  • Data: 2008-12-27 21:12:28
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Upadłość nie miała być dla Kowalskiego, który po pijaku wziął 30 tyś
    > pożyczki i przepił i teraz nie ma z czego oddać bo nie ma gotówki, ale
    > mieszkanie i samochód ma, tylko, że mu szkoda oddać bo w czym będzie
    > mieszkać.

    Niestety nadużycia będą możliwe i pewnie dlatego każdą sytuację sąd będzie
    rozstrzygał indywidualnie. Łatwo mogę sobie wyobrazić zrobienie długu na
    kilkaset tysięcy, przepisanie wszystkiego na zaufaną osobę, a potem upadłość
    i 5 lat na czarno w UK, by wrócić z czystym kontem w sensie prawnym,
    niekoniecznie bankowym.

    > To by prowadziło do pokrzywdzenia wierzycieli, gdyby dłużnicy zbyt łatwo
    > mogli się pozbyć długu.

    Dlatego spodziewam się haczyków.

    > To miało służyć tym, którzy w zasadzie już nic nie mają, ale perspektyw na
    > wyjście z dna też nie, bo cokolwiek by osiągneli komornik natychmiast
    > zabierze. Tak mają 5 lat, po których mogą zacząć normalnie.

    Tylko wiesz - dziś nad wyraz łatwo pozbyć się wszystkiego.