eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProblem: Jestem dłużnikiem wbrew swojej woli... (długawe) › Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojejwoli... (długawe)
    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojejwoli... (długawe)
    Date: Wed, 30 Jun 2004 10:58:15 +0200

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:cbtus9$q95$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > No i co to ma do rzeczy? Przecież pracownik ani się nie zrzeka prawa, ani

    I jeszcze jedno:
    Art. 86. § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    Mam nadzieję, że to rozwiewa wątpliwości, że dysponentem wynagrodzenia jest
    pracownik i on ma prawo decydować, kto takie wynagrodzenie będzie odbierał
    (przykład: pracownik jest uzależniony od hazardu i decyduje, że chce, aby
    wynagrodzenie było przekazywane na konto jego konkubiny, bo dzięki temu
    zabezpiecza się przed niekontrolowanym wydaniem tych pieniędzy. Składa
    odpowiednią dyspozycję pracodawcy i pracodawca ma obowiązek ją wykonać.
    Oczywiście nie ma żadnej podstawy prawnej, która miałaby takiego pracownika
    i przeciętnego różnicować w ich prawach do dysponowania wynagrodzeniem).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko