  • Data: 2019-10-17 18:39:20
    Temat: Re: Potrzebne konto w euro
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 17 października 2019 18:29:13 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Dzięki za informacje. Już nawet z Twojego linka zacząłem wypełniać
    > formularz zakładania konta, ale zatrzymałem się na prośbie o NIP, po
    > cholerę on im? W FAQ coś mącą o spełnianiu obowiązków, ale konkretnie czy
    > to oznacza, że każda operacja na tym rachunku trafi do polskiego US? Gdybym
    > np. dostał na ten rachunek kasę, powiedzmy od wujka z hameryki ;-) to od
    > razu mnie US dopadnie o podatek dochodowy? Wiesz coś o tym?

    Każdy bank taki obowiązek ma - w polskich wypełniasz FATCA/CRS.
    Przy zakładaniu nowego konta jest to chyba obowiązkowe, bez tego konta nie założą - a
    jak masz stare, to każą wypełnić albo grożą, że porozsyłają dane do wszystkich
    urzędów skarbowych na świecie ;)
    W polskim banku sprawa jasna - fizol będący rezydentem podatkowym Polski ma PESEL
    jako NIP (czy też TIN z angielska).

    Jako że tu mamy niemiecki bank to jest troszkę trudniej - tak samo podajesz Polskę
    jako rezedencję podatkową, ale oni nie są już tacy mądrzy, żeby wiedzieć, że PESEL
    jest TINem - więc pytają.

    I obowiązki mają - co do kasy wujka z Ameryki to zależy, jak dużo dostaniesz, ale jak
    powyżej chyba 20k euro to nie ma zmiłuj, US o podatek od darowizny zapuka :(
    Takie numery przejdą póki co jedynie z kontami na Kajmanach czy w Panamie - ale tam z
    kasą może być "pewnie jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie
    dostaniesz" ;>