  • 1. Data: 2006-09-29 11:51:13
    Temat: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?
    Od: a...@g...com

    Czesc,

    Czy jesli ktos pracowal na kontrakcie za granica (Afryka) i ma wplacone
    pieniadze do polskiego banku (Citi) - to np. US czy jakis inny urzad -
    moze sobie automatycznie pobrac pieniadze na poczet np. podatku
    dochodowego? Przyznam, ze nie zamierzam tego zglaszac...aha - ten kraj
    nie ma umowy o opodatkowaniu z Polska (tak jak np. teraz UK)...

    Dzieki za podpowiedzi...

  • 2. Data: 2006-09-29 14:27:16
    Od: "Mark ITSU" <m...@w...pl>

    > Czesc,
    >
    > Czy jesli ktos pracowal na kontrakcie za granica (Afryka) i ma wplacone

    Jest to normalna praktyka US w oparciu o tytul wykonawczy

  • 3. Data: 2006-09-29 15:37:23
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    a...@g...com napisał(a):
> [...]
    > dochodowego? Przyznam, ze nie zamierzam tego zglaszac...aha - ten kraj
    > nie ma umowy o opodatkowaniu z Polska (tak jak np. teraz UK)...

    Masz na myśli brak umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania? Jesteś
    pewien, że ten kraj nie podpisał z Polską takiej umowy? Lepiej sprawdź
    tutaj: http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=150&id=9741

    Jeśli nie ma podpisanej umowy to niestety, ale powstaje zobowiązanie
    podatkowe, niezależne od faktu zapłaty podatku w kraju trzecim. Czyli
    mówiąc prosto musisz zapłacić podatek w pełnej wysokości, w Polsce.

    Inną sprawą jest fakt, czy US dowie się o fakcie uzyskania przychodu w
    kraju trzecim.

    Jeśli tak się stanie to jak najbardziej będziesz musiał zapłacić
    podatek i jeśli nastąpi zwłoka w rozliczeniu to także odsetki i inne
    opłaty karne.

    Mając tytuł wykonawczy, którego uzyskanie przez US nie jest problemem,
    US może pobrać odpowiednią kwotę z Twojego rachunku bankowego.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-10-01 08:07:59
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):
> [...]
    >
    > Jeśli tak się stanie to jak najbardziej będziesz musiał zapłacić
    > podatek i jeśli nastąpi zwłoka w rozliczeniu to także odsetki i inne

    I na dokładkę jeszcze odpowiedzialność z kodeksu karnego skarbowego.

  • 5. Data: 2006-10-01 20:04:41
    Od: "KaShMiRi" <x...@x...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
> [...]
    > dochodowego? Przyznam, ze nie zamierzam tego zglaszac...aha - ten kraj
    > nie ma umowy o opodatkowaniu z Polska (tak jak np. teraz UK)...

    US nie bedzie sprawdzal twoich kont, o ile nie toczy sie przeciwko tobie
    postepowanie z kodeksu karnego skarbowego. W takim przypadku banki dostaja
    nakaz (prokuratorski?) ujawnienia wszystkich szczególów dotyczacych danej
    firmy/osoby - w przeciwnym razie banki z wlasnej inicjatywy nic do US nie
    zglaszaja.

    Znajomy mial podobna sytuacje, w jego imieniu pytalem sie w bankach i
    dostalem taka wlasnie odpowiedz.

    Tak ze spij spokojnie.

  • 6. Data: 2006-10-01 20:05:24
    Od: a...@g...com

    > I na dokładkę jeszcze odpowiedzialność z kodeksu karnego skarbowego.

    To to jest jakis dramat...a wlasnie - jak US moze sie dowiedziec, czy
    np. oni sprawdzaja wszystkie przelewy wchodzace na polskie konta i np.
    wyzsze niz kwota X - czy w jaki sposob?

    To by oznaczalo, ze musialbym oddac im 40% tego co
    zarobilem...kompletna klapa...czy to jakos mozna obejsc formalnie?
    Jakie ewentualnie kary moge miec za niezaplacenie tego - chyba nie kary
    wiezienia?

    Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi...

  • 7. Data: 2006-10-01 20:19:04
    Od: "KaShMiRi" <x...@x...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]

    > To to jest jakis dramat...a wlasnie - jak US moze sie dowiedziec, czy
    > np. oni sprawdzaja wszystkie przelewy wchodzace na polskie konta i np.

    Nie sprawdzają.

    > Jakie ewentualnie kary moge miec za niezaplacenie tego - chyba nie kary
    > wiezienia?

    Na szczęście jeszcze się u nas za długi nie siedzi - to nie Ameryka.

  • 8. Data: 2006-10-01 20:26:38
    Od: a...@g...com

> [...]
    > firmy/osoby - w przeciwnym razie banki z wlasnej inicjatywy nic do US nie

    No dobrze - ale czy na to jest jakis okres przedawnienia czy cos
    takiego? Zalozmy, ze za 10 lat bede sie przeciw mnie takie postepowanie
    toczylo - czy wtedy moga sie do tego doczepic i np. sciagnac mi z
    odsetkami i jakimis karami itd?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2006-10-01 20:27:39
    Od: a...@g...com

  • 10. Data: 2006-10-02 19:13:55
    Od: "eisenberg" <e...@n...pl>

    a...@g...com napisał(a):

> [...]
    > takiego? Zalozmy, ze za 10 lat bede sie przeciw mnie takie postepowanie
    > toczylo - czy wtedy moga sie do tego doczepic i np. sciagnac mi z

    5 lat licząc od końca roku, w którym powstało zobowiązanie
    podatkowe
    pozdr