  • 51. Data: 2010-07-08 08:54:33
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    news:i12qr0$nrl$12@inews.gazeta.pl...

    > ooo, to jest warte zapisania.
    >
    > a nawiasem mowic, wlasnie zauwazylem, ze jego postu nie mam.
    > czyzby go serwer z definiji do kosza wrzucał sam z siebie.

    A nie wspisałeś go kiedyś do KF'u ;-)

  • 52. Data: 2010-07-08 08:55:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Co do rozpoznawania kart debetowa czy kredytowa - bardzo łatwo zrobić to
    > można przy pomocy nr karty, bodajże pierwsze 4 cyfry jednoznacznie nam
    > powiedzą jakiego typu jest to karta (mogę się mylić, bo 100% pewności nie
    > mam).

    Pierwsze sześć cyfr.

  • 53. Data: 2010-07-08 08:58:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 10:55:30 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Pierwsze sześć cyfr.

    Dziękuje za cenną uwagę i postaram się zapamiętać.

    --
    xbartx

  • 54. Data: 2010-07-08 09:39:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Lip, 09:48, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Tu znow poruszyles znacznie szerszy problem. Bo wiekszosc kart debetowych
    > czy kredytowych wydanych w Polsce byla i nadal jest wylacznie lokalna.

    Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Bzdurna bzdura ktora nie ma
    najmniejszego oparcia w rzeczywistosci. Obecnie 99% kart ( i procent
    ten byl zawsze dosc wysoki) wydawanych jest w systemach VISA, MC/
    Maestro, AE i Dc - wszystkie systemy sa ogolnoswiatowe.

    W Polsce wydawano zaledwie kilka kart o zasiegu lokalnym i nigdy nie
    zdominowaly one rynku. Obecnie zostala chyba taka jedna "pseudo" karta
    oferowana przez kilka bankow spoldzielczych. Zaden bank komercyjny od
    lat nie wydaje kart lokalnych.

    > Na zakonczenie, jesli chodzi o temat wniosku - na 99% autor nic nie zrobi
    > poslugujac sie w tej wypozyczalni debetowka z Polski.

    Kolejna bzdura. Sprawdzone nie tylko na wlasnych debetowkach ale znane
    mi z codziennej pracy.

  • 55. Data: 2010-07-08 09:43:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Lip, 10:45, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Po prostu nie chce mis ie rozpisywac i w tym watku wolaem odniesc sie do
    > uproszczen.
    > Piszac rodzaje kart mialem na mysli typ debetu a nie same "logo" na karcie.

    Nie zadne uproszczenie tylko BZDURNA BZDURA - typ karty (czy jest to
    Visa czy Visa Electron) nie determinuje w Polsce typu "debetu" czy
    "rachunku". Obydwie karty sa wydawane w Polsce do rachunkow typu ROR
    (z ewentualnym limitem ROR) ale o takich rzeczach decyduje umowa
    rachunku nie zas typ karty. Coraz wiecej rachunkow w Polsce mozna
    dostac alternatywnie z roznymi kartami.

  • 56. Data: 2010-07-08 09:43:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Lip, 10:45, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Zostawie to bez odpowiedzi, bo to znow inny temat.

    Dlaczego calego tematu nie zostawisz bez odpowiedzi?

    Wiekszosc rzeczy, o ktorych piszesz nie ma nic wspolnego z prawda.

  • 57. Data: 2010-07-08 10:30:35
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Ciekawym jest dla mnie wnioskowanie jakie polskie produkty karciane ten
    > użytkownik posiadał. Obstawiam na przykład ze sporym prawdopodobieństwem
    > między innymi kartę PKO Express wydawaną przez PKO BP.

    Wiesz, po prstu malo jeszcze wiesz.
    Znajomosc Tabeli oplat i ofert banku oraz techniczny sposob dzialania karty
    nie ma tu nic do sprawy.
    Na temat kart i bankowosci w Polsce masz blade pojecie, wierz mi! Mimo, iz
    wydaje ci sie inaczej, to od strony organizacyjnej wiesz niewiele.
    Zwlaszcza z histori najnowszej bankowosi w Polsce od 1989 roku.
    Jeszcze raz ci napisze. Karty debetowe z odblokowanymi tranzakcjami za
    granica to w Polsce sprawa dosc nowa, na ta skale. Jeszcze 4 lata wstecz w
    wiekszosci trzeba bylo sie starac o taka karte lub miec odpwoednie konto z
    taka karta, naturalnie znacvznie drozsze.
    Poczytaj w archiwum tej grupy - ile bylo pytan o karty dzialajace za granica
    czy przez internet. Ja wiem, ze mlodzi ktorzy maja dzis po 20 - kilka lat
    tego pamietac nie moga, ale naprawde tak bylo i do dzis w niektorych
    przypadkach tak jest.
    I nie dotyczy to karty PKO Express o ktorej nota bene nawet pojecia nie
    mialem, ze istnieje.
    Wiekszosc debetowek inteligo, mbanku, i innych e-bankow maial takie
    ograniczenia. Jeszcze raz zapraszam do archiwum.

  • 58. Data: 2010-07-08 10:33:56
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > (z ewentualnym limitem ROR) ale o takich rzeczach decyduje umowa
    > rachunku nie zas typ karty. Coraz wiecej rachunkow w Polsce mozna

    No toz wlasnie to napisalem... ze nie napis na karcie decyduje o jej rodzaju
    ale jakie jest konto. Moze byc zarowno visa jak i MC i moga byc kartami ktre
    nie sprawdzaja dokladnego salda a jedynie czy jest na plusie jak rowniez
    takie ktore sprwadza. Moga byc Visa czy MC zablokowana wylacznie do obszaru
    Polski.
    To wlasnie napisalem. O tym jaka jest karta nie decyduje wypuklosc czy logo.
    Konto ROR jest kontem typu debet.

  • 59. Data: 2010-07-08 11:25:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Lip, 12:33, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > To wlasnie napisalem. O tym jaka jest karta nie decyduje wypuklosc czy logo.
    > Konto ROR jest kontem typu debet.

    Konto ror nie jest kontem typu debet. W Polsce nie ma kont typu debet
    takie pojecie praktycznie nie funkcjonuje. Przenoszenie tego pojecia z
    innych krajow jest bledem. Byly pewne konta z funkcjonalnoscia
    debetowa w Polsce (mialo takie konto chociazby Pekao S.A.) ale
    zasadniczo nasz system prawny ogranicza istnienie takich rozwiazan.
    Mozna mowic potocznie o "debecie w rachunku" ale jest to po prostu
    kredyt lub pozyczka obslugiwana w ramach danego rachunku ror, nie zas
    debet w rozumieniu takim jakie funkcjonuje w wielu krajach zachodnich
    (staly limit przyznawany w danym koncie automatycznie do ktorego konto
    mozna zdebetowac).

    Twoj problem polega na tym, że piszesz swoje wywody laczac wiedze o
    bankowosci polskiej z lat 90tych z wiedza o wspolczesnej bankowosci w
    UK. To jest zrozumialy aczkolwiek nieakceptowalny blad bo system
    bankowosci w Polsce i UK w ujeciu produktowym to dwa zupelnie rozne
    swiaty nie majace ze soba nic wspolnego

  • 60. Data: 2010-07-08 13:55:59
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Pytanie z innej beczki, jaki bank mozecie polecic do wyrobienia debetowki wypuklej?

    Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.

    Jak z innymi?