    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Date: Thu, 8 Jul 2010 11:30:35 +0100

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    news:i14370$af7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Ciekawym jest dla mnie wnioskowanie jakie polskie produkty karciane ten
    > użytkownik posiadał. Obstawiam na przykład ze sporym prawdopodobieństwem
    > między innymi kartę PKO Express wydawaną przez PKO BP.

    Wiesz, po prstu malo jeszcze wiesz.
    Znajomosc Tabeli oplat i ofert banku oraz techniczny sposob dzialania karty
    nie ma tu nic do sprawy.
    Na temat kart i bankowosci w Polsce masz blade pojecie, wierz mi! Mimo, iz
    wydaje ci sie inaczej, to od strony organizacyjnej wiesz niewiele.
    Zwlaszcza z histori najnowszej bankowosi w Polsce od 1989 roku.
    Jeszcze raz ci napisze. Karty debetowe z odblokowanymi tranzakcjami za
    granica to w Polsce sprawa dosc nowa, na ta skale. Jeszcze 4 lata wstecz w
    wiekszosci trzeba bylo sie starac o taka karte lub miec odpwoednie konto z
    taka karta, naturalnie znacvznie drozsze.
    Poczytaj w archiwum tej grupy - ile bylo pytan o karty dzialajace za granica
    czy przez internet. Ja wiem, ze mlodzi ktorzy maja dzis po 20 - kilka lat
    tego pamietac nie moga, ale naprawde tak bylo i do dzis w niektorych
    przypadkach tak jest.
    I nie dotyczy to karty PKO Express o ktorej nota bene nawet pojecia nie
    mialem, ze istnieje.
    Wiekszosc debetowek inteligo, mbanku, i innych e-bankow maial takie
    ograniczenia. Jeszcze raz zapraszam do archiwum.