    From: "Darek" <n...@p...maila.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prowizja za wczesniejsza splate kredytu hipotecznego...
    Date: Sat, 7 Feb 2009 21:21:44 +0100

    > twierdzi ze w TOiP jest prowizja 2%. Nie dopytalem tylko (moja wina, ale w
    > poniedzialek sie poprawie ;-) ) czy to jest obecna TOiP pekao, ktora IMO
    > mnie nie obowiazuje, czy tez TOiP bphu (obowiazujaca w momencie
    > podpisywania umowy kredytowej) - ktorej, cos podejrzewam >pracownik pekoa
    > nie posiada...

    Hmm, TOiP może się smieniać w trakcie umowy (teoretycznie bank powinien
    zawiadomić pisemnie o zmianach). Obecnie w Pekao istnieją "2 TOiP w
    jednej" - jedna część dotyczy rachunków "starego" Pekao i jedna "Pekao
    wchłoniętego z BPH"
    Przy czym ta druga część nie zmieniła się od czsów BPH (no może w KK
    zlikwidowano opłatę 4,5 za niepłacenie i opłatę karną za brak płatności)
    Jeżeli chodzi o część TOiP dotyczącej kredytów hipotecznych to nic się nie
    zmieniło
    Tu masz tę część TOiP
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s4.pdf?/lang=PL/41431
    2-698435-01696

    Ale, ten zapis - przytoczony z głowy - może mówić o tym że wśrodki ze
    sprzedzy (innej) nieruchomości przeznaczone na wcześniejszą spłatę nie będą
    obarczone prowizją.
    Po za tym zwróć uwagę na pkt 19.3 - prowizja dotyczy wczesniejszej
    częściowej spłaty w okresie pierwszych 3 lat. Jak zaciągnąłeś kredyt ponad 3
    lata temu to za wczesniejszą CZĘŚCIOWĄ spłatę bank pobierze 150zł za aneks.

    Przeczytaj jeszcze raz dokładnie umowę - czasami w niej były zapisy o
    zwolnieniu z opłat.

    --
    Darek