eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProblem: Jestem dłużnikiem wbrew swojej woli... (długawe) › Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojej woli... (długawe)
    From: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojej woli... (długawe)
    Date: Mon, 28 Jun 2004 17:31:21 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 28 Jun 2004 18:24:38 +0200,
    osoba podpisana: profesor Nic <p...@w...pl>
    napisała:
    > Witam.
    >
    > Jestem w kropce, może ktoś z Szanownych Grupowiczów coś poradzi...
    >
    > uniknąć późniejszych przelewów - chciał, żebym bezpośrednio dostał pieniądze
    > (za co jestem wdzięczny, to chyba nie jest zabronione?). Wkrótce potem
    Nie do końca. Jak poszukasz w archiwum, ja kiedyś chciałem (w
    uzgodnieniu z Dziadkiem), aby emerytura Dziadka była przelewna na moje
    konto. Niestety, nie udalo się, nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało,
    ze wynagrodzenie należy przelewać na konto pracobiorcy (czy tutaj:
    Twórcy dzieła)
    > dostałem na konto przelew pt "stypendium pana X.X." (1000 zł). Zadzwoniłem
    > do niego z pytaniem o co chodzi - okazało się, że nic o tym nie wie, że musi
    > to być pomyłka, ale faktycznie - oczekuje on stypendium, którego jeszcze nie
    > otrzymał. Oddałem mu więc pieniądze i po sprawie, pośmialiśmy się z bałaganu
    > panującego na naszej uczelni i tyle.
    CChyba niesłusznie - może jest tak, ze przelewy są puszczane na "ostatni
    znany" numer konta ?

    > Potem otrzymałem przelew wg "naszej" ww umowy (2.000zł) i byłem już kwita z
    > panem X.X. Oprócz tego otrzymałem jeszcze jeden przelew (1.500zł) z tej
    > samej uczelni. Ponieważ spodziewałem się podobnej kwoty z tego źródła i w
    > tym terminie - nie przyglądałem się specjalnie skąd te pieniądze, i zrobiłem
    > z nimi co należy: wydałem.

    [...]
    > może to się skończyć dla mnie kłopotami, gdyż wg niej "sprawa śmierdzi", i
    > generalnie: sami sobie jesteśmi winni, skoro raz taki nr konta, raz inny...
    I co gorsza moze mieć rację :-)

    > I dodała jeszcze, że na dwóch umowach było MOJE konto, co jest nieprawdą i
    > mogę to udokumentować (kopia "nieszczęsniej" umowy pana X.X. na 1.500zł)
    >
    > W związku z tym, mam pytanie - kto, wg Was i wg prawa tu zawinił? Jakie są
    No cóż. Ja (osobiście) miałbym pretensję do siebie...
    > prawne realia wyżej opisanej sytuacji. Tzn. ... co właściwie mam robić?
    Oddać. Gdy będziecie się upierać, że do tej nieszczęsnej umowy, był
    podany inny numer konta (ten należący do pana X) to skończy się to tak,
    ze:
    1. Uniwersytet przeleje panu X te pieniądze
    2. Ciebie zaczną ścigać z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia (łącznie z
    możliwością sądu). OIwszem istnieje sporo okoliczności łagodzących, ale
    oddać trzeba.

    KJ
    PS. To jest jedynie moje przekonanie. Być może prawnicy znajdą jakies
    kruczki, albo stwierdzą, że do wynagrodzenia można podać cudzy nr konta.

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    3rd Law of Computing: