  • Data: 2008-12-27 22:53:21
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Dec 2008 23:43:35 +0100, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    >Jak dla mnie to ustawa miałaby sens gdyby to wyglądało tak : oddajemy
    >cały majątek, który jest dzielony między wierzycieli. To na co nie
    >starczyło - mówi się trudno, było nie udzielać ryzykownych kredytów.

    Kazdy kredyt jest ryzykowny. Teraz juz ludzie placza, ze musza miec
    30% wkladu wlasnego na mieszkanie. Gdyby mial nie byc ryzykowny to
    zabezpieczenie musialoby byc co najmniej w wysokosci 100%. W przypadku
    kredytow hipotecznych zabezpieczniem jest oczywiscie nieruchomosc, ale
    gdyby to byla pozyczka gotowkowa lub kredyt ratalny to zabezpieczniem
    musialoby byc cos innego. Takie podejscie jest bez sensowne.

    >Przez kolejne np. 5 lat zakaz jakichkolwiek kredytów i po tym okresie
    >zaczyna się od nowa. W ten sposób wierzyciele odzyskają część swojej
    >wierzytelności "od ręki", a i dłużnik coś na tym zyska więc opłaca mu
    >się zgodzić na takie rozwiązanie.

    Tak jak powyzej, przy takim podejsciu zamyka sie zupelnie dostep do
    kredytow ludziom, ktorzy nie posiadaja majatku.

    MK