  • Data: 2019-10-17 21:52:32
    Temat: Re: Potrzebne konto w euro
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Oct 2019 09:39:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Każdy bank taki obowiązek ma - w polskich wypełniasz FATCA/CRS.
    > Przy zakładaniu nowego konta jest to chyba obowiązkowe, bez tego konta nie założą -
    a jak masz stare, to każą wypełnić albo grożą, że porozsyłają dane do wszystkich
    urzędów skarbowych na świecie ;)
    > W polskim banku sprawa jasna - fizol będący rezydentem podatkowym Polski ma PESEL
    jako NIP (czy też TIN z angielska).

    > Jako że tu mamy niemiecki bank to jest troszkę trudniej - tak samo podajesz Polskę
    jako rezedencję podatkową, ale oni nie są już tacy mądrzy, żeby wiedzieć, że PESEL
    jest TINem - więc pytają.

    Ok, jasne.

    > I obowiązki mają - co do kasy wujka z Ameryki to zależy, jak dużo dostaniesz, ale
    jak powyżej chyba 20k euro to nie ma zmiłuj, US o podatek od darowizny zapuka :(

    A te 20k to w jednym przelewie włącza alarm czy sumują za jakiś okres?

    > Takie numery przejdą póki co jedynie z kontami na Kajmanach czy w Panamie - ale tam
    z kasą może być "pewnie jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie
    dostaniesz" ;>

    Nie, nie, Kajmany zostawmy przekrętom ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka