    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Date: Tue, 24 Feb 2015 14:41:10 +0100

    "J.F." 1...@4...net

    > A czemu nie ?

    Bo czas to pieniądz.

    > A jesli emeryturka mala, to jaka szansa na duze oszczednosci ?

    No właśnie?! -- ani chybi, że komuś (niemal na pewno
    bankowi) ukradła! Nawet sądu nie potrzeba, aby to udowodnić!

    > Czas to pieniadz ... wiec pismo do ZUS nalezy slac szybko :-)

    [gołębiem pocztowym?]

    > Tak jest, ale pisma kraza. Komornik swoje zabral

    I chwatit.

    > to powinien wyslac pisma odwolujace inne
    > zajecia ... ale najpierw trzeba przygotowac
    > pisma z zajeciami, bo czas to pieniadz :-)

    Najpierw trzeba zbudować prafo, w kturym nikt
    nie poczuje się pewny swego czy bezpiecznym.
    Dobry_inaczej komornik, sprawiedliwy_inaczej
    sąd, renty maksymalnie na 5 lat także tam,
    gdzie nie ma szansy na uleczenie choroby...
    Astma nie jest uleczalna? -- co tam astma, może i jest. ;)
    Weź człowieka z wybitymi oczami czy obciętymi nogami.
    ZUS w swej dobroci niepojętej uważa, że i oczy mogą
    odrosnąć, i nogi...

    A pęknięte dyski kręgosłupa -- to drobiazg!

    Taki jest obraz polskiego prawa -- polskiego państwa.

    Wszędzie (w tym prawie) orzecznik jest arbitrem.

    () SSR Marta Kiszowara mówi, że biegły NIE MOŻE oprzeć
    się o obiektywne badania (i jest cool!!)

    () ta sama sędzia zupełnie ignoruje wyniki takich badań
    (i tym bardziej jest cool!)

    () podobnie czynią orzecznicy i biegli sądowi
    (odrzucają wyniki RTG i MR a z obiektywnych
    badań słuchu -- drwią)

    () orzecznik ZUSu kwestionuje niedowidzenie oka stwierdzane
    przez kilkudziesięciu okulistów (ale nie orzeczników) na
    przestrzeni niemal pół wieku (zmienia się ustrój, metody
    badania, ludzie/okuliści i nikt z okulistów (poza
    orzecznikiem ZUS, który chyba okulistą nie jest) nie ma
    wątpliwości co do tego niedowidzenia)

    To obraz polskiego prawa.
    Już nie opartego o ruskie bagnety, ale wolnego!

    -=-

    To nie Sowieci, nie Rosjanie, nie Bolszewicy, ale Polacy wprowadzają zamordyzm i
    terror.

    () zajęcie cudzego samochodu zgodne z polskim prawem
    (na Białorusi jest podobnie -- pijany kierowca może
    stracić samochód nawet wtedy, gdy nie jest właścicielem
    tego samochodu)
    () zajęcie cudzego ciągnika
    () zajęcie cudzego konta bankowego

    Wszędzie (powyżej) te czynności są zgodne z polskim prawem!
    Taki jest obraz polskiej rzeczywistości.

    Przypomnieć tutaj warto mego ex-przełożonego: 'nie ma Boga i nie ma Prawdy'.

    -=-

    Zbliżają się wybory; Komorowski w miesiąc stracił 5 punktów, więc do maja
    może mu zostać 32. (teraz ma 37)
    Duda w miesiąc zyskał 5 punktów, więc do maja może mieć 32. (teraz ma 17)

    -=-

    Ale mój post jest apolityczny. NAPRAWDĘ

    () Prawo polskie wieszało (za szyję, nie za zbrodnie) ,,za komuny''.
    (ruskie prawo jedynie zesłało Fieldorfa na Sybir -- polskie
    skazało na śmierć, i wyrok wykonało, choć ,,nadrzędne prawo
    rosyjskie wybrało zsyłkę)

    () Obecnie długi ,,Kowalskiego'' spłaca ,,Nowakowa''.

    () Kościół rzymskokatolicki (nazywany w Polsce niesłusznie,
    ale powszechnie ;) katolickim -- czyli powszechnym)
    gloryfikuje cierpienie, sam cierpienia unikając. :)

    -=-

    Tak wygląda Polska, tak wygląda polskie prawo, taka jest rzeczywistość.

    -=-

    Gdzieś przeczytałem, że typowy polski sędzia jest ,,psem bogatego finansisty''
    udzielającego kredytu. Autor artykułu dowodząc swej tezy, wykazał, iż masa
    polskich sędziów wywodzi się z plebsu (troszkę na zasadzie: ,,nie matura,
    lecz chęć szczera'') dążącego do awansu społecznego za wszelką cenę. Trudno
    z tą tezą polemizować -- toż polską inteligencję tępili i Niemcy, i Rosjanie
    (nie tylko Hitlerowcy i Bolszewicy) a po II Wojnie Świętej ;) ustrój polski
    preferował ludowców/chłopów i klasę robotniczą, czyli nierzadko ludzi
    pozbawionych korzenni moralnych. (przepraszam, jeśli kogoś ranię, ale
    pamiętam czasy ,,punktowania'' za pochodzenie i pamiętam, że kiedyś
    wartości moralne były cenione nisko wobec lojalności)

    Wg autora ww. felietonu (czy raczej rozprawy?) polski sąd ogranicza się
    do terroryzowania polskiego społeczeństwa i ściągania należności wobec
    finansistów (czyli chyba banków) i (rzecz jasna) państwa karmiącego ów
    sąd. :)

    Moje doświadczenia (i z polskimi sądami, i z różnymi polskimi prawnikami)
    i obserwacje (klonowa ,,dłużniczka'' z tego postu jest klasyfikowana do
    obserwacji, zaś moje ,,boje sądowe'' -- do doświadczeń) być może jeszcze
    nie potwierdzają tej tezy, ale na pewno nie zaprzeczają tej tezie.

    Naczelnym (albo raczej jedynym) zadaniem sądu w Polsce jest (wg autora
    tezy) ściąganie należności dłużnych (wszelkimi metodami) i troska
    o aparat państwowy oraz budowanie (czy choćby podtrzymywanie)
    atmosfery strachu -- czyli terroryzowanie społeczeństwa polskiego.

    -=-

    A co ja o tym myślę? Czy to przypadłość polska?
    Diabli wiedzą -- nie wiem, jak jest w innych państwach, krajach
    i społeczeństwach, ale na polskie sądy narzekają masy...

    -=-

    Może jeszcze wyjaśnienie. Padło tu słowo -- 'pies'.

    Nie chodzi o obrażanie. Pies jest symbolem posłuszeństwa i wierności,
    zwykle bezmyślnej i bezwarunkowej. ,,Pan'' bije psa, ale ów pies nadal
    ,,radośnie'' ;) merda ogonkiem -- jako dziecko sprawdziłem to. :) Biłem
    psa, aby zweryfikować tę tezę, nie zdając sobie sprawy z tego, jak to
    doświadczenie wpłynie w przyszłości na moje myślenie o sądach...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'