  • 61. Data: 2010-07-08 14:09:21
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4...@n...onet.pl

    > Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.
    >
    > Jak z innymi?

    Na VC Multi nie ma żadnych niepotrzebnych napisów. Co nie znaczy, że polecam
    ten bank i tę kartę.

    Innych wypukłych debetowych nie posiadam więc nie wiem, ale aktualne
    wizerunki kart powinny być na stronach (Pekao i BZWBK).

  • 62. Data: 2010-07-08 14:10:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-08, WW3 <w...@o...pl> wrote:

    > Pytanie z innej beczki, jaki bank mozecie polecic do wyrobienia debetowki wypuklej?
    > Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.

    Ale czekaj. Karta jest przecież wypukła, to czego w końcu oczekujesz?
    Vise Classic podpiętą do konta, to zdaje się można np. w Multibanku zamówić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 63. Data: 2010-07-08 14:21:31
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > Ale czekaj. Karta jest przecież wypukła, to czego w końcu oczekujesz?
    > Vise Classic podpiętą do konta, to zdaje się można np. w Multibanku zamówić.

    Tak zwyklej debetowej wypuklej do konta. Ale zeby nie bylo na niej napisane
    debit, to moze w wypozyczalni przejdzie bez pytan.

  • 64. Data: 2010-07-08 14:39:16
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > takie pojecie praktycznie nie funkcjonuje. Przenoszenie tego pojecia z
    > innych krajow jest bledem. Byly pewne konta z funkcjonalnoscia
    > debetowa w Polsce (mialo takie konto chociazby Pekao S.A.) ale
    > zasadniczo nasz system prawny ogranicza istnienie takich rozwiazan.
    > Mozna mowic potocznie o "debecie w rachunku" ale jest to po prostu
    > kredyt lub pozyczka obslugiwana w ramach danego rachunku ror, nie zas
    > debet w rozumieniu takim jakie funkcjonuje w wielu krajach zachodnich
    > (staly limit przyznawany w danym koncie automatycznie do ktorego konto

    Ale konto debetowe w zadnym wypadku nie jest z definicji linia kredytowa!
    Mozna do konta debetowego "podpiac" tak zwany overdraw czyli interwencyjna
    pozyczke jak braknie srodkow na koncie, jest to jednak po pierwsze drogie
    (wysoki procent) a po drugie nie kazdy moze to dostac.
    Sam debet oznacza na ile mamy wlasne srodki w banku a nie zadluzenie.
    By uproscic, debet to inaczej ilosc wlasnych srodkow a nie kredyt. Debet to
    ilosc pieniedzy jaka zdeponujesz w banku.
    ROR jest jak najbardziej kontem debetowym! Moze byc z dodtkowymi uslugami
    czy roznego rodzaju kartami.

    > Twoj problem polega na tym, że piszesz swoje wywody laczac wiedze o
    > bankowosci polskiej z lat 90tych z wiedza o wspolczesnej bankowosci w
    > UK. To jest zrozumialy aczkolwiek nieakceptowalny blad bo system
    > bankowosci w Polsce i UK w ujeciu produktowym to dwa zupelnie rozne
    > swiaty nie majace ze soba nic wspolnego

    Widzisz, pytanie dotyczylo uzycia karty debetowej zamiast wymaganej
    kredytowej w wypozyczalni samochodow w Turcji.
    Jesli wypozyczalnie uznaje tylko KK to chocby na karcie debetowej bylo
    napiane super zlota KK to i tak terminal ja odrzuci.
    Koniec kropka.
    Problemem jest brak zerozumienia mechanizmow bankowosci ktora wrecz
    przeciwnie wcale sie duzo nie rozni.
    Roznia sie same wewnetrzne ustalenia, jak oplaty, karty akceptowane
    wylacznie lokalnie itp.
    Widziswz, ze od pewnego czasu juz lansuje sie nazwe karty debetowej mimo, iz
    konto to nadal ROR...
    Predzej czy pozniej zostanie nazwa ROR zastapiona nazwa debet a konto wcale
    sie nie zmini.
    Tyle.

  • 65. Data: 2010-07-08 14:53:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yoss wrote:

    > A nie wspisałeś go kiedyś do KF'u ;-)

    windowsa reinstalowalem, wiec wypadl.

  • 66. Data: 2010-07-08 14:57:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > A jak na kredytówce będzie wykorzystany prawie cały dostępny limit to co?

    różnie.
    limit to umowa miedzy toba i wystawca, ze go nie bedziesz przekraczal.
    jesli obciazenie bedzie nieznacznie ponad limit to spokojnie przejdzie
    a ty zabulisz za przekroczenie limitu.
    jesli to bedzie duzo za duzo, to moze nieprzejsc i wowczas beda ciebie
    gonic.

    > IMO przewagi kredytówka nie w zasadzie żadnej, bo tak samo można na
    > debetówkę wrzucić transakcję, która zrobi saldo ujemne na koncie do
    > którego jest podpięta, jak również na kredytówkę możemy wrzucić
    > transakcję, która przekroczy jej limit (i jeden i drugi przypadek
    > przetestowałem osobiście). Transakcję przekaże organizacja karciana i
    > wtedy bank będzie się musiał już martwić co z tym dalej robić - zazwyczaj
    > wiąże się to z dodatkowymi karami dla posiadacza karty/konta.

    przy czym kredytowke latwiej obciazyc, bo malo kto ma ja wykorzystana w
    99%.

    no to do dzieła
    486236... debit czy credit?

  • 67. Data: 2010-07-08 15:58:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > no to do dzieła
    > 486236... debit czy credit?

    Credit.

  • 68. Data: 2010-07-08 16:12:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > grup dyskusyjnych:i14p1m$2j1$...@i...gazeta.pl...

    > Credit.

    no tak, to bylo proste. debetowych po prostu nie posiadam. :)

  • 69. Data: 2010-07-08 16:13:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > no tak, to bylo proste. debetowych po prostu nie posiadam. :)

    ;-)

    No to zgadnę jeszcze, że typ karty to Visa Platinum.

  • 70. Data: 2010-07-08 19:14:09
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 08.07.2010 17:58, MarekZ wrote:
    > grup dyskusyjnych:i14p1m$2j1$...@i...gazeta.pl...