  • 11. Data: 2005-04-20 11:10:59
    Temat: Re: Potwierdzenie Przelewu
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Mam wrażenie, że w Inteligo wszystkie numery rachunku mają sumę
    > kontrolną równą 50, dlatego pomyłka jakiejś cyfry w środku
    > dysk_w_alifikuje numer konta. Ale to tylko przypuszczenia.

    Masz właściwe wrażenie :)

  • 12. Data: 2005-04-20 11:13:15
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-20 12:50, Michał Dąbrowski wrote:

    > no wlasnie, jak to jest? kiedys mi sie wydawalo, jak wprowadzali nowe
    > numery kont, ze dwie pierwsze cyfry to suma kontrolna CALEGO numeru
    > rachunku. Ale wplacalem kiedys na konto w inteligo w okienku PKO BP i
    > powiedzialem, ze to na nteligo, a pani z okienka powiedziala:
    >
    > 50 1020 5558 i jak dalej? (a moze tylko 50 1020, ale co najwazniejsze
    > powiedziala te dwie pierwsze cyfry, ktore niby maja byc suma kontrolna)

    Inteligo pewnie ustala numer konta do liczby kontrolnej, co jest tak
    samo dobre jak ustalanie sumy kontrolnej od numeru konta.

    --
    Peet

  • 13. Data: 2005-04-20 11:18:10
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-20 13:05, Marcin Kasperski wrote:

    > W koło Macieju. Oczywiście można się pomylić, tylko jest o to trochę
    > trudniej. Jeśli rąbniesz się w jednej cyfrze, błąd zostanie
    > złapany. Jeśli w dwóch lub więcej, już może się zdarzyć że suma
    > kontrolna się zgodzi. Był już nagłaśniany przypadek,w którym kobiecie
    > udało się rąbnąć w IBANowym rachunku tak, że trafiła w rachunek kogoś
    > innego.

    Wiedziałem że ktoś o tym napisze :). Pomyłka w więcej niż jednej cyfrze
    to już ślepota. ;)

    --
    Peet

  • 14. Data: 2005-04-20 12:04:55
    Od: "zaemka" <z...@w...pl>

    > Czy mam się domagać wystawienia potwierdzenia?
    > Czy sam mój podpis w archiwach banku wystarczy, jeżeli zaszła by kiedyś
    > jakaś pomyłka?
    > Jak to jest w praktyce?

    Witam,
    bank ma dla swoich potrzeb,
    Ty powinieneś mieć dla swoich potrzeb,
    ja bez potwierdzenia nie wychodzę
    z lokalu -musieliby mnie wynieść nogami do przodu-
    Potwierdzenie każdej transakcji jest obowiązkowe.
    pozdr.zaemka

  • 15. Data: 2005-04-20 12:10:21
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 13:13:15 +0200, Peet napisał(a):

    > Inteligo pewnie ustala numer konta do liczby kontrolnej, co jest tak
    > samo dobre jak ustalanie sumy kontrolnej od numeru konta.

    no fakt, nie pomyslalem o tym. Ale jak to ktos wyzej napisal, ograniczaja
    sobie w ten sposob liczbe dostepnych numerow kont. Moze i to sensowne
    posuniecie, a moze nie. Jak dla mnie, to ze wszystkie numery zaczynaja sie
    od 50 to nie jest zaden superpomysl, bo moglyby miec przeciez np. pierwsza
    cyfre rachunku jakas-tam (w tej czesci, ktora nie identyfikuje banku)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 16. Data: 2005-04-20 12:19:09
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-20 14:10, Michał Dąbrowski wrote:

> [...]
    > od 50 to nie jest zaden superpomysl, bo moglyby miec przeciez np. pierwsza
    > cyfre rachunku jakas-tam (w tej czesci, ktora nie identyfikuje banku)

    A ja myślę że zrobili tak aby kasjer w pkobp od razu wiedział z czym,
    kim ma do czynienia. Wpłata na konto - tak, wypłata przez kasjera - nie.

    --
    Peet

  • 17. Data: 2005-04-20 14:20:51
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >ja bez potwierdzenia nie wychodzę
    >z lokalu -musieliby mnie wynieść nogami do przodu-
    >Potwierdzenie każdej transakcji jest obowiązkowe.

    ZTCW przypadek ktory opisuje kolega w pierwszym poscie chyba dotyczy ING bo tam

    ak chcesz potwierdzenie "zlozenia" przelewu (dla wszystkich nie wiedzacych ten

    kwietke ktory sie otrzymuje _nie_jest_ potwierdzeniem przelewu :) ) czyli ten
    papierek to placisz dodatkowo potwierdzenie jest obowiazkowe i bank ci to
    potwierdza na wyciagu papierowym lub elektronicznym chyba ze w tej chwili sie
    cos zmienilo
    Al501
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 18. Data: 2005-04-20 14:47:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "@@@@@" <t...@t...pl> writes:

    > Czy mam się domagać wystawienia potwierdzenia?

    Jesli potrzebujesz... wydaje mi sie ze bank powinien takie wystawic,
    podobnie jak potwierdzenie wykonania przelewu.

    Ale jesli to jest operacja niestandardowa to moze to byc trudno osiagnac.

    > Czy sam mój podpis w archiwach banku wystarczy, jeżeli zaszła by kiedyś
    > jakaś pomyłka?

    Komu ma on wystarczyc? Ten podpis jest dla banku, nie dla Ciebie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2005-04-20 18:44:51
    Od: "zaemka" <z...@w...pl>

> [...]
    > potwierdza na wyciagu papierowym lub elektronicznym chyba ze w tej chwili

    Witam ponownie,
    kwestia nazywnictwa i ciężaru prawnego poszczególnych
    "świstków" to jedna sprawa, natomiast kopia lub duplikat
    dokumentu który podpisuję to druga sprawa
    - mnie chodziło o kopie tego co podpisuję.
    pozdr. zaemka

  • 20. Data: 2005-04-21 20:14:16
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >"świstków" to jedna sprawa, natomiast kopia lub duplikat
    >dokumentu który podpisuję to druga sprawa
    >- mnie chodziło o kopie tego co podpisuję.

    Kolego :) nazewnictwo bylo na marginesie napisalem (co prawda szybko pisalem i
    troche przekrecilem i zjadlem literke) ale tak jak cytujesz chcesz
    potwierdzenie natychmiast placisz nie zalezy ci od razu masz transakcje na
    wyciagu pap.lub elektr.