  • 1. Data: 2015-02-23 12:12:01
    Temat: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Święty wyrok

    http://wyborcza.pl/1,75478,17464060,Komornik_zajal_o
    szczednosci_emerytki__Dlaczego_akurat.html

    Komornik zajął oszczędności emerytki. Dlaczego akurat jej?
    Katarzyna Włodkowska 23.02.2015 07:05

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,17464
    060,Komornik_zajal_oszczednosci_emerytki__Dlaczego_a
    kurat.html#ixzz3SYuKa1Ef

    Pod koniec stycznia br. Irena Kowalska z Tczewa otrzymała pismo od komornika.
    W środku wezwanie do zapłaty na jej nazwisko i PESEL. Nie zgadzał się tylko
    adres. W piśmie podano, że bankowy tytuł egzekucyjny został wydany na Irenę
    Kowalską zamieszkałą przy ul. Budrysów 12/7 w Warszawie. Wierzyciel - Getin
    Noble Bank.

    63-letnia Irena Kowalska z Tczewa nigdy nie mieszkała w Warszawie. Gdy tylko
    otrzymała pismo, zadzwoniła do stołecznej kancelarii komorniczej i poinformowała,
    że to prawdopodobnie przestępstwo i ktoś posługuje się sfałszowanym dokumentem.

    - Prosiłam, żeby nie zabierali pieniędzy z konta, ale chociaż zablokowali do
    czasu wyjaśnienia sprawy, ale usłyszałam od pani kierującej kancelarią, że muszą
    w ciągu trzech dni rozliczyć się z wierzycielem, a wyrok sądowy to dla nich
    świętość - powiedziała "Wyborczej" Irena Kowalska.

    Efekt:

    () Pani komornik nie posłuchała, a bank, w którym Kowalscy trzymali oszczędności,
    przelał pieniądze. W sumie 47 tys. zł, z czego 43 tys. zł to dług wobec Getin
    Noble Bank plus odsetki. Reszta to koszty komornicze. Wszystko to mimo że - jak
    łatwo było ustalić - dwie prokuratury prowadzą śledztwa, gdzie jednym z elementów
    jest posługiwanie się właśnie tym dokumentem. Policjanci w Tczewie, na prośbę
    stołecznych śledczych, dwukrotnie już przesłuchiwali panią Irenę oraz pobierali
    próbki jej pisma.

    () Getin Noble Bank zachował się wyjątkowo - zdecydował o zwrocie klientce w całości
    środków zajętych przez komornika, mimo braku prawomocnego wyroku sądu
    potwierdzającego
    dokonanie przestępstwa.

    [Czyli bank pogardził świętym prawem polskiego Państwa... W efekcie ta emerytka nie
    skorzysta z tej szansy (nie umrze teraz z głodu), więc będzie nadal zżerała podatki!
    Prawo w Polsce jest spójne -- likwiduje pasożytów społecznych, czyli
    chorych_rencistów,
    emerytów, ludzi niepełnosprawnych... (zdrowy rencista nadal pracuje i płaci podatki)
    Zaś
    bank, oddając kobiecie pieniądze, naraził Skarb Państwa na straty!! Ale i ta kobieta
    nie ma
    się z czego cieszyć, gdyż mniejsze utrapienia na tym świecie sprawią, iż dusza tej
    kobiety
    po śmierci swego ciała nie zdobędzie należnego wynagrodzenia w niebie! Prawo jest
    święte,
    ale nie każdy (w tym wypadku bank) to rozumie! Tak to jest, gdy nieodpowiednie osoby
    pełnią (czy raczej -- usiłują pełnić) funkcje miłosierne...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-02-23 13:53:34
    Temat: Re: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]

    > świętość - powiedziała "Wyborczej" Irena Kowalska.

    >() Pani komornik nie posłuchała, a bank, w którym Kowalscy trzymali

    No, PESEL sie zgadza.
    Tu akurat chyba wina sadu, gdyby wyslal wezwanie pod adres z PESEL ...

> [...]

    >ta emerytka nie
    >skorzysta z tej szansy (nie umrze teraz z głodu), więc będzie nadal

    No gdzie, emerytury jej nie zajal, to by z glodu nie umarla (a moze i
    zajal, ale jest kwota wolna od zajecia).

    Ciekawe tylko - bank taki dobry, czy sie dopatrzyl bledow po swojej
    stronie ...

    P.S.
    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,17451
    795,Maly_Kajtek_zyje_bez_PESEL_u__Dlaczego__Bo_nie_m
    a.html
    "Trzymiesięczny Kajtek z Gdańska nadal nie ma numeru PESEL. - Wszystko
    przez to, że nie mamy meldunku w Gdańsku - opowiada pani Irena, matka
    chłopca.
    Pani Irena od dwóch lat mieszka i pracuje w Gdańsku. Tu płaci podatki.
    Pod koniec listopada urodziła syna. Od tego momentu wraz z mężem
    bezskutecznie walczy o nadanie dziecku numeru PESEL.

    - Kiedy byłam jeszcze w szpitalu, mąż próbował zarejestrować dziecko w
    urzędzie. Urzędnicy odmówili nadania numeru PESEL ze względu na to, że
    nie mamy meldunku w Gdańsku. Nie mamy też innego meldunku, bo
    wcześniej mieszkaliśmy w Koszalinie i kiedy podjęliśmy..."

    I co wtedy w dowod wpisac ? :-)

    Wiecej nie widze, ale w sumie ... czemu nie maja meldunku ?

    J.

  • 3. Data: 2015-02-23 14:28:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54eb22ce$0$2177$6...@n...neostrada.pl

    > No gdzie, emerytury jej nie zajal, to by z glodu nie
    > umarla (a moze i zajal, ale jest kwota wolna od zajecia).

    Nie piszę, że zajął. Nie sugeruję nawet!

> [...]

    > "Trzymiesięczny Kajtek z Gdańska nadal nie ma numeru PESEL. - Wszystko przez to, że
    nie mamy meldunku w Gdańsku - opowiada pani

    To chyba dobrze dla niego -- trudniej komornikowi ściągnąć od takiego dłużnika.
    [Ale (być może) gorzej dla Społeczeństwa, bo (być może) o jednego mniej na
    (społecznej) liście dłużników. Im dłuższa lista -- tym mniejsze
    prawdopodobieństwo trafienia na mnie...]

    > Pani Irena od dwóch lat mieszka i pracuje w Gdańsku. Tu płaci podatki. Pod koniec
    listopada urodziła syna. Od tego momentu wraz z
    > mężem bezskutecznie walczy o nadanie dziecku numeru PESEL.

    [Są dwa rozwiązania -- łatwe (kasacja syna) i trudne (nadanie PESEL)
    a wybór pozostawmy urzędom państwowym]

    No ba... [chyba jakoś tak się bredzi]

> [...]
    > względu na to, że nie mamy meldunku w Gdańsku. Nie mamy też innego meldunku, bo
    wcześniej mieszkaliśmy w Koszalinie i kiedy

    [Podważa decyzje państwowych urzędów! zagraża integralności Państwa!]

    Gdańsk jest [albo kiedyś był? -- nie mogę sprawdzić w Googlach, bo
    mi szybka łączność szwankuje] Wolnym Miastem, dlatego są trudności.

    > I co wtedy w dowod wpisac ? :-)

    No właśnie! [jakoś trzeba skomentować to pytanie -- być może
    retorykalne, czy jakoś tak... Googla nadal nie ruszają z miejsca...]

    > Wiecej nie widze, ale w sumie ... czemu nie maja meldunku ?

    No właśnie -- sami sobie winni! Dzieci chcą mieć a meldować
    się Państwu nie chcą! [Jak tak dalej by szło, Państwo nie
    mogłoby zerżnąć panienek... Obywatelstwo to obowiązek
    wobec Urzędnika!]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-02-23 14:39:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." 54eb22ce$0$2177$6...@n...neostrada.pl

    >Nie piszę, że zajął. Nie sugeruję nawet!

    No wiesz, tak mi sie wydaje, ze w przypadku emeryta, to komornik z
    automatu powinien pismo do ZUS wysylac.
    Najprosciej i najpewniej :-)

    Wiec byc moze pani sie jeszcze zdziwi :-)
    Chyba ze sumienny komornik wycofa pismo z ZUS, albo wierzyciel wskazal
    konto w banku jako sposob sciagniecia dlugu - ale skad moglby wiedziec
    ?

    J.

  • 5. Data: 2015-02-23 18:55:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ciekawe tylko - bank taki dobry, czy sie dopatrzyl bledow po swojej
    > stronie ...

    To wynika z tekstu jako praktycznie pewne, ale skoro wyrok się
    uprawomocnił (nieważne że prawem kaduka)...
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2015-02-23 19:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >To wynika z tekstu jako praktycznie pewne, ale skoro wyrok się
    >uprawomocnił (nieważne że prawem kaduka)...

    No, pismaki tyle rzeczy mylily, ze o slowo prawdy nie mozna ich
    posadzac, tym niemniej z mozliwych scenariuszy

    a) bankowi sie pomylily dane roznych osob, podal inny pesel, sad slal
    papiery pod wskazany adres, z braku odpowiedzi wyrok/nakaz sie
    uprawomocnil.
    b) pani Irenie dowod zginal, a bank przyjal warszawski adres "na
    oswiadczenie".
    c) ktos tak prostacko podrobil dowod, to nawet na kserokopiach w banku
    widac,

    Bo ten obecny dowod to tak starannie IMO dosc ciezko podrobic.
    Hologram z jednej, orzelek i raster z drugiej.

    Latwiej bedzie ukrasc i pare cyferek zmienic w numerach, bank nie
    znajdzie wsrod zastrzezonych i przyjmie.
    Ale akurat pesel pod rastrem.

    Czy moze klony juz stwierdzily, ze lepiej dbac o opinie, a straty ...
    ubezpieczenie wyplaci :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-02-23 21:31:03
    Od: Karol <c...@h...com>

> [...]
    > klientce w całości
    > środków zajętych przez komornika, mimo braku prawomocnego wyroku

    Teraz tylko czekać jak przywali się do niej Urząd Skarbowy, bo nie
    odprowadziła podatku dochodowego (ewentualnie od wzbogacenia itp.)...

  • 8. Data: 2015-02-23 23:14:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54eb2d79$0$2205$6...@n...neostrada.pl

    > No wiesz, tak mi sie wydaje, ze w przypadku emeryta, to komornik z automatu
    powinien pismo do ZUS wysylac.
    > Najprosciej i najpewniej :-)

    47 tysięcy z emerytury? Pewnie by musiał ze dwa lata ciągnąć.
    [W tym czasie niemal na pewno znalazłby się prawdziwy dłużnik
    i emerytka uszłaby słusznej egzekucji słusznego prawa! -- czas
    to pieniądz]

    > Wiec byc moze pani sie jeszcze zdziwi :-)
    > Chyba ze sumienny komornik wycofa pismo z ZUS, albo wierzyciel wskazal konto w
    banku jako sposob sciagniecia dlugu - ale skad
    > moglby wiedziec?

    Jak pojmuję,aby sprawiedliwości stało się zadość,
    komornik miaU zabrać 47 tysięcy -- i tyleż zabrał.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-02-23 23:25:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54eb7151$0$2197$6...@n...neostrada.pl

    > No, pismaki tyle rzeczy mylily, ze o slowo prawdy nie mozna ich posadzac, tym
    niemniej z mozliwych scenariuszy

    Przyganiał Kociołek Garnkowi. [czy Gierkowi -- już nie pamiętam]

> [...]

    > c) ktos tak prostacko podrobil dowod, to nawet na kserokopiach w banku widac,

    Nie bajeruj!!!

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mbi0n5$uu7$...@n...news.atman.pl

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/839968,klekcjo
    nerskie-dowody-osobiste-hitem-internetu-wszystko-zgo
    dnie-z-prawem.html

    > Wystarczy kilkaset złotych, aby stać się posiadaczem nowego
    > dowodu osobistego, do złudzenia przypominającego ten, który
    > wystawiają oficjalne władze. Do tego wszystko odbywa się
    > legalnie. - Kodeks Karny mówi, że karę ponosi osoba która
    > podrabia dokument, w celu użycia za autentyczny. Tymczasem
    > firmy, o których mowa, reklamują się jako wykonujące dokumenty
    > "kolekcjonerskie", a nie "autentyczne" - wyjaśnia rzecznik MSW.

    Nie myśl, że złodzieje dziadostwo uprawiają! Jak kradną dziesiątki
    tysięcy plnów, to na pewno paru stów nie poskąpią na dobry dowód. :)
    Parę stów to koszt+zysk+podatek+reklama; złodziej płaci mniej za
    wykonanie egzemplarza kolekcjonerskiego. BTW polskiego prawa do
    kolekcjonowania i rekolekcji:

    () kolekcjonerskie dokumenty
    () kolekcjonerskie dopalacze

    > Bo ten obecny dowod to tak starannie IMO dosc ciezko podrobic.
    > Hologram z jednej, orzelek i raster z drugiej.

    Oj, Kociłek, Kociołek...

> [...]
    > rastrem.

    > Czy moze klony juz stwierdzily, ze lepiej dbac o opinie, a straty ... ubezpieczenie

    Raczej tak. U mnie mają dobre notowania za tę kobietę. :)

    Jeszcze gdyby banki wzięły się za kopanie po dupskach Dfurcuf Prafa Polskieho...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-02-24 08:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 23:25:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > pismo od komornika. W środku wezwanie do zapłaty na jej
    > --> nazwisko i PESEL. Nie zgadzał się tylko adres.

    No wiesz, jakas przyczyna tego ze bank tak szybko i chetnie zwrocil
    pieniadze musi byc. Bez czekania na wynik sledztwa, bez biadolenia o
    stratach wlasnych ... Tylko dbalosc o opinie ? :-)

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" mbi0n5$uu7$...@n...news.atman.pl
    nerskie-dowody-osobiste-hitem-internetu-wszystko-zgo
    dnie-z-prawem.html

    Pamietam.
    Dwie oferty maja ten hologram dziwny
    http://dok.24tm.pl/
    Nie wiem - rzeczywisty tez ma taki, czy tylko na internecie, zeby
    mozna bylo mowic ze to zaden falsyfikat, a dla jaj.
    Inne przezentuja cos bardzej zblizonego do prawdziwego.

> [...]
    > Parę stów to koszt+zysk+podatek+reklama; złodziej płaci mniej za
    > wykonanie egzemplarza kolekcjonerskiego. BTW polskiego prawa do

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-internecie-kwitnie
    -handel-falszywymi-dowodami-osobistymi-Sprzedaja-je-
    jako-kolekcjonerskie-3095067.html

    To juz bylo rok temu, wtedy straszyli, teraz juz nie. Dziennikarz nie
    spytal policji o opinie, czy policja ma juz pierwsze sprawy za soba i
    nabrala wody w usta, bo kolekcjonerzy maja prawo rozne rzeczy zbierac
    :-)

    J.