  • Data: 2019-10-17 18:28:41
    Temat: Re: Potrzebne konto w euro
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Oct 2019 06:17:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Przelewy bez limitów, czy to na polskie rachunki, czy niemieckie, czy w dowolnym
    kraju w SEPA. Przelewy oczywiście darmowe do banków w obszarze SEPA (czyli
    UE+EFTA+Watykan,Andora,Monako).

    > Oczywiście mowa tu o opłacie, jaką pobiera N26 za wysłanie przelewu - ale przelew
    SEPA ma zagwarantowaną ochroną kapitału, więc bank docelowy i tak nie może nic z tej
    kwoty pobrać jako koszt przelewu.
    > Jedynie jeśli np. przelejesz euro na konto złotówkowe, to za złotówki zapłacisz po
    zawyżonym kursie banku - ale tak będzie przy takim przelewie z każdego banku.

    > Całkowicie i bez warunków darmowa również podstawowa karta MC debit (wypukła).
    >
    > Bez obaw, to, że jest podstawowa, nie oznacza, że jej czegokolwiek do płacenia
    brakuje - ale jeśli się chce, można sobie zamówić kolorową kartę "you" z jakimś tam
    ubezpieczeniem - albo metalową (też w jednym z trzech kolorów) z ubezpieczeniem
    lepszym i chyba bankomaty bezpłatne - ale karty "you" oraz metal są płatne. Wg mnie
    to tylko zaciemnia ofertę - ale warto wspomnieć, żeby ktoś się na "ładną" kartę nie
    nabrał.

    > I, tak jak pisałem, karta jest z kraju strefy euro, więc nie ma ryzyka nadziania
    się na DCC przy płatnościach czy w bankomatach w strefie euro.
    > A jeśli chcesz zapłacić w innej walucie to koszt przewalutowania to wyłącznie kurs
    MC z waluty płatności do euro - czyli ok. 0,2%.

    > Aha, karta działa od niedawna w google pay (i apple pay chyba też).
    >
    > Obsługa albo przez apkę albo przez www. Potwierdzanie przelewów zleconych przez www
    przez apkę, ale w razie potrzeby zalogować do www można bez smartfona - potwierdzenie
    przez SMS.

    > Testowałem już przelewy w obie strony oraz płacenie kartą w Polsce, bez problemów.
    >
    > Polecam, naprawdę warto - tym bardziej, że jak założysz z podanego linka, to ja
    dostanę 15 euro jeśli zapłacisz kartą na sumę 15 euro lub większą ;)
    > Niestety obecnie nie dają premii dla osoby poleconej :( - ale potem sam możesz
    polecać i zarobić ;>

    Dzięki za informacje. Już nawet z Twojego linka zacząłem wypełniać
    formularz zakładania konta, ale zatrzymałem się na prośbie o NIP, po
    cholerę on im? W FAQ coś mącą o spełnianiu obowiązków, ale konkretnie czy
    to oznacza, że każda operacja na tym rachunku trafi do polskiego US? Gdybym
    np. dostał na ten rachunek kasę, powiedzmy od wujka z hameryki ;-) to od
    razu mnie US dopadnie o podatek dochodowy? Wiesz coś o tym?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka