  • 1. Data: 2006-09-29 15:43:22
    Temat: Karta z procesorem
    Od: "JB" <j...@p...pl>

    Witam,
    Jak to jest, kiedyś czytałem, ze jesli terminal obsluguje karty chipowe to
    nie mozna na nim skorzystac z paska jesli karta posiada i to i to.
    Niestety ostanio doświadczyłem że tak nie jest. Jaki to ma sens?

    Pozdro
    J.

  • 2. Data: 2006-09-29 19:06:08
    Temat: Re: Karta z procesorem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "JB" <j...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > nie mozna na nim skorzystac z paska jesli karta posiada i to i to.
    > Niestety ostanio doświadczyłem że tak nie jest. Jaki to ma sens?

    Niedawno pisalem o tym ;)
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/brows
    e_thread/thread/32c1316fbf72b0fe/

    Jak masz karte BZWBK to dziala tylko w terminalach CardPoint.

    MK

  • 3. Data: 2006-09-30 04:58:05
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik MK napisal dnia 2006-09-29 21:06:

    > Jak masz karte BZWBK to dziala tylko w terminalach CardPoint.

    Mam kartę BZWBK (z chipem) i działa we wszystkich terminalach.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."

  • 4. Data: 2006-09-30 06:35:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Kaminski" <m...@g...art.pl> wrote in message

    > Mam kartę BZWBK (z chipem) i działa we wszystkich terminalach.

    Oczywiscie, ze dziala, ale tylko przy uzyciu paska magnetycznego. Do tego
    potwierdzasz transakcje PINem. Ja usunalem dane z paska madnetycznego i
    dziala mi tylko w terminalas CardPoint.

    MK

  • 5. Data: 2006-09-30 11:38:14
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 30-09-2006 o 08:35:27 MK <m...@i...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiscie, ze dziala, ale tylko przy uzyciu paska magnetycznego. Do tego
    > potwierdzasz transakcje PINem. Ja usunalem dane z paska madnetycznego i

    99% terminali Cardpointu obsługuje EMV, co prawda w przypadku Mastercarda
    nie do końca, bo po sczytaniu chipa wymuszane jest przeciągnięcie przez
    czytnik.

    Polcard swego czasu wdrażał ale z tego co wiem chwilowo się wycofał z
    powodu problemów z oprogramowaniem (błędne rozliczanie transakcji
    "chipowych")

    U pozostałych ekłajerów chyba EMV jest jeszcze w powijakach.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 6. Data: 2006-09-30 17:24:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jooseff" <j...@w...pl> wrote in message

    > U pozostałych ekłajerów chyba EMV jest jeszcze w powijakach.

    eService obsluguje, ale karty BZWBK nie dzialaja. Z tego co pisano na grupie
    problemem jest aplikacja na kartach WBK. Ciekawe jak jest z kartami Kredyt
    Banku....

    MK

  • 7. Data: 2006-09-30 18:55:14
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MK napisał:
> [...]
    > problemem jest aplikacja na kartach WBK. Ciekawe jak jest z kartami Kredyt

    Ja miałem nieprzyjemość mieć VC chipową z KB 05/04 - 05/05.
    Przez nią prawie przestano mnie obsługiwać w spożywczym, którym zwykle
    robię zakupy (PolCard powered, chip-compatible) :-P

    Generalnie z obsługą chipa/paska było tak:
    PolCard - chip
    Pekao - pasek + podpis
    eService - pasek + PIN
    cardPoint - prawdopodobnie chip (próbowałem użyć tylko raz i pani
    aptekarka powiedziała, że jest jakiś błąd, prawdopodobnie nie miała
    pojęcia co to znaczy, jak terminal jej wyświetlił "Użyj chipa" :-))

    Przemek