    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Date: Sun, 18 Sep 2011 21:46:10 +0200

    george wrote:

    > A kto nie czyta :)

    Ja nie wiem co to. Ale nie o to chodzi. Czy coś jest wiadome na pewno? Czy
    sramy tylko przez "może", "chyba". Czy wiadomo co się stanie? Ja myślę tak.
    Bankrut to taka jednostka, osoba lub organizacja, która nie jest w stanie
    obsługiwać własnych długów. Grecja ... Zaraz, nie Grecja, tylko rząd grecki,
    ogłosi, że nie może spłacać swoich zobowiązań ... Nie tak nie powie bo
    swoich zobowiązań nie może spłacać już od wielu lat i o tym wiedzą wszyscy.
    Rząd grecki ogłosi, że nie może rolować swoich zobowiązań bo stracił źródła
    finansowania. O tak jest dokładnie. No i co wtedy? Następnego dnia ma
    zbilansowany budżet czyli będzie mógł wydawać tyle ile ściągnie z podatków i
    innych danin. Ktoś wie ile % rocznego budżetu Grecji to dług? 10% czy może
    8% czy 15%? Ktoś wie ile? No nie starczy na płace dla 7-go ogrodnika w
    ministerstwie bez ogrodu lub jakby lecieć wszystkich równo to trzeba
    wszystkie płace z budżetu obciąć o ten procent. Jakoś wojny światowej tu nie
    widzę. Oczywiście możliwe są rozruchy i niepokoje uliczne. Ale tu ktoś
    mówił, że powódź i trzęsienie ziemi w Japonii zwiększy ich PKB, to pewnie
    zniszczenia podczas rozruchów też powiększy PKB Grecji. W Polsce popularny
    jest pogląd, ze spalenie własnego domu, sklepu i samochodu dostawczego
    podnosi poziom zamożności. No to tyle w Grecji. A co się dzieje u posiadaczy
    obligacji rządu greckiego? Kto i ile ma? Jaka to część bilansów tych
    jednostek? Ktoś to wie? Ale posrać się można tak na wszelki wypadek, to
    dobrze robi na układ trawienny. A co najważniejsze zwiększa oglądalność i
    sprzedaż reklam. I jacy politycy robią się wtedy ważni. Są wręcz niezbędni
    by nas zbawić i my bardzo ich o to prosimy by zechcieli nas uratować od tej
    zagłady. Bez takiego Rostowskiego będzie III WŚ jak nic. I oni w swojej
    dobroduszności by nas ratować i nasze kiszki naprodukują pieniędzy tyle, że
    każdy będzie bogaty i miał tego pełną komórkę.