  • 1. Data: 2006-09-29 09:29:32
    Temat: karty upominkowe na okaziciela...
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    na pewno wydaje je BZ WBK i ING, czy jakis jeszcze bank ma je w swojej
    ofercie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2006-10-01 20:19:05
    Temat: Re: karty upominkowe na okaziciela...
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    RobertS napisał(a):
    > na pewno wydaje je BZ WBK i ING, czy jakis jeszcze bank ma je w swojej
    > ofercie?

    czy "załatwiałeś" taką w ING czy tylko znasz ją ze słyszenia? Co to
    znaczy "upominkowa"?

    andy_nek

  • 3. Data: 2006-10-01 21:31:56
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Andrzej Kłos napisał(a):

    >Co to
    > znaczy "upominkowa"?

    Tzn, że możesz ją zgodnie z umową RAZ podarować, a osoba obdarowana
    winna się zarejestrować w oddziale banku. Zapraszam do lektury
    informacji na www.ing.pl i leguraminu (chyba też tam jest?).

  • 4. Data: 2006-10-02 09:07:07
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Tzn, że możesz ją zgodnie z umową RAZ podarować, a osoba obdarowana
    > winna się zarejestrować w oddziale banku. Zapraszam do lektury
    > informacji na www.ing.pl i leguraminu (chyba też tam jest?).

    dzięki. Co do czytania regulaminu to i owszem, ale poszukuję raczej
    informacji praktycznych od osób, które mają takie doświadczenie za sobą.
    Kiedyś wprowadziłem w obieg taką kartę, ale było to w prehistorycznych
    czasach, kiedy nie podpisywano umów do tych kart i nazwa "podarunkowa"
    była bardziej adekwatna.

    Czyli: "kupuję" taką kartę w oddziale i:

    a) nie jest ona aktywna ani nie przypisana do spersonalizowanego
    rachunku i osoba obdarowana zgłasza się beze mnie do oddziału i
    podpisuje umowę - to trochę bez sensu, bo jeżeli na tej karcie ma być
    jakaś kwota (upominek) to przecież trzeba ją wpłacić na jakiś rachunek a
    taki raczej nie może istnieć bez właściciela

    czy też

    b) podpisuję umowę na swoje nazwisko, mogę używać tej karty jak chcę i
    jak mi przyjdzie ochota to mogę ją podarować i wtedy taka osoba
    obdarowana, aby móc używać takiej karty musi zgłosić się do oddziału i
    przepisać umowę. Ale bez mojej obecności chyba jest to niemożliwe, bo
    jakbym ją (kartę) zgubił, to każdy mógłby przepisać ją na siebie. Czyli
    posłanie w podarunku tej karty chrześniakowi (18+) na drugim końcu
    Polski nie wchodzi w grę.

    A dlaczego piszesz, że można ją tylko RAZ podarować, czyli taki
    przypadek, że ja daję cioci a ciocia chrześniakowi jest już złamaniem
    regulaminu?

    Swoją drogą taka niespersonalizowana karta to jest TO (jak dla mnie).
    Zdarzało mi się ją pożyczać znajomym wyjeżdżającym za granicę, dawać ją
    osobie, która akurat jedzie do sklepu itp. Niezgodnie z regulaminem, ale
    jak wygodnie. A i kursy walutowe ta karta ma nie najgorsze.

    andy_nek

  • 5. Data: 2006-10-02 20:47:14
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    typowa karta upominkowa jest wydawana przez BZ WBK - kupujesz taka karte
    np. o nominale 100 zl i dajesz komukolwiek + oczywiscie PIN, ktory
    dostajesz wraz z karta, nowy posiadacz nie musi robic kompletnie NIC
    po prostu wykorzystuje zawarty na karcie limit, analogicznie jak kupic i
    podarowac komus zdrapke z taktaka czy innego simplusa...

    tylko czy inne banki rowniez oferuja taka usluge?

    pozdr.
    RobertS