  • Data: 2015-02-26 15:12:37
    Temat: Re: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    Polityka prorodzinna potrzebuje pieniędzy podatników.
    Aby te pieniądze skutecznie ściągać, potrzebni są mocni
    komornicy, zabierający czasami razem z dobytkiem (dłużników
    lub niekoniecznie dłużników) nienarodzone dzieci. (przykład
    tutaj, na grupach, opisany)

    Ktoś (tutaj ja) kto upomni się o poronione dziecko jest
    wg Ciebie pieniaczem także, czy tylko ten, kto (tutaj JF)
    nie zna dokładnie litery prawa, znając jednak ducha prawa?

    Chyba masz świadomość tego, że komornik nie może zajmować
    dowolnie dużo? Jeśli komuś zalegasz 1kpln razem z wszelkimi
    innymi składnikami (odsetkami, kosztami sądowymi, egzekucji
    itd.) czy komornik może zabrać Ci z konta 100kpln?

    Nie pytam o to, czy może w takiej sytuacji zająć całe konto bankowe,
    na którym kiedyś było 100kpln, a obecnie (w chwili zajmowania) jest
    1kpln. Nie pytam też o zajęcie komputera niegdyś kosztującego 100kpln,
    a dziś będącego bezwartościowym przeżytkiem...

    Podobnie (do w. wspomnianego ograniczenia) komornik nie może
    zabrać zbyt wiele z tego (renty, emerytury, wynagrodzenia) co
    wpływa na konto dłużnika a co jest konieczne do życia doczesnego.

    Czy wg Ciebie każdy, kto dokładnie nie zna litery prawa (nie
    zna podstawy prawnej ograniczającej zajęcie) jest pieniaczem?

    -=-

    IMO prawo gniotące/prześladujące swych podatników prowadzi
    jednoznacznie do zmian ustrojowych -- czasami ewolucyjnych,
    czasami rewolucyjnych...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    " 666" mcmfsb$s4h$...@n...supermedia.pl