    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <i10nl7$nt1$16@inews.gazeta.pl> <dLYYn.132359$aS3.55700@hurricane>
    <4c34fcfc$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <i134uh$nrl$19@inews.gazeta.pl> <5W9Zn.109193$m87.23672@hurricane>
    <0...@c...googlegroups.com>
    <tegZn.109547$m87.28827@hurricane>
    <f...@z...googlegroups.com>
    <qQhZn.227302$_m6.14461@hurricane>
    <d...@g...googlegroups.com>
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Date: Thu, 8 Jul 2010 15:39:16 +0100

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:db4cdecb-4e6c-4d58-95b5-d86cf40c9ddd@g19g2000yq
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > takie pojecie praktycznie nie funkcjonuje. Przenoszenie tego pojecia z
    > innych krajow jest bledem. Byly pewne konta z funkcjonalnoscia
    > debetowa w Polsce (mialo takie konto chociazby Pekao S.A.) ale
    > zasadniczo nasz system prawny ogranicza istnienie takich rozwiazan.
    > Mozna mowic potocznie o "debecie w rachunku" ale jest to po prostu
    > kredyt lub pozyczka obslugiwana w ramach danego rachunku ror, nie zas
    > debet w rozumieniu takim jakie funkcjonuje w wielu krajach zachodnich
    > (staly limit przyznawany w danym koncie automatycznie do ktorego konto

    Ale konto debetowe w zadnym wypadku nie jest z definicji linia kredytowa!
    Mozna do konta debetowego "podpiac" tak zwany overdraw czyli interwencyjna
    pozyczke jak braknie srodkow na koncie, jest to jednak po pierwsze drogie
    (wysoki procent) a po drugie nie kazdy moze to dostac.
    Sam debet oznacza na ile mamy wlasne srodki w banku a nie zadluzenie.
    By uproscic, debet to inaczej ilosc wlasnych srodkow a nie kredyt. Debet to
    ilosc pieniedzy jaka zdeponujesz w banku.
    ROR jest jak najbardziej kontem debetowym! Moze byc z dodtkowymi uslugami
    czy roznego rodzaju kartami.

    > Twoj problem polega na tym, że piszesz swoje wywody laczac wiedze o
    > bankowosci polskiej z lat 90tych z wiedza o wspolczesnej bankowosci w
    > UK. To jest zrozumialy aczkolwiek nieakceptowalny blad bo system
    > bankowosci w Polsce i UK w ujeciu produktowym to dwa zupelnie rozne
    > swiaty nie majace ze soba nic wspolnego

    Widzisz, pytanie dotyczylo uzycia karty debetowej zamiast wymaganej
    kredytowej w wypozyczalni samochodow w Turcji.
    Jesli wypozyczalnie uznaje tylko KK to chocby na karcie debetowej bylo
    napiane super zlota KK to i tak terminal ja odrzuci.
    Koniec kropka.
    Problemem jest brak zerozumienia mechanizmow bankowosci ktora wrecz
    przeciwnie wcale sie duzo nie rozni.
    Roznia sie same wewnetrzne ustalenia, jak oplaty, karty akceptowane
    wylacznie lokalnie itp.
    Widziswz, ze od pewnego czasu juz lansuje sie nazwe karty debetowej mimo, iz
    konto to nadal ROR...
    Predzej czy pozniej zostanie nazwa ROR zastapiona nazwa debet a konto wcale
    sie nie zmini.
    Tyle.