  • Data: 2008-12-27 22:43:35
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Cóz, taki system działa w USA i w Kanadzie i chyba w kilku innych krajach
    > (UK?). Tam jest to jeszcze propstsze, z tego co wiem - upadłośc idzie tak
    > samo przez sąd, majątek zostaje przeznaczony na spłatę tego, co sie da, a
    > wpis do rejestrów idzie na 7 lat.

    A czy tam (USA) nie jest tak, że zabiera się cały majątek, następnie
    przeznacza go na spłatę długów ale później już nie ma żadnych rat aby
    spłacić resztę ? W takiej sytuacji to ma sens, bo po utracie wszystkiego
    nie zaczyna się z "bonusem" w postaci (jak można sie spodziewać) bardzo
    wysokich rat przez kilka lat.

    Przecież chodzi o to aby dłużnik w zamian za utratę życia zyskał
    cokolwiek (w domyśle nie musiał spłacać wszystkiego).

    W polskim przypadku to wygląda tak, że dłużnik traci cały majątek,
    pozostały długi tak czy inaczej musi spłacać w ratach przez 5 lat i w
    zasadzie nic mu to nie daje, bo tak czy inaczej musi wszystkim, wszystko
    zwrócić. I gdzie tu zysk dla dłużnika ? Czyste konto po 5 latach ? Wolne
    żarty, na co to komu ? Na kolejne kredyty ? A może ma mieć cudowny start
    w nowe życie w wieku przed emerytalnym ?

    Jak dla mnie to ustawa miałaby sens gdyby to wyglądało tak : oddajemy
    cały majątek, który jest dzielony między wierzycieli. To na co nie
    starczyło - mówi się trudno, było nie udzielać ryzykownych kredytów.
    Przez kolejne np. 5 lat zakaz jakichkolwiek kredytów i po tym okresie
    zaczyna się od nowa. W ten sposób wierzyciele odzyskają część swojej
    wierzytelności "od ręki", a i dłużnik coś na tym zyska więc opłaca mu
    się zgodzić na takie rozwiązanie.

    --
    Mithos