  • 1. Data: 2006-01-10 10:27:34
    Temat: Podatek od odsetek - coś mi się nie zgadza...
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Na podsumowaniu lokaty widzę:

    Skapitalizowane odsetki: 19.00
    Kwota pobranego podatku: 5.00

    Coś mi to wygląda bardzo podejrzanie, bo to by dawało:
    Kwota odsetek: 24.00 zł
    19% z tego: 4.56 zł -> zaokrąglamy do 4.60 zł
    Pozostaje: 19.40 zł

    Wygląda to tak, jakby komuś się walnął algorytm i zaokrąglił do pełnych
    złotówek nie tylko podstawę opodatkowania, ale też sam należny podatek!

    Czy ktoś coś popsuł, czy też to ja nie umiem liczyć albo przegapiłem
    informację o podwyższeniu podatku?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2006-01-10 10:44:47
    Temat: Re: Podatek od odsetek - coś mi się nie zgadza...
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisała:

    >Czy ktoś coś popsuł, czy też to ja nie umiem liczyć albo przegapiłem
    >informację o podwyższeniu podatku?

    Przegapiłeś informację o zmianie sposobu zaokrąglania (właśnie podatek do
    pełnych złotych). Było kilka dni temu na grupie.
    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2006-01-10 10:49:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2006 11:49:52 +0100, Slawek Kos napisał(a):

    > Sejmowi sie walnal?
    > Zarowno podstawe jak i podatek zaokraglamy do zlotowek

    No pięknie...
    Gdzieś można o tym poczytać? Bo google na stronach .gov.pl znajduje tylko
    jakieś durne czaty, a samą ustawę diabli wzięli... Nic też na temat zmiany
    w tym złodziejskim podatku nie widzę na portalach.

    > Przegapiles - o zmianie sposobu zaokraglania.

    Widzę jeden posting wysłany przez kogoś w tym roku, gdzie pada informacja
    o wyższej kwocie wolnej - 2.49zł. Gdzie szukać informacji o tym? Bo jeśli
    jest to prawda, to likwiduję lokatę i zakładam kilka mniejszych...

    > W kwestiii czy slusznie zastosowali te zasade do odsetek za rok ubiegly sie
    > nie wypowiadam...;-)

    Cóż, po prostu polska :(

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-01-10 10:49:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Na podsumowaniu lokaty widzę:
    >
    > Skapitalizowane odsetki: 19.00
    > Kwota pobranego podatku: 5.00

    OK

    > Coś mi to wygląda bardzo podejrzanie, bo to by dawało:
    > Kwota odsetek: 24.00 zł
    > 19% z tego: 4.56 zł -> zaokrąglamy do 4.60 zł

    zaokraglamy do 5,00zl w roku panskim 2006

    > Pozostaje: 19.40 zł

    pozostaje 19,00 zl

> [...]

    Przegapiles - o zmianie sposobu zaokraglania.

    W kwestiii czy slusznie zastosowali te zasade do odsetek za rok ubiegly sie

    Pozdrowienia
    ---
    Slawek Kos --> s...@p...com

  • 5. Data: 2006-01-10 10:51:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:
    [...]

    > Czy ktoś coś popsuł, czy też to ja nie umiem liczyć albo przegapiłem
    > informację o podwyższeniu podatku?

    Zdaje sie, że niedawno była dyskusja o tym, że podatki *też* zaczynamy
    zaokrąglać do 1 PLN
    KJ

  • 6. Data: 2006-01-10 11:08:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > tylko jakieś durne czaty, a samą ustawę diabli wzięli... Nic też na
    > temat zmiany w tym złodziejskim podatku nie widzę na portalach.

    Dz Ust 143/2005 poz 1199
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20051431199&type=2&name=D20051199.pdf
    na stronie 8 pkt bodajże 30)

> [...]
    > informacja o wyższej kwocie wolnej - 2.49zł. Gdzie szukać informacji o
    > tym? Bo jeśli jest to prawda, to likwiduję lokatę i zakładam kilka

    I tak trzeba. Tylko dobrze policz, żeby ci nie wyszło 2,50

    Można dyskutować. Dotyczy to odsetek wypłaconych w bieżącym ruku

  • 7. Data: 2006-01-10 11:52:33
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2006 10:49:27 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Widzę jeden posting wysłany przez kogoś w tym roku, gdzie pada informacja
    > o wyższej kwocie wolnej - 2.49zł. Gdzie szukać informacji o tym? Bo jeśli
    > jest to prawda, to likwiduję lokatę i zakładam kilka mniejszych...

    Z tego, co pamiętam, to wykonywanie legalnych działań, których celem jest
    niepłacenie podatków jest nielegalne. Nie podam źródła, bo nie znam, na
    grupie się przeiwjało. Zupełnie innym problemem jest udowodnienie, że takie
    rozdrobnienie lokat miało właśnie na celu unikanie podatku, a nie na
    przykład ułatwnienie dostepu do pieniędzy.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 8. Data: 2006-01-10 12:48:29
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Michał Dąbrowski wrote:

> [...]
    > rozdrobnienie lokat miało właśnie na celu unikanie podatku, a nie na
    > przykład ułatwnienie dostepu do pieniędzy.

    No to wszyscy co remontują domy i mieszkania powinni iść do ciupy.
    Również te małżeństwa, którzy rozliczają się wspólnie, właśnie po to by
    zapłacić mniejszy podatek, nie wpominając o matkach samotnie
    wychowujących dzieci..

    reik.

  • 9. Data: 2006-01-10 13:06:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2006 13:48:29 +0100, Remigiusz Babicz napisał(a):
> [...]

    Tu oczywiście odwołuję pytanie - "kwota wolna" wynika po prostu z wyliczeń :)

> [...]
    > Również te małżeństwa, którzy rozliczają się wspólnie, właśnie po to by
    > zapłacić mniejszy podatek, nie wpominając o matkach samotnie

    "Samotna? A wała! Macie tu obywatelko męża z przydziału!"

    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2006-01-10 15:12:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Dąbrowski <d...@S...pl> writes:

    > Z tego, co pamiętam, to wykonywanie legalnych działań, których celem jest
    > niepłacenie podatków jest nielegalne.

    Nie slyszalem. Bylo takie cos kiedys z jakimis ulgami (inwestycyjnymi?
    zwolnieniem z VATu?), ale chyba nic ogolnego.
    --
    Krzysztof Halasa