  • Data: 2011-09-19 08:22:19
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    george wrote:

    > Przeprowadzenie kontrolowanego "wyburzenia" jest dużo lepsze od
    > przypadkowej eksplozji i całkiem sporo faktów na linii czasu o tym
    > świadczy.

    O to właśnie mi chodzi. O tę terminologię wojenno - katastroficzną. W/g mnie
    do żadnego wyburzania nie dojdzie. Rolowanie obligacji rządu greckiego nie
    zmienia proporcji obligacji w bankach greckich do obligacji w bankach
    europejskich. Gdy EBC skupuje obligacje rządu greckiego, a te pieniądze idą
    na wykup obligacji gdzie termin zapadalności minął to uwalniają się wszyscy
    posiadacze. Myślę, że w większym stopniu banki greckie niż europejskie.
    Gadanie, ze EBC pompuje pieniądze w rząd grecki by uratować banki Francji i
    Niemiec jest tak samo prawdziwe jak stosunek tych obligacji w portfelach
    odpowiednich banków. 20 do 80? Prawda w 20% to po prostu kłamstwo. Nie chce
    mi się szukać tego stosunku. Jak ktoś ma ochotę i jest ciekawy to pewnie
    znajdzie. Z tych obligacji, które są poza Grecją francuskie banki mają 56%,
    a niemieckie około 30%. A co jest lepsze? Lepsze jest nie mieszanie się
    polityków i urzędników do gospodarki bo gdy się mieszają to efekty
    obserwujemy teraz. Nie wiem też o jakich faktach na linii czasu mówisz.