  • 11. Data: 2009-02-08 18:29:05
    Temat: Re: Prowizja za wczesniejsza splate kredytu hipotecznego...
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Kredyt udzielony 24 maja 2004. Dlaczego 3 lata? Pkt. 19.4 Toip nie ma
    > takiego ogranicyenia...

    No to mamy wyjście z sytuacji. Piszesz wniosek o wczesniejszą CZĘŚCIOWĄ
    spłatę kredytu. Kwotę którą nadpłacasz to np. kwota pozostałego kredytu
    minus 1 rata. W TOiP (punkt 19.3) jest taka prowizja jeżeli nadpłaca się
    ponad 50% kredytu w przeciągu 3 lat. Jak dokunuje się później to jest tylko
    opłata za aneks skrócający okres kredytowania w kwocie 150zł. A ostatnia
    rata spłaci się sama najpóźniej po miesiącu.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2009-02-08 19:19:39
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko opłata za aneks skrócający okres kredytowania w kwocie 150zł. A
    > ostatnia rata spłaci się sama najpóźniej po miesiącu.

    Dzieki za rade, ale troszke to skomplikowane i nie wiem czy sie uda...
    Po pierwsze to goni mnie czas - pekao musi szybko zwolnic hipoteke, aby mogl
    sie 'wpisac' nowy bank , po drugie kto zmusi pekao do podpisania takiego
    aneksu, ktory jest dla niego skrajnie niekorzystny?

    No i po trzecie: gdzie w toip stoi ze taki aneks kosztuje 150pln?

    Gekko

  • 13. Data: 2009-02-09 06:15:52
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Dzieki za rade, ale troszke to skomplikowane i nie wiem czy sie uda...

    Uda się, to normalna praktyka.

    > Po pierwsze to goni mnie czas - pekao musi szybko zwolnic hipoteke, aby
    > mogl sie 'wpisac' nowy bank , po drugie kto zmusi

    Jak napisałem trwa to max miesiąc. Ale możesz to skrócić przez np. Dokonanie
    takiej operacji na tydzień przed planowaną spłatą raty. Pamiętaj jednak że
    musisz zawiadomić bank z wyprzedzeniem o zamiarze częściowej spłaty kredytu
    (3 lub 7 dni wcześniej zostawiasz pismo w oddziale, nie pisz że spłacasz
    iinnym kredytem tylko że sprzedajesz nieruchomość).

    pekao do podpisania takiego
    > aneksu, ktory jest dla niego skrajnie niekorzystny?

    Własne zapisy umowy oraz kodeks cywilny. Wierzyciel nie może odmówić
    przyjęcia świadczenia od dłużnika.

    > No i po trzecie: gdzie w toip stoi ze taki aneks kosztuje 150pln?

    pkt 19.9
    upsss, napisane że do 500zł ale powinni pobrać 150zł

    --
    Darek