    splacie kredytu' opisana w Toip ?

    Moze uda sie cos powalczyc z pekao?

    Gekko

  • 9. Data: 2009-02-08 11:47:11
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > calego zadluzenia z tytulu kredytu jednorazowo, w najblizszym dniu
    > roboczym nastepujacym po niu zbycia lub innym dniu >uzgodnionym z

    Ten zapis ma znaczenie przy sprzedaży kredytowanej nieruchomosci i nie ma
    nic wspólnego z prowizjami w TOiP

    > Czy sprzedaz nieruchomosci jaka ma miejsce jest rownowazna z
    > 'przedterminowa splacie kredytu' opisana w Toip ?

    Tak

    > Moze uda sie cos powalczyc z pekao?

    Nie sądzę żeby Cię zwolniono z opłaty tej prowizji.

    Powinieneś jeszcze sprawdzić kiedy miałeś udzielony kredyt ponieważ:
    1) ta prowizja obowiązuje w przeciagu 3 lat od udzielenia kredytu
    2) Zapisy TOiP ulegały zmianom i kiedyś nie było tego warunku 3 lata od
    udzielenia kredytu

    Sprawźdź jeszcze raz (pierwsze 2 strony umowy) zapisy dotyczące prowizji -
    jak masz zwolnienie z opłat to pisze o PROMOCJI.

    Ps. Napisz z jaką datą był udzielany kredyt.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2009-02-08 13:53:27
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1) ta prowizja obowiązuje w przeciagu 3 lat od udzielenia kredytu
    > 2) Zapisy TOiP ulegały zmianom i kiedyś nie było tego warunku 3 lata od

    Kredyt udzielony 24 maja 2004. Dlaczego 3 lata? Pkt. 19.4 Toip nie ma
    takiego ogranicyenia...

    > Sprawźdź jeszcze raz (pierwsze 2 strony umowy) zapisy dotyczące prowizji -
    > jak masz zwolnienie z opłat to pisze o PROMOCJI.

    Niestetz nie ma nic o promocji Ł ęŁYŁŁłłłłłłłŁ-łłłyłyłłłłllllłł