    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek Belki....
    Date: Tue, 3 Nov 2020 09:33:30 +0100

    Dnia Tue, 03 Nov 2020 06:59:00 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie, równość wobec prawa nie polega na tym, że prawu podlega każdy.
    > To co napisałeś jest w nauce o prawie tzw. błędem (uproszczeniem)
    > Haimera. Równość to równe traktowanie _w_tej_samej sytuacji. Ale
    > tutaj nie chodzi o ocenę równego/nierownego traktowania w danej
    > sytuacji ale o opresyjność fiskalizmu.

    Nie ma takiego systemu fiskalnego który by był powszechnie uważany za
    nieopresyjny. Nie na darmo z Biblii wiemy że celnik był obok ladacznicy
    uważany za najgorszą zakałę społeczną :) Tym niemniej, systemy fiskalne
    są konstruowane tak by chronić niezamożne jednostki (podatki
    progresywne) a także kierować gospodarkę tam gdzie winna się znaleźć wg.
    polityków (np. zwolnienia podatkowe) i to jest słuszne.
    A co do równości wobec prawa, to za ten sam czyn karalny możesz otrzymać
    mniejszą lub większą karę a o tym jaką, decyduje sąd. Widzisz więc, że
    jedyna równość jaka tu występuje to podleganie wszystkich temu samemu
    prawu a nie równość kary.
    I co to błąd Haimera? Nie słyszałem.
    --
    Jacek